Ik me heel erg irriteer aan

Marktplaats!

Nou ja marktplaats zelf kan er natuurlijk niets aan doen maar ik ben er echt even klaar mee. Ik heb nog nooit iets gedaan met Marktplaats, maar nu hebben we er wat dingen op geplaatst. Een badje, een speelmatje en een schommelstoel van Fisher Price. Op zich best leuke biedingen gehad, maar iedere keer als we een mail sturen aan de bieder dat het bod geaccepteerd is hoor je niks meer. Dit kan een keer gebeuren, maar op alledrie de dingen hebben we al een paar keer (op de schommelstoel al 5 keer!!) iemand gemailt die vervolgens niks laat horen. Dus ja niet de schuld van marktplaats, maar van die mensen die een bieding doen. We hebben zelfs een bod van 5 eur op het badje geaccepteerd, maar zelfs daar geen reactie meer van gehad.

Bied dan niet denk ik dan of mail even netjes terug dat je toch afziet van de koop.

Pff en dan te bedenken dat we straks nog meer dingen hebben die we niet meer gebruiken en die ik op marktplaats wil zetten.

Groetjes,
Sandra

Ja, irritant is dat!

Maar je kunt de optie bieden ook uitzetten he. Dan moeten ze gewoon mailen of bellen. Dus als ze echt geïnteresseerd zijn nemen ze wel contact met je op en dat verloopt meestal beter als de gewone biedingen.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Inderdaad vervelend!
Ik ben de laatste weken ook weer wat activer op Marktplaats. Maar ik laat wel altijd iets van me horen, ook als ik iets toch niet koop na een bieding. En ik moet zeggen dat ik op de dingen die ik te koop heb staan ook wel reactie krijg als ik een bod heb geaccepteerd.

Misschien een hele domme vraag, maar kan het niet zijn dat de mailtjes van potentiële kopers en je spam staan?

Groetjes Natasja

@suszje Bedankt voor de tip, dat wist ik niet. Misschien dat eens proberen.

@kringeldingetje, nee hoor is geen domme vraag. Maar heb er idd wel aan gedacht om daar ook tussen te kijken, maar helaas. Wel fijn dat jij wel reacties krijgt, hebben wij helaas gewoon domme pech.

Het kan idd gebeuren dat je na een bieding toch iets niet wilt. Omdat je bijv. ergens anders iets leukers/beters hebt gezien, maar toch kleine moeite om dan even te reageren. En omdat het nu al erg vaak is gebeurd ben ik er een klein beetje klaar mee. Maar goed we zetten alles weer bovenaan en hopen dat we het ooit verkocht krijgen

Groetjes,
Sandra

ik doe best veel met marktplaats…maar ik doe nooit met biedingen, ik wil er dat voor hebben, klaar als je wil ken je mailen, en anders niet, dat gemouw heb ik allemaal geen zin in zeg maar!

Pippy is geboren 17.07.2009

Ik zet ook nooit bieden, Als ze interesse hebben kunnen ze me mailen.

Liefs Michelle

Een adverteerder haalde mijn bod weg omdat ik niet zou reageren op zijn mail. Nou, die had ik nooit gehad. Ik mailde hem dus dat ik zijn mail niet had gehad en zette er mijn mailadres bij zodat hij me direct kon mailen. Ik kreeg een mailtje terug dat dit wel meer voorkwam de laatste tijd en ik alsnog het artikel kon kopen. Het ligt op dit moment dus niet altijd aan de bieders.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Nou Asje dat heb ik zelf laats ook 'n paar keer gehad met 'n advertentie. Mensen hadden geboden, ik mail gestuurd en geen reactie terug. Ben erachter gekomen dat het ligt aan: je klikt op de persoon waar je 'n mail naar wilt sturen, voorheen hoefde je nooit geen code in te voeren nu dus wel. Krijg je die code niet te zien, wat dus geregeld gebeurt kun je ervan op aan dat diegene hem niet krijgt.
Met die code bedoel ik zo’n balk waar cijfers en letters kunnen staan die je dan over moet tikken in de balk die eronder staat.

Gr Patries

Ik ben juist blij met mp…

Verkoop en koop veel op deze manier!

Na jullie verhalen hebben we voor de zekerheid de laatste bieders nog een mail gestuurd. En daarin ook aangegeven dat ze niet op een eerdere mail hebben gereageerd. En toen kregen we wel reacties en in alle gevallen kregen we als reactie excuses dat we niet op de vorige mail gereageerd hebben, maar we zijn niet meer geinteresseerd.

De mail is dus wel ontvangen. Helaas dus pure pech zullen we maar zeggen. Ze staan er weer opnieuw op, maar nu zonder bieden. Maar een vaste prijs, zodat ze ons kunnen mailen als ze interesse hebben. Ben benieuwd of dit nu beter gaat.

Groetjes,
Sandra

Oh, ik vind MP echt verschrikkelijk! Ik heb er gloednieuwe suede laarsjes op gezet, die 80,- kostten maar me achteraf niet lekker zitten en dan bieden mensen gewoon een tientje! Ik wil er 25,- voor, maar blijkbaar is dat al te veel? Zulke biedingen verwijder ik gewoon, ik gooi ze voor dat geld liever weg. Gewoon uit principe! Daar staat tegenover, dat ik zelf nooit een koopje heb. Omdat mensen per sé heel veel willen hebben voor dingen waar ik in geïnteresseerd ben.

Gelukkig zijn we wel spullen via MP kwijtgeraakt, gek genoeg dingen waarvan we dachten dat niemand die zou willen, maar ik vind het niks. Heb zelf ook vaak dingen gekocht die lang niet zo mooi bleken te zijn als ze deden voorkomen. Zo bood ik laatst op ‘nieuwe’ Shoesme laarsjes. Toen ik goed naar de foto keek, zag ik duidelijk dat de voorkant beschadigd was. Dus ik vroeg of dat ook zo was en inderdaad was er een stukje leer af. Het was maar goed dat ik het had gevraagd, anders hadden ze het niet gezegd!

Het is fijn dat het er is, MP, maar ik erger me meestal meer dan dat ik het leuk vind om daar te ‘handelen’.

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

heel erg herkenbaar en idd heel erg irritant. ik heb het ook vaak meegemaakt. kunt er oo weinig aan doen maar misschien heb je meer sites, of misschien tezijnertijd op een “rommel markt” of zo’n braderie?