Ik Max soms zielig vind?

Ik weet niet wat het is met mij…Maar vanaf het begin dat Max er is, vind ik hem zielig. Misschien door de manier waarop hij geboren is? Hij is daarna ook al een keer op de grond gevallen toen hij bij ons in bed lag. Hij kon zijn hoofdje niet draaien en bleek daarna weer flink eczeem te hebben, waar hij erg veel last van had door de jeuk. Zoals jullie weten, moet mijn lieverdje nu ook nog een helmpje op. Hij heeft het er best zwaar mee. En ik ook…Hij kan zo zielig kijken, zo van: mama, wat is dit? Ik vind dat hij al best veel te verduren heeft in zijn nog zo jonge leventje! Ik kan er soms opeens verdrietig om worden, ik weet niet. Dan kijk ik naar hem en voel ik gewoon dat ik zielsveel van dat ventje hou en dat het me dus soms pijn doet dat hij dit allemaal heeft. Natuurlijk, hij is verder prima gezond en dit zijn dingen die over kunnen gaan. Maar toch!

Ik kan hem met de helm niet heel goed knuffelen. Normaal aaide ik met mijn wang langs de zijne, maar daar zit de helm nu tussen… En hij knuffelt zo graag! Ik had het er daarstraks met papa over en die zei uit zichzelf: ‘Soms is Max zielig, vind je niet?’ Hij voelt dat hetzelfde. En het valt ons allebei op, dat Max altijd wijs kijkt en gewoon alles heel rustig over zich heen laat komen. Hij lacht ook vaak, ondanks dat gesoebat aan zijn lijfje met al die zalven en die helm en laat daar dan toch mee merken dat hij het fijn vindt bij ons. Maar toch blijft dat gevoel een beetje bij mij, zo van: mijn zielige mannetje. Misschien zijn het mijn hormonen nog hoor? Maar ja…daar heeft zijn vader geen last van!

Het is zo’n lief poepmannetje, onze Max! Hopelijk heeft 'ie het nu wel gehad voor de komende jaren!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Aahh… een lief poepmannetje! Das echt schattig!

Maar ik denk dat het heel logisch is hoor meid! Hij heeft absoluut geen makkelijke start gehad en dat gaat je toch aan je moederhart. Net zo goed aan een vaderhart natuurlijk. En als je em dan lekker wilt knuffelen en zn helmpje zit in de weg, kan me voorstellen dat je daar dan best even verdrietig van kan worden.

Die kleintjes zijn zo afhankelijk en kunnen nog zo weinig zelf. Als het dan niet helemaal van een leien dakje gaat, heb je al snel het idee van ‘zielig’. Helemaal als het je eigen hummel is!

Dikke knuf voor jullie alledrie!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ach lieve rainbow wat begrijp ik je gevoel. Ik heb dat ook heel lang naar mees gehad. Echt meid als alles straks achter de rug is, kijk je erop terug en denk je weet je nog toen en toen. Het moet een plaatsje gaan krijgen en echt die komt er.
Geniet van je poepmannetje (lief), straks word het echt beter, maar begrijp nogmaals als geen ander hoe je/jullie je voelen.

Gr Patries

Helemaal niet raar, hartstikke logisch! Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou denk ik precies hetzelfde hebben. Je kindje, daar hou je gewoon zo zielsveel van dat je elk hoestje, elk krampje al van ze zou willen overnemen! Laat staan alles mat Max heeft meegemaakt. Arm kerelje!
Ik hoop ook echt van harte voor jullie allemaal dat het hierna gebeurd is en jullie heerlijk kunnen genieten Heel veel sterkte!!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Als je het allemaal zo op een rijtje ziet wat Max allemaal al heeft meegemaakt (en jullie met hem natuurlijk), dan is dat inderdaad best sneu. Sterkte voor hem en jullie!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik kan het me helemaal voorstellen! Ik vond Luka de eerste 3 maanden van zijn leventje ook zo zielig, en hij had alleen maar kramp… En wij konden hem dus gewoon knuffelen.
Ik kan me echt voorstellen dat het moeilijk moet zijn voor jullie!
Maar onthou, aan alles komt een eind! Dus ook aan deze periode, dan kunnen jullie hem helemaal plat knuffelen!

Nog ff meid, zet hem op!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Ach meid, dat is zo’n rotgevoel.
Ik heb bij Job weleens bijna jankend in de auto gezeten als we terug reden van de zoveelste keer therapie.
Het komt goed met je mannetje, enne hij ziet er heeuul lief uit met dat stoere helmpje

Oh ik snap je helemaal ik had dat gevoel bij Morgan al maar die was zo weer het vrouwtje zeg maar. En hij heeft inderdaad al zoveel gehad in zo’n korte tijd. Gelukkig hebben jullie in je hoofd dat het voor een goed doel is maar dat maakt het niet altijd makkelijker.

Groetjes,

Michèle

Wat een lieve reacties allemaal! Doet me goed! Gelukkig raakt Max steeds meer gewend aan zijn helm en het lukt hem nu ook beter om ermee te slapen. We weten nu goed hoe we hem moeten opzetten (dat is niet zomaar even opzetten, dat moet op een bepaalde manier) en hij hoeft dan niet meer zo te huilen. En tataaaa…hij slaapt eindelijk ook 's nachts alleen in zijn ledikant en dat gaat al twee nachten goed. Alleen is hij vroeg wakker en dan wordt Eva ook wakker. Doordeweek geeft dat niet, maar gisteren en vandaag zat papa (hehehehe) al voor zevenen met twee kids beneden! Maar verder gaat het al een stuk beter. Alleen dat niet goed kunnen knuffelen vind ik wel erg jammer…dat mis ik echt. Ik vind het idee van Bakmama wel goed, om eens lekker met hem te douchen. Zonder helmpje lekker tegen mama aan. Alleen moet ik dan wel lang mijn grote beer (hihihi) vasthouden!

Groetjes Rainbow, trotse mama

heel begrijpelijk hoor meisie! hij heeft nogal wat moeten doorstaan de eerste tijd van zn leventje. ik herken het heel goed… rico had ook heel veel meegemaakt en ik herkenje geoel daarom ook dat ik rico ook altijd een beetje zielig vond. nog steeds trouwens… het is heel moeilijk om dat gevoel weg te krijgen want hij doet het nu toch echt heel goed vanaf zn operatie maar het blijft knagen.
ook vaak een soort schuldgevoel zovan: wat nou als wij… of wat nou als ik het zus of zo…
maar ik weet ook dat dit allemaal niemands schuld is. we doen het allemaal zo goed als we kunnen, jullie ook en helaas is niet alles te voorkomen.
Ik hoop ook dat het gevoel slijt en dat je naar max (en ik naar rico) kan kijken van: goh hij is eigenlijk helemaal niet zielig hij is a;l een grote jongen!
(dat 2e denk ik ook wel maar het rottige gevoel dat ik m soms zielig vind dat moet dus weg)