Ik me helemaal kapot

geschrokken ben…

Ik haalde Noah uit bed, en heb het traphekje niet dicht gedaan (doe ik eigenlijk nooit.) want Noah wacht altijd op me zodat ik hem naar beneden kan tillen.

Maar ik leg nog even zn speentjes terug in bed, en op t moment dat ik zn kamer kom uit lopen, Kon ik hem niet meer grijpen en schuift hij met zn billen naar beneden (aan de smalle kant nog wel) en BATS BOEM… meneer kukkelt 14 treden omlaag… ik zag hem rollen… Ik er achteraan schreeuwend NOAH NEEEEEEEEEEEEEE!! En daar zag hij op de grond… huilend!!! Gelukkig!!
Papa wist niet hoe snel hij Joël weg moest zetten om naar de gang te komen…

echt… ik heb het nu gewoon koud van de angst nog! en t is al een uur geleden…
Noah heeft er (wonderbaarlijk) niets aan over gehouden, en is goed te pas. Wel een beetje een bult of zn hoofd, maar daar zit haar op dus daar zie je niets van… Maar wat een schrik zeg!!

Pfffffffffff… Nu hebben we beiden een lesje geleerd… --> Ik moet ALTIJD het traphekje dicht doen en Noah --> Nooit meer alleen de trap af!

Straks moeten we naar `t CB, ik zal het daar ook even aangeven, en we houden hem vandaag nog even goed in de gaten.
Zal ik hem vanavond als wij naar bed gaan, nog even wakker maken? Ivm eventuele hersenschudding???

Liefs, Melanie

Jeetje dat is echt schrikken ja!! Dat is ook echt mijn grootste angst, dat Sylvie ooit van de trap zou vallen… Bah zeg!!
Inderdaad nooit je kind alleen bij de trap laten… Hoe netjes hij ook altijd blijft wachten, hij hoeft maar wat interessants te zien en voorover te buigen en het is te laat… Ik vind dat zoooooo gevaarlijk kindjes bij de trap…
Gelukkig maar dat het goed is gegaan, want er kunnen rare dingen gebeuren…
Nee je hoeft Noah niet wakker te maken vanavond, dat hoeft alleen als ze vlak voor het slapen gaan hun hoofd hard stoten of er hard op vallen. Dan kan je hem namelijk erna niet in de gaten houden.
Jij kan dat nu wel. Sowieso gaat het nu al heel goed. Hij heeft gehuild en is alert. Je moet het goed in de gaten houden als ze na zo’n val suffig zijn en moe. Niks willen of zelfs koorts krijgen.
Maar zo te horen valt het allemaal mee en zijn jullie er goed van af gekomen.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

oh wat naar!!! Idd een goede les geweest. Daarom zei ik laatst in een ander topic al dat je er altijd bij moet zijn wanneer de kleine van de trap gaat, en dat er altijd een traphek of een deur voor moet die ze niet open kunnen krijgen, want anders kunnen ze er idd er af vallen. Bo is nu ruim 2, maar ik vind hem nog echt te jong, en noah is alweer ruim 3. zo zie je maar weer, een ongeluk zit in een klein hoekje, en kinderen zien gewoon geen gevaar.

Ik hoop dat hij verder goed te pas blijft en dat het alleen de schrik was. houd je ons nog op de hoogte? en ben jezelf inmiddels ook weer van de schrik bekomen?

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

ooooh god!! ik voel het helemaal! bah wat eng!
meid idd het traphekje niet meer vergeten en hopelijk blijft ie verder goed te pas.
enne dat wakker maken (het wek advies) kan in dit geval echt geen kwaad ik zou het dus wel doen! better safe than sorry

Oh wat schrikken!!!
Gelukkig is het goed afgelopen.

Maar je schrijft dat hij altijd blijft wachten totdat je hem naar beneden kan tillen… is het niet een goed idee om hem zelf (uiteraard voorlopig dat 1 van jullie eronder loopt) te leren van de trap te gaan?
Wij hebben geen traphekje boven (kan bij ons niet) en dochterlief kan gelukkig al een tijdje prima zelf van de trap. Uiteraard blijven we er altijd bij, maar mocht ze ons een keer te snel af zijn weet ik wel dat ze het kan.

Ik las het net op hyves, super-schrikken zeg!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

O schrikken zeg! Ik voel m’n hart hier ook even overslaan… wat een geluk dat het goed afgelopen is. Hoe gaat het nu met hem, ligt ie lekker te slapen?
Als jij je er prettiger bij voelt dan maak je hem voor je zelf naar bed gaat toch eventjes wakker, even kijken of ie reageert, slokkie water en hups weer in bed. Zou ik zelf ook doen in deze situatie, en dan kan jij ook met een gerust hart gaan slapen (hoewel ik vrees dat je het vannacht nog eens opnieuw gaat beleven in je slaap… )

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Schrikken zeg, maar gelukkig is het goed afgelopen.
Persoonlijk vind ik Noah best oud om nog steeds de trap afgedragen te worden.
Rens gaat al zelf de trap op en af sinds hij 1,5 is wel onder begeleiding van 1 van ons natuurlijk. Ik heb hem geleerd dat hij zich bovenaan de trap om moet draaien en dan achteruit de trap af klimt. dit gaat beter als vooruit want hij kan nog niet goed genoeg bij de leuning. Zo kukelt hij er ook niet zo snel af.
Lijkt me ook best pittig voor je rug om hem steeds te tillen.
Natuurlijk moet je altijd op je traphekje letten maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Als je hem aanleert hoe hij veilig de trap op en af kan heb je wel iets minder kans op valpartijen.
Hier Maakt Rens trouwens het traphekje zelf open dus dat werkt niet echt meer. Hoop dat het hem tegenhoud om met een slaapdronken hoofd naar beneden te komen dus ik doe het nog wel dicht.

groetjes Ramona

Sorry dames, gister een drukke dag gehad, na het berichtje hier, moest ik door naar het CB…waar Noah in een jaar tijd 11cm is gegroeit… (vindt ik best wel veel)… daarna gingen we eten, en even op de koffie bij mn ouders, en savonds kregen we visite…

Druk druk dus… Maar alles is goed gegaan met Noah, heb hem nog even gewekt vanacht, en hij gaf netjes antwoord, dus het zal wel goed gegaan zijn…
Hij heeft verder echt nergens last van gelukkig…

Normaal gesproken doen we altijd t hekje dicht, op deze keer naar…
We zijn wel bezig met hem om te leren zelf de trap af te gaan, dan houdt hij de leuning vast… en ik zn andere hand, maar vindt het na gister allemaal best gevaarlijk.
En nee hem tillen is niet bevordelijk voor de rug, maar hij weegt nog maar 12 kilo… dus het is nog te doen, al moet hij het toch wel zelf leren.

Ik ben inmiddels ook weer helemaal van de schrik bekomen, en heb er vanacht geen nachtmerries aan over gehouden hahaha…
Had een lekker slaapmutsje gehad haha, en heb heerlijk geslapen!

Liefs, Melanie

ohw ik dacht dat je juist zei dat je eigenlijk nooit het traphekje dicht deed. tenminste dat schreef je in je eerste bericht.
maar wat fijn dat het goed gaat met je mannetje, ja daar schrik je je toch suf van!

@Suzsje: wat jij zei he dat je dochter alleen de trap af kan… en dat je er wel bij staat maar mocht ze je te snel af zijn dat je dan wel weet dat ze het kan.
ik wil daar toch even iets op zeggen.
Rico kan ook trap lopen op en af (wij hebben geen trap maar op school wel en bij de speeltuin b.v. als ie de glijbaan op wil)
hij kan echt heel goed trap lopen nu maar ik merk wel dat als hij ergens INEENS blij van wordt hij ineens even niet meer kan traplopen. hij gaat dan zo snel ineens en terwijl ik erbij stond viel ie dus bijna naar beneden. zijn kin butste op het houten trapje maar hij viel zeg maar niet helemaal. ik had hem dus net op tijd vast. het was niet dik of kapot maar toch ik kreeg wel even zo’n halve verzakking zeg maar… maar wat ik wil zeggen; in alle rust gaat traplopen vaak goed. maar zien ze iets of horen ze iets waar ze OF van schrikken OF gewoon helemaal hyper van worden tja dan is het toch wel heel erg gevaarlijk.
anderzijds ze moeten het idd ooit leren.
ik heb wel een traphekje hoor maar die staat bevestigd tussen entree en gang.
haha

Gewijzigd door - MamavanRico op 16 Apr 2011 12:32:05

@Inge: Ik heb inderdaad overdag t traphekje niet dicht als wij niet boven zijn… snachts wel altijd en als Noah in bed ligt overdag… maar als ik hem uit bed haal, doe ik hem dus nooit dicht…

NU WEL, let er nu toch wel op…

Liefs, Melanie

Oo jakkes zeg, gelukkig is het goed afgelopen.
Maar Job klimt zelf de trap op en af, die mag ook rustig even alleen naar boven om iets op te halen, sokken ofzo.
Maar als ie in bed ligt doen we het hek wel dicht, stel dat ie slaapdronken zn bed uitkomt, en voor Saar zit ie natuurlijk ALTIJD dicht, zowel beneden als boven

Pfff fijn dat het allemaal goed is afgelopen!
En dat jij toch ook nog lekker hebt geslapen…

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Noah kan wel alleen naar boven… Zo stond ik laatst boven om Joël aan te kleden, en hij was met papa achterthuis… en glipte even uit `t zicht van papa naar boven… dat kan ie wel goed… maar naar beneden gaan we hem nog even goed leren…

Liefs, Melanie

@mamavanRico, tja een ongelukje kan altijd gebeuren natuurlijk… als sta je er met je neus bovenop.
Maar daarom laat ik haar wel elke dag zelf de trap op en af gaan, zodat het gewoon een automatisme wordt en ze het goed kan.
Ze gaat op haar billen, en laat zich dan naar beneden glijden.

Met trappen op en af heb ik dan ook niet zoveel moeite, als je weet waar ze verder allemaal op en in klimt
Pffff elke keer weer een hartverzakking… dat kind komt echt nog wel eens een keer in het ziekenhuis terecht hoor!
Vorige week waren we in mini mundi (klein pretparkje i.c.m. binnenspeeltuin hier in de buurt) aan het spelen, probeerde ze in een speeluisje via het raam op het dak te komen
Dan kan de ondergrond wel zacht zijn, maar ze kunnen toch lelijk verkeerd terechtkomen zo hoor!
Of op het schoolplein over de muurtjes lopen… (GRRRR ik wilde dat ze die weghaalde en gewoon normaal een hek rond het plein zetten zoals je op bijna alle scholen hebt!!!)
Bij opa en oma in de tuin op de stapels stenen klimmen (opa is aant bouwen )
En zo kan ik nog wel even doorgaan En dan heb ik in huis de tafel, vensterbanken, bedden etc. nog niet eens genoemd.

Dan is een trap toch best nog ongevaarlijk zeg maar.