Ik me zo verbaaste toen ik dat zag

Ik stond voor het stoplicht en keek uit mijn zijraampje … parkeert er een auto op het P-tereintje bij de Rabobank stapt een mama uit en pakt het potje uit de achterbak en zet hem naast de auto … kind er uit, broek naar benede en toen zat dat jongetje daar in de motregen naast de auto op zijn potje !!!
Nou ja zeg, dacht ik.

Maar tegelijker tijd vroeg ik me af … wat moet je doen als je met zindelijkheidstraining bezig bent en je kind zit in de auto en roept MAMA MAMA PLASSEN !!! en hij heeft geen luier om en je bent nog lang niet thuis …
Dion zit nog in de luiers hoe doen jullie dat dan ?

Lilypie Second Birthday tickers

Haha, da’s inderdaad een goede vraag. Wat moet je dan? Misschien wel een potje mee voor onderweg

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik heb het idd al eens meegemaakt op het voetbalveld. Kind moet plassen, onder de buggy wordt uit een tas een potje getoverd. Hup broek uit en daar zat ze, Gewoon tussen het plubliek in. Heb er echt vol verbazing naar staan kijk En dat te bedenken dat de kantine iets verder op was.

Ja, hier heb ik pas over na zitten te denken… hoe doe je dat?
Aangezien Seth nu 3 dagen achter elkaar op de wc heeft geplast (we zetten hem er nu op vaste tijden op).
Maar ik heb liever geen doorweekte autostoel oid.

Dus ik dacht, zo lang mogelijk een luier(broekje) aanhouden, ondanks dat ze al heel goed op de wc kunnen plassen… maarja… dat is waarschijnlijk ook de oplossing niet.

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

ik heb indd in het begin van de zindelijkheidstraing bij het weggaan nog een pamper bij ze aan getrokken totdat ze het wat eerder aan kunnen geven dan wanneer ze al op knappen staan

before you judge me, try hard to love me

Ohhh ikheb dat wel eens gedaan bij haar Malawiaanse oma en bij vrienden, potje mee, maar middag op de weg nog nooit, maar nood breekt wet zeg ik altijd maar, en idd kun je er voor kiezen om ze een luier broekje aan te doen, ik zelf deed dat niet, onderbroek aan is onderbroek aan, anders werd het hier iets te verwarrend!

Dat potje voor onderweg is nog niet zo’n raar idee…
Ik had eens de buurkindjes mee in de auto, de jongste nog continue een luier om en de oudste was net zo’n beetje zindelijk… We zouden weer terug naar huis, heb de kleinste in de autostoel, zegt de oudste IK NU PLASSEN (terwijl ik hem 10 minuten eerder in de winkel nog gevraagd had, nee hoor, hoef niet…). Tja, daar stond ik dan…in de parkeergarage, wel een toilet maar helemaal aan de andere kant op de beneden verdieping… voordat ik de kids weer bijelkaar had, de auto weer afgesloten en wij bij de wc waren beland zou z’n broek al doorweekt zijn.
Nou zei ik…euh, ga maar gauw voor mijn auto staan en plas maar tegen de muur…
Tja wie weet hebben toen ook mama’s vol verbazing naar me staan kijken, en vonden ze het misschien belachelijk…maar ja, ik had werkelijk geen idee wat ik anders had moeten doen (was toen zelf natuurlijk ook nog geen ervaren mama, je wordt wat creatiever denk ik…!) Als ik toen een potje bij me had gehad

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

maar ja…nu vraag ik me af, waar laat ik dan de plas uit dat potje???

Lilypie Premature Baby tickers

Ja in de bosjes, is goed voor veel planten hoor, zit nitraat in! groeien ze goed van alleen niet voor coniferen! hahahahaha

Hmm op zich wel een goede vraag. Kan me wel voorstellen dat ze dat zo doet. mijn moeder liep gewoon met mij ergens naar binnen en vroeg of ik daar mocht plassen.

Groetjes,

Michèle

hahahha ik zou helemaal in een scheur legguh , maar die mama is wel op alles voorbereid moet ik zeggen !

Pippy is geboren 17.07.2009

Tja voor even naar de supermarkt deed ik het niet
Maar toen we met de auto op vakantie naar Italië gingen heb ik toch ook mooi het potje meegenomen hoor! Toen was hij 3 jaar en al een jaar zindelijk, maar als hij moest… dan moest 'ie ook! En konden we dus niet op t gemakje een parkeerplaats gaan zoeken.

We hebben dus wel een aantal keer op de vluchtstrook stilgestaan voor een sanitaire noodstop

Tja… ziet er misschien een beetje raar uit, maar ik vond t ideaal zo. Luier wilde hij absoluut niet meer om…

Ik heb nog steeds luier-onderbroekjes in een tasje achter in de auto liggen. Onze meiden zijn nu 6 en 7 en hartstikke zindelijk maar je zult maar stil komen te staan op de snelweg vanwege een of andere gekantelde vrachtwagen. Dan ga je ook die meiden niet in de berm laten plassen (zeker niet met deze buitentemperaturen, ze hebben zo een blaasontsteking te pakken).

Dus ik heb voor dat soort noodgevallen van die luieronderbroekjes in de auto liggen. Kunnen ze in de auto aan doen, plassen en klaar is Klara! Mobiele toiletjes zijn het!

En in de tijd van zindelijkheidstraining als ze het zelf nog niet altijd goed onder controle hadden en ik was bijv. bijna thuis, dan zei ik steeds “hou de plas in de billen he?!” en dat stimuleerde ze blijkbaar om het nog even op te houden want het is nooit misgegaan.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 25 Jan 2011 19:53:08

Wij hebben ons zoontje ook geregeld op een parkeerplaats op een potje laten plassen. Hij durfde toen nog niet op vreemde wc’s maar had wel zoveel trots dat hij niet meer in zijn luierbroekje wilde plassen. Dan kan je toch moeilijk zeggen: plas maar wel in je luier… Wij werden ook wel raar aangekeken, zeker toen ie moest poepen… Maar we dachten: die zindelijkheid is belangrijker dan die rare blikken

En over het plasje, wat je er dan mee moet doen? Wij hadden altijd een flesje water en reinigingsdoekjes bij ons, dus in de bosjes/put kieperen en omspoelen was zo gedaan. En poepies? Die kiepten wij in de luier, zakje er om en hup in de prullenbak…wij legden wel een paar billendoekjes onder in het potje voor de boodschap daarin werd gedeponeerd zodat het potje niet helemaal onder de bruine vegen kwam.

Ik laat Job gewoon tegen een boom of muurtje plassen, wel ergens in een hoekje ofzo hoor zodat ie piemelnaakt op straat staat.
Hij weigert namelijk in een luier te plassen maar wil ( uiteraard en gelukkig) ook absoluut niet in zn broek plassen.