Ik me soms een beetje moedeloos voel

Jordan heeft sinds de afgelopen 2 weken erg veel last van het doorkomen van z’n eerste tandjes. Poepluiers heb ik vandaag in overvloed voorbij zien komen! Ik weet dat het ‘zeurderige’ en hangerige van hem overeenkomt met de symptomen van tandjes doorkomen, maar soms word ik een beetje moedeloos van zijn ‘gedrag’.
Wat wil hij nu van mij, wat kan ik er aan doen… Soms is hij zo aan het miepen; alles wat ik dan doe lijkt dan niet goed te zijn. Voel me nu een soort van slechte moeder deze periode. Hopen dat het snel over is

Sorry voor mijn geklaag, maar moest er even uit!

Jordan Pharrell is geboren op 25.10.2010

Klagen mag hoor meid. Hier geen tanden en kiezen maar gewoon een niets is goed mierfase… Doodmoe worden we ervan. Bij elke nee of kan niet of niet nu gaat het luchtalarm af… dus bereid je maar fast voor er komen nog meer van dit soort fases

Groetjes,

Michèle

heb je wel iets tegen de pijn? misschien als hij minder last heeft dat hij ook minder jengelig is? maar idd die fases… ik herinner me dat ik dat toen lastig vond, maar het is niks bij de aankomende peuterpuberteit vrees ik, sorry

Ja hoor, heel herkenbaar! Luka heeft het ook hoor, vreselijk vermoeiend…
Wij proberen het zoveel mogelijk te negeren, hoe moeilijk ook.
En idd pijnstilling voor de doorkomende tandjes, wij gebruikten tot hij een jaar was Charmodent. Dat hielp niet meer bij het doorkomen van zijn kiezen, toen zijn we over gegaan op Dentinox en dat helpt nog steeds geweldig!

Een slechte moeder ben je niet hoor, en ook aan geduld komt een eind. Maar het komt goed, als je maar onthoud dat het niet aan jou ligt!

Lilypie First Birthday tickers

Ja dentinox, super spul!
Maar ik ken de drama’s rondom doorkomende tanden en kiezen…
Ik vond het alleen maar vreselijk zielig en daarom kon ik veel drama’s van hem verdragen. Hij had (op het moment trouwens weer door de laatste kiezen) zulke zure poepluiers dat z’n billen vuurvuurrood werden soms tot bloedens toe. Met een kloppend hart in m’n keel en een van de pijn gillend kind moest ik het dan weer schoon maken, of hops afspoelen onder de douche, maar echt geen pretje… Ik vind het het meest vreselijke wat ik tot dusver heb moeten zien/doen.
Slapen was hier ook altijd een drama, misschien dat de tandjes dan nog meer drukken en had het idee dat ie dan ook meer last van z’n oortjes kreeg.
En als je echt het idee hebt dat ie pijn heeft dan een paracetamolletje?

Hopelijk komen de tandjes snel door en zit je mannetje weer wat lekkerder in z’n vel. Sterkte!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

O ik voel me nu ook even een slechte moeder
Jasper was vanmorgen om 6 uur wakker en dat vond ik een beetje vroeg. Dus had hem z’n speen gegeven, muziekje aangedaan en vervolgens heeft hij (en ik dus ook) nog een uurtje geslapen. Bleek dat ie een vieze tandjes-poepluier had die al helemaal aangekoekt was, huidje kapot, kind krijsend, ooohhhh vreselijk. Had ik hem nu maar meteen om 6 uur eruit gehaald…
En inderdaad tot aan nu al 4 keer moeten verschonen onder protest want het doet hem natuurlijk hartstikke pijn. Hij is overdag niet vervelend, maar hij wel hangerig wat jij ook schrijft. Ik heb maar even een filmpie erin gedaan en hij ligt even lekker op de bank…

Voel nu nog meer met je mee!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Thanks meiden voor jullie medeleven

Ik heb chamodent druppels, maar heb het idee dat die hier niet zoveel uithalen. Hij zit nu vooral veel op z’n bijtringetje te kauwen. Vanacht werd hij om 02:00 uur huilend wakker, maar viel na 5 minuten weer in slaap. Van de week ben ik er wel 3x in één nacht uitgeweest, terwijl hij normaal een doorslaper was! Voelde vanochtend nog eventje aan zijn tandvlees, maar ik voel al een soort puntje doorkomen!

@ marmama
Thanks voor de bemoedigende woorden Zo te horen krijg ik in de aankomende jaren nog veel meer van dit soort situaties voor m’n kiezen. Maargoed Jordan is nu bijna een half jaar, dus alles is nog een beetje ‘nieuw’ voor me. Moet nog vanalles uitvogelen ahah.

@ mama van Jasper
Jordan heeft nu ook weer last van z’n oortjes. Een paar weken geleden had hij een lichte ooronsteking, maar deze was na een kuurtje over. Nu zie ik hem weer veel aan zijn oortjes trekken en doen. Vandaag nog geen gejengel gehoord, dus hopen dat het een gezellige zonnige dag met hem gaat worden

Lees net je laatste post…
Dat kon jij ook niet weten van z’n luiertje! De ene keer is de kamer hier begeven van de geurige aroma’s en de andere keer zie ik het ook pas als ik denk dat het tijd is om hem te verschonen. Maar wat zielig voor die kleine! Wat smeer je erop… sudocreme/zinkzalf? Gelukkig hier nog geen kapotte billen voorbij zien komen, maar je weet het maar nooit… hij is namelijk ook flink op dreef Hopen dat het snel over is!

Gewijzigd door - Jesmerize op 17 Apr 2011 12:14:30

snap je helemaal meis wij dachten dr hier wel vanaf te zijn NOT,wnat nu komen haar hoektandjes door, weer een heel kwijl spoor en stikende poeppiesss whoeoeooeoe wat een lucht! zr steekt weer alles in haar mond dus ik heb de knabbelring ook maar weer uit dekoelkast getrokken…
ja dr is gewoon weinig aan te doen, paar keer extra flink diep adem halen vrees ik!
maar ik heb er ook moeite mee hoor wijffie en zoals je las veel mama’s dus schud het gevoe dat je een slechte mama bent maar lekker van je af, want das onzin!

Pippy is geboren 17.07.2009

Het feest is sinds 19:00 uur helemaal begonnen; meneer wil haast niet meer drinken! Hij krijgt op een dag in totaal 4 (soms 5) flesjes van 200 ml. Normaal drinkt hij deze in een kwartier helemaal op. Net een flesje voor bedtijd aangeboden, hij huilen! Hij heeft 90 ml. laten staan. Zat net uit te rekenen… hij heeft vandaag in totaal ongeveer 650 ml. op en dan nog een fruit- en groente hap. Ga ik me weer gek zitten maken, omdat je wel eens hoort over kindjes die uitdrogen (ik weet het; ik overdrijf ) Probeer als ik zo zelf naar me bed ga nog eens of hij nog wat wil. Lees dat ze soms tijdens hun ‘slaap’ wel weer gaan drinken.

We zien wel wat deze nacht ons gaat brengen…
Slaap lekker alvast iedereen!

Gewijzigd door - Jesmerize op 17 Apr 2011 23:26:38

als je bang bent voor uitdroging…wat wel mee zal vallen hoor dan geef hem wat water tussendoor…of roosvice (pippy drinkt namelijk geen water)…maar dan krijgt hij toch wat meer vocht binnen!
maar het is wel normaal dat ze wat minder zin hebben om tge eten…dat had pip ook als haar tanden door kwamen… bedoel die tanden doen gewoon pijn…

Thanks sugars303, maar hij kokhalst nu ook als ik hem de fles geef! Maakt niet uit met wat erin. Ik snap er echt niets van…

Hij drinkt de helft van z;n flesje en dan maakt hij opeens kokhals bewegingen. Het lijkt wel of dat hij flesmoe of iets dergelijks is, want z’n fruithap en groentehap gaan er gewoon in. Heb vanmorgen al een tuitbeker gehaald, kijken of dat verschil maakt.

Herkenning?

hahhaa flesmoe ja da kan, misschien kan je 'rietjes’intriduceren…
zehebben ook van die drinkbekers waar dus een soort rietje uitsteekt volgens mij gewoon bij de etos en kruidvat…misschien dat hij dat wel geweldig vind!!