Ik me lelijk verbrand heb

ik dacht vandaag ik maak het recept van liske de lentesoep alles ging goed tot ik de doperwten met gloeiend hete groenteboulion in de blender deed.
ik deed de deksel erop naar mijn wete zat die echt goed maar tot ik hem aan zetten spoot het kokende gloedje door de hele keuken incl mijn halve onderarm

zeer pijnlijk kan ik je vertellen heb ruim een kwartier met een koude doek gezeten maar het blijft nogal rood dik en pijnlijk.

tis dat manlief er niet is vanavond anders had ik zeker te horen gekregen dan moet je maar geen recepten van het net plukken hahahha

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Koude doek koelt niet voldoende. Je moet met het verbrande lichaamsdeel onder lauw stromend water.

Aftersun erop smeren wil nog weleens helpen als het zo branderig blijft voelen.

Groetekes, Sje

Wat ontzettend goed helpt voor brandwonden is St. Jansolie. Zowel als voor gewone als ook voor zonverbrandingen. Wij gebruikten het in de horecakeuken. Logisch is dit middel dan ook omdat het restaurant waarin ik werkte van familie is die tevens een kruidenpark hebben. Mijn schoonmoeder weet hier dan ook alles van, dus vandaar.
St. janskruid bloeit nu nog niet, maar ik maak het hier altijd zelf. De nog dichte bloemetjes plukken, op olijfolie zetten in een potje en deze wegzetten in de zon op de vensterbank tot de olie donker rood gekleurd is. De bloemetjes eraf zeven en klaar ! Als je niet zeker weet of het St Janskruid is, kun je een dicht bloemetje kapot rollen tussen je vingers, geeft het rood af dat heb je inderdaad het St. Janskruid.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

O, maar je kunt het trouwens ook gewoon kopen.

En anders boter erop smeren. Het is wel vet maar het helpt als een tierelier. Water is namelijk niet altijd goed. Oh ja en met water NOOIT koud water gebruiken want dan wordt het alleen maar erger.

Groetjes,

Michèle

hoi meiden

bedankt voor de tips die zal ik zeker onthouden voor nu ben ik even bij de buurvrouw geweest zij is verpleegster die heeft mijn arm met een zalfje behandelt en in een verbandje gewikkeld de zwelling is gelukkig wel minder maar het is echt flink rood
het zalfje helpt wel goed tegen het branderige gevoel

mijn man had het over olie met suiker mengen maar dat zag ik niet zo zitten haha

olijfolie met st jandskruid nog nooit van gehoord maar ga het zeker maken vind het altijd wel leuk om iets te proberen maar kan je dat lang bewaren?? daar ik niet van plan ben om op enig termijn nog zo’n stomme fout te maken hahaha

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Ja dit kun je heel lang bewaren. Het helpt tevens ook tegen eventueel litteken wat je door verbranding kunt krijgen. Zo heb ik me toch de nodige keren behoorlijk in de keuken verbrand, maar nog nooit blaren gehad als gevolg hiervan, mits ik er meteen St Jansolie op smeerde.

Wat naar joh, sterkte.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Oh ja en met water NOOIT koud water gebruiken want dan wordt het alleen maar erger.

Groetjes,

Michèle

huh… is dat zo? Ik doe het juist wel met koud … zo erg dat het zeer doet van de kou …

Lilypie In verwachting Ticker

Vervelend dat je je zo verbrand hebt. Ik wist ook niet beter dan dat je er ijskoud water op moest doen. Doe ik altijd wel als ik me verband.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker