Ik me momenteel overal druk om maak?

Momenteel is het weer raak, ik maak me overal weer druk om helaas.
Weet is niet goed natuurlijk maar wat doe je eraan?

Bv topic over jongste zoontje met poepproblemen. Van de week naar ha
geweest en aangekaart (nav CB) ha vond orthopedagoog ms eenoplossing
(poeppoli was hij niet zo’n voorstander van omdat je dan door de mallemolen gaat)
Belt de ha een dag later terug, is geen enkele o.p beschikbaar in de buurt!!
En nu ???
even paar weken aankijken, heeft toevallig gisteren en vandaag op de WC gepoept HOERA!!! Flink beloont natuurlijk.
hopelijk gaat het nu gewoon goed, en niet teveel aandacht aan besteden is nog beste, want anders werkt gewoon averechts.
merk ik nu al.

Daarbij komt nog bij dat (ook vorig jaar al eens topic overgestart) oudste weinig tot geen vriendjes op school heeft.
Ik kan me daar ook vreselijk druk om maken! Echt vind zo sneu voor hem;
Hij schijnt er zelf weinig last van te hebben.
Hij had vorig jaar een jongetje waar hij veel mee omging, laatste 2x helaas de afspraak (van vriendje’s kant) weer verzet.
maar vriendje vraagt hem bijvoorbeeld nooit,
nu denk ik alweer vaak ms wil dit jongetje helemaal niet met W spelen.
(mischien ook wel achterdochtig van mij )
maar merk dat ik hier veel te druk over maak, met als gevolg.

stressig, kortaf, nek en schouderklachten , kan me er gewoon zo druk om maken.

Herkennen jullie dit, wat doen of hebben jullie er aan gedaan>?
bedankt voor alle tips

Je zegt het zelf eigenlijk al:

Over het poepen > geen aandacht aan besteden, dan gaat het beter. Dus dat volhouden en belonen als hij het doet.

Over de vriendjes > als je zoontje er geen last van lijkt te hebben, dan maak jij je druk om niets. Komt vanzelf wel joh, ook al snap ik best dat je ermee zit. Maar daarmee los je het niet op.

Dus eigenlijk heb ik maar één tip, voor beide dingen: laat het meer los. Succes!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Over zindelijkheid heb ik laatst ook een topic gestart. Ik laat het nu maar zo en besteed er weinig aandacht aan. Ik merk nu dat ze langzamerhand weer vaker naar de wc wil, dus dit werkt het beste.
Vwb vriendjes, ik snap je wel een beetje. Ik had vroeger ook weinig tot geen vriendinnen en ben vreselijk gepest. Ik ben ook als de dood dat Merel dit gaat overkomen als ze naar de basisschool gaat volgend jaar. Maar ik probeer dit voor haar verborgen te houden. Overstimulering werkt averechts. Zolang hij er geen last van schijnt te hebben, probeer je er dan niet zo druk over te maken. En het schooljaar is ook pas net weer begonnen. Iedereen moet weer wennen. Je zou natuurlijk wel aan de juf of meester op school kunnen vragen hoe de omgang met andere kinderen daar gaat.

Groetjes Natasja

Idd probeer het los te laten, hoewel dat best moeilijk kan zijn.

Krijgt je jongste ook laxeermiddel?

hoi,

ik geef hem af en toe lactulose siroop vrij te kopen bij de apotheek
wel iom de huisarts hoor.
Hij heeft vandaan weer een klein poepie op de WC gedaan!
hoera voor hem!

hoop zo dat het goed blijft gaan.

Ik zou eerst naar de huisarts gaan en eisen dat ie een fatsoenlijk laxeermiddel krijgt.
Job zit sinds zn 2,5 al aan de movicolon.
Op een gegeven moment komen ze gewoon in een negatieve spiraal terecht, poepen doet pijn ( harde ontlasting) dus gaan ze het ophouden, waardoor de ontlasting nog dikker wordt en nog meer pijn gaat doen etc
Volgens onze huisarts was het een probleem wat heel veel voorkomt bij peuters maar niet onderkent wordt.
Dus ik zou dr gewoon op staan, dan maar trammelant met je huisarts.

Nou ik denk dat over de jongste genoeg gezegd is, maar even over de oudste; Hoe oud is hij? Kan hij niet op een leuk clubje (sport, cultuur, scouting?) daar kunnen ze vaak ook vriendjes opdoen van buiten de normale cirkel, ik kan me voorstellen dat dat ook erg helpt (als hij dat leuk vind natuurlijk, en jullie het kunnen bekostigen) Ik ben nooit gepest (gelukkig) ik was wel vaak alleen, maar dat type ben ik ook, vond ik trouwens helemaal niet erg. Van de basisschool heb ik met niemand contact en met de schoolgenootjes van de middelbare en HBO evenmin, nu voel ik me echt niet alleen hoor, dus het kan allemaal goed komen!

hmm ja ik herken wel je zorgen ik heb helaas geen tips want ik zei al het is herkenbaar (zeker het laatste gedeelte)
en ook voor mij voelt dit rot… als moeder wil je dat je kindje blij is en gelukkig is en wij vullen nu voor hun in dat ze het erg vinden als een kindje niet komt spelen terwijl zij er wellicht niet eens over nadenken (niet nu al)
Maar ik weet niet hoe oud je oudste is? ik denk sowieso dat het op den duur wel vanzelf komt…

Mama van Rico@ onze oudste is nu 5 jaar en 8 maanden Hij zit nu in groep 2
hij zit nu al anderhalf jaar op school.
hij ging een paar mnd geleden heel erg met 1 jongetje om, en dat jongetje was ook echt gek op hem (pakten ze elkaar bij de hand op om de nek enzo) maar nu is het
schooljaar weer net begonnen, en hij heeft het niet eens meer over dat jongetje
(ik noem liever geen namen)

Vorige week toch zelf weer de stoute schoenen aangetrokken, en naar de moeder van dat jongetje gegaan, en gevraagd of onze zoon nog keer mag spelen met …

(hij stond er bij later en toen heb ik ook gezegd tegen zoon : wat wilde je nu vragen aan de moeder van …?) Toen zei hij heel voorzichtig mag ik nog een keertje met … spelen??
Weer een stap verder, maar het blijft moeilijk .
Dat andere jongetje is ook een beetje zo’n type, alhoewel hij wel makkelijker met andere jongens speelt.
Helaas zitten ze nu ook niet aan 1 tafeltje, dat scheelt ook enorm hoor, dan trekken ze minder naar elkaar (vorig jaar hele tijd bij elkaar ook aan tafel,
toch meer “aantrekkingskracht” Dit wisselen doen ze zodat ze met alle kinderen in contact komen, iets wat ik ook wel logisch vind.

Maar goed,volgende week gaat ie weer een keertje uit spelen, en hopelijk krijgt ie daarna de smaak goed te pakken!

Als ouder zijnde wil je graag dat je kind het gewoon erg naar zijn zin heeft, en idd waarschijnlijk hebben de kids er veel minder last van dan dat je als ouder denkt.
Maar een neefje van ons (nu 12 jaar) is dus wel een jongetje dat vanaf groep 4 ofzo veel gepest is, heb er wel eens met schoonzusje over (neefje ging dus ook bijna nooit spelen) en dat wil ik proberen te voorkomen.

Ik merk nu ook hij heeft 1 verjaardagsfeestje gehad, en meer niet, wordt ook niet
gevraagd als een jongetje //meisje leraren gaan trakteren (dan mag het kind
2 andere kids kiezen)
Snappen jullie me een beetje??

Ik snap je wel maar probeer het toch los te laten…
Als hij niet aangeeft dat hij er problemen mee heeft, is het toch prima zo?

Ik was vroeger ook altijd een eenling. Je kunt dat niet dwingen… Ik heb het ook nooit gemist, maar mijn moeder vond het ook schijnbaar heel vervelend voor mij en regelde dan zelf maar speel afspraakjes.
Voor mij hoefde dat niet zo nodig. Pfff zit er weer een ander kind aan je speelgoed, of (in mijn geval dan) loopt je broer weer te klieren waar vriendinnetje bij is… Gaf mij maar een hoekje en een boekje en ik was de hele middag zoet, hahaha!
Volgens mij ging ik vanaf groep 4 ofzo wel vaker spelen met klasgenootjes. Maar ook echt niet wekelijks ofzo, en ook alleen als anderen het vroegen kwam zelf gewoon niet op het idee om iemand te vragen?
Maar goed, is allemaal goedgekomen hoor Ben echt niet contactgestoord ofzo

Als ie wel aangeeft dat hij graag met kindjes wil spelen maar niet weet hoe hij dat aan moet pakken, of dat hij er verdrietig van is dat hij niet gevraagd wordt voor feestjes ofzo, dan kun je natuurlijk wel verder stappen ondernemen (gesprek met de juf, om hem bijv. een beetje te ‘koppelen’ aan een vast maatje? Speelafspraakjes voor hem regelen etc.)

Zoonlief hier is dan weer het tegenovergestelde dat had ik echt nooit verwacht! Liefst zou hij 3x per week bij vriendjes spelen Heerlijk hoor, dat ie het zo goed kan vinden met zijn klasgenootjes!
Maar voor feestjes wordt ie nauwelijks gevraagd. In groep 1 is ie 1x gevraagd, en in groep 2, 3x
Hij is ook nog nooit meegeweest om te trakteren. Maar geloof niet dat ie daar echt moeite mee heeft.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

dankjewel Suszje voor je verhaal.
Het is idd wel zo dat de ouders er zich meer druk om maken dan het kindje zelf
(in ons geval) nu heeft mijn vriend er totaal geen moeite mee, (zal een man wel eigen zijn haha) en dat de moeders er zich vooral druk om maken.
Maar ik heb soms wel eens zo van , Ik wou dat je ook IETS meer pit hebt, en andere jongetjes /meisjes gaat vragen.

Ik zelf was nooit echt heel populair in de klas, alhoewel ik wel verschillende vriendinnetjes had. En ook geregeld een partijtje had.
Mijn vriend was altijd van achteren (liep altijd achteraan, ook met vragen enzo) dus ons zoontje zal dat wel van hem hebben Alhoewel ik vroeger ook vreselijk verlegen ben geweest .

ach het zal wel goedkomen, hij zit idd al op een sportclubje waaronder ook zijn broertje en het is maar een klein clubje nl. 8 kinderen.
Maar beter iets dan niets he!?