Zoals inmiddels wel bekend (denk ik) is de bevalling van Stephan destijds absoluut niet leuk verlopen.
Behoorlijk problematisch.
Nou heb ik eigenlijk al heel lang een vraag die ik eigenlijk nooit gesteld heb aan de gynaecoloog of kinderarts (geen idee waarom. Ik dacht er op dat moment gewoon niet aan ofzo).
Maar mijn vraag is dus: Je hoort vaak over kinderen die bij DE GEBOORTE een zuurstofgebrek hebben gehad en daar SOMS iets aan over hebben gehouden.
Maar hoe zit dat eigenlijk als je kind het tijdens de bevalling IN JE BUIK heel benauwd en moeilijk heeft gehad?
Ik belandde dus o.a. in een “weeen-storm” waardoor Stephan’s hartslag steeds onwijs zakte.
Van ong. 160 slagen per minuut naar ong. 70 slagen per minuut.
Dat heeft in totaal zo’n twee uur geduurd (hoewel ik het door de omstandigheden niet helemaal meer heb bijgehouden).
Het was werkelijk DOODENG om de hartslag van je baby zoooo te horen zakken steeds!!
Uiteindelijk werd het een spoed-keizersnede omdat ze hem graag "levend op de wereld wilde hebben " (zoals ze letterlijk zeiden)
Maar kan zoiets nou nog concequenties hebben voor je baby ???
Want daar hoor je dus nooit wat over.
Alleen maar over zuurstofgebrek tijdens de bevalling zelf.
En heet het eigenlijk wel zuurstofgebrek als de hartslag van je baby in je baarmoeder zo erg daalt steeds?
Ik hoop dat er iemand is die mij hier na ruim 2,5 jaar antwoord op kan geven.
Alvast bedankt!
Groetjes Bianca, mamma van Stephan
Gewijzigd door - Bieb op 08 Feb 2004 17:51:43