Ik me vaak afvraag...hoe overleef ik me peuter!

… sorrie hoor dames, maar moet ff me verhaal kwijt…want ik stond net weer ff te janken in de keuken ! … me batterij was ff compleet leeggezogen, door die pipzilla… (daarop kreeg ik wel hele lieve knuffeltjes en dikke zoentjes, toen ze zag dat mama moest huilen…)

maar dan nog … ik vraag me soms echt dagelijks af ‘hoe overleef ik mijn peuter’…meestal kom ik dan weer verder door te denken 'wacht maar tot je jezelf af moet vragen ‘hoe overleef ik mijn puber’…maar het is echt klokje rond… tot 6000 tellen, gillen in een kussen… pijn in de oren (of met oordoppen lopen) en vooral consequent blijven, wat ik het allermoeilijkst vind, klokje rond…
op de 1.5 uur na dat ze een dutje doet (als ik geluk heb) heb ik geen seconde rust… en het begint, zoals jullie weten sinds de klok is verzet om 6.00 uur… … ik ben om 12.00 uur al gesloopt…
Alles is NEEE…of ECHT NIE… of JIJ NIET… of NIET VAN JOU VAN MIJ … en of ik nu 10 veren in haar billen steek (lees positief beloon) of haar 100 keer op de gang zet, het lijkt wel of het haar geen bal intresseerd… denk dat ze vandaag minstens 8 keer op de gang heeft gestaan… lak aan !
Zelfs tegen oma ging ze te keer… (mama was ff naar de kruidvat voor aanbieidingen, en ff onder de zonnebank, om ff 10 minuten bij te komen, van het licht te genieten en van alleen muziek en geen gillende peuter…

ondanks dat ze ontzettend grappig is … en ook ontzettend lief kan zijn, heb ik wel 150 rollen behang nodig per dag … om haar te overleven… en kom ik op woensdag tot rust op me werk…

ik vind het echt heel moeilijk die moodswings… ik krijg er zelf ook moveswings van …pfhh …

sorrie hoor maar moest ff me verhaal en frustraties kwijt !!

Pippy is geboren 17.07.2009

Moeilijke leeftijd hè, maar het gaat over, al is dat soms moeilijk te geloven en heb je er op deze momenten ook helemaal niets aan

Maar indd gewoon af en toe een potje janken, wij zijn ook mensen met gevoelens

Liefs Michelle

{{{Sugars}}}

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Weet je wat eigenlijk heel gek is? ik herken het hoor en ik reageer ook soms heel chagerijnig op ukkepuk omdat hij zo aan het krijsen en zeuren en peuteren is… terwijl het eigenlijk het beste helpt tijdens b.v. een driftbui… om gewoon GRAPPIG te doen om hem uit zijn dramabui te halen.
hoorde het ooit als tip op tv. en ik merk dat DAT in ieder geval heel goed werkt voor de peuterdriften.

wat betreft het nee zeggen? met gelijke munt terug betalen.
vraagt zij vervolgens om een snoepje? zeg jij ook : NEE jij zei net ook NEE dus nu zeg ik NEE.

en verder… tot 100 tellen… op tijd naar buiten om de longen uit je lijf te gillen… en denken: ik ben niet de enigste, ik sta niet alleen voor deze situatie… misschien dat dat het iets dragelijker maakt. ik ben soms heel erg… dan zie ik in de winkel een kind wat echt ERRUG is dan denk ik: hah! zo erg is die van mij dan weer net niet (en het volgende moment krijgt meneer ook zo’n dergelijke bui… maar dat terzijde)

ja dat grappig doen, doe ik ook ! (om 06.00 uur lukt dat alleen niet) en na 8 buien, ben ik dr wel klaar mee, en is de clown in mij ver te zoeken… en inderdaad, dat ik dan nee zegt valt tegen hoor !!! dat werkt wel moet ik zeggen…maar echt na een week… vorige week was ze ook al onhoudbaar… vallen al de technieken een beetje in het water, want believe ik pas ze allemaal toe… hahahaha

en dat je dan een kind ziet wat ook ff zo’n bui heeft… hoe blij was ik vorige week (ja sorrie echt erg) met die moeder in de speeltuin, met 2 van die dames, die op zn kop in die rekken hingen hahahahaa… ken altijd erger denk ik dan, ben ik weer ff een uur opgelaaien !! en blij dat ik er maar eentje heb !

morgen weer een nwe dag… ken goed zijn dat ze morgen weer zo mak als een lammertje is, het is maar net met welke pet ze uit haar bed komt… maar ja dan ligt het ook nog een beetje aan mama’s pet, hoe die staat he !!!

maar daarom ff stoom afblazen hier, soms heb je het ff nodig he, mensen die of in hetzelfde schuitje zitten, of er in hebben gezeten !

En dan moet je ook nog eens denken; hoe voelt je peuter zich dan wel niet? Haha, ik verplaats me tegenwoordig maar vaak in mijn peuter, en denk dus ook vaak; jeetje dat is ook lastig voor jou! Kijk wij als moeders vinden het natuurlijk erg vervelend, maar wij kunnen nog eens 1 of 2 (of3of4of5) dagen naar ons werk om tot ‘rust’ te komen, ons arme peutertjes zitten alle dagen in dat velletje, en weten vaak geen raad met zichzelf!

datisevenreflecteren

Manderijn

zeker zeker, daar heb je ook een punt,
aan de andere kant had ik er dan vandaag meteen achteraan gedacht, als ik elke keer zo’n jank/driftbui moet krijgen als jij was ik niet om 6 uur smorgens wakker,want dan zou ik kapot zijn !!!

En daar heb jij weer een punt

Manderijn

haha ja dan zijn wij qua dat betreft 2 dezelfde. clownen en leedvermaak
nee logisch denk je dat ik altijd een clown ben? ik ben of een clown. of een hele lieve knuffelbeer, maar ga niet het bloed onder mijn nagels vandaan halen want dan wordt ik echt strontchagerijnig en dat wil je niet. meestal zegt hij dan ook: mama nou weer blij zijn. dan sneer ik in mijn chago bui terug: als jij dat dan ook is bent.
en dan zegt hij: cheesee. en ja dan kan ik mijn lach nie meer inhouwe hoor. stel draken dat het zijn. maar ooohhh zooo lief ook! wat zijn ze toch leuk…meestal…soms…hmz

Wat dat betreft heb ik tijdens mijn peutercursus heel veel geleerd over die kleine devils. Stel je voor dat je de hele dag nieuwe dingen moet leren, de hele dag orders krijgt, de hele dag bezig moet zijn…wij zouden dan helemaal knetter worden. Een peuter kan nog niks filteren en krijgt elke ervaring keihard binnen. Ze kunnen dat gewoon niet plaatsen en af en toe stroomt het koppie letterlijk vol van de informatie en knallen ze los. Eigenlijk best wel logisch. Hun wereld is te groot voor een te klein hersenpannetje zeg maar. Sinds ik weet hoe peuters in elkaar zitten, kan ik de driftbuien van Eef beter handelen., Begrijp ik haar frustraties veel beter. Neemt niet weg dat ze af en toe een soort Chucky is (weet je wel, die moordpop uit zo’n horrorfilm) die woedend door het huis stampt met duiveloogjes van kwaadheid. En dat ik denk: doe effe normaal! Maar ik benoem dan hoe zij zich voelt en dan komt ze langzaam weer bij. Dan is ze ook echt moe van die bui en is ze weer de lieve Eef die getroost wil worden. Soms is het best zielig dat ze zo boos kunnen worden dat ze totaal flippen, het lijkt mij zelf heel eng!

Maar ik begrijp je volledig Sugars! Het is soms best moeilijk. En ik heb dan nog een kleintje rondkruipen die de boel (lees: lampen, planten en gisteren een bloeddrukmeter in het ziekenhuis) ook volledig sloopt momenteel, dusssss…dubbel pret!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

hahaa chucky jazeker, kenne we die, man daar ben ik doodsbang voor geweest hahahhahaa…

ja ik snap haar ook zeker… daarom heb ik dinsdag zeer consequent gedaan (dit werkte al beter na een ontspannen opstaan ) want als ik om 6 uur me bed uitgejaagd word…door chuckzilla… dan heb je mij direct op de kast…
ik heb de 1,2,3 techniek dr op los gelaten, bij 3 voert mama, zonder pardon de concequentie uit…en dit werkt nu prima… (hahahaha hoelang het duurt)

wil pippy nie in haar autostoeltje klimmen, telt mama tot 3 en bij 3 til ik haar zelf erin… tussen de 1 en 2 zit madam…
ze heb 1 momentje gehad, in de speeltuin 13 minuten op de kop af, gejankt… FullVolume…omdat ze perse nog een ‘lala’wilde (chocolade)… mama’s tenen stonden krom… maar die lala heb ze niet gehad…
en die mama die bij me stond… ik zeg tegen haar ‘pfhh het zijn volhouders he?’’ nou zegt ze ‘dr mama ook hoor…’ knap man …
hahaha voelde ik me wel ff gesteund! …

gelezen hahahaha Rainbow! Chucky, die gebruik ik ook altijd toevallig! Ja echt, sinds dat Joaquin is begonnen met peuterpuberen (rond 18 mnd was dat) noem ik hem gekscherend: "hé Chucky!"Als hij een driftbui heeft. Weet iedereen precies wat je bedoeld en wat voor gevoel je kleine chucky je geeft haha!!!

Grtjs

Lilypie Third Birthday tickers