…
Gewijzigd door - lieveXem op 02 May 2010 13:46:08
Je hebt je zoontje erkend? Dus met toestemming van je ex bij de gemeente als jouw zoon erkend?
Je hebt al een advocaat in de arm genomen? Heeft zij er ook eentje? In dat geval zou ik proberen om een viergesprek aan te gaan: jij en zij met jullie advocaten. En dan tot gezamenlijke afspraken proberen te komen. Het is in principe in het belang van je zoontje dat hij ook jou leert kennen en dan werkt het het beste als jullie als ouders daar afspraken over kunnen maken. Dit kan ook bij een mediator.
In het uiterste geval kan je bij de rechtbank een verzoek indienen (dat moet via je advocaat) om een omgangsregeling met je kind te krijgen. Maar dan zit je daar als ouders tegenover elkaar en krijg je algauw een strijd met elkaar over de rug van je kind. En dat is voor hem natuurlijk niet goed.
Kortom: het is voor Xem en voor jullie het beste als je probeert er in onderling overleg uit te komen.
Succes!
Groetjes,
M
Hoi Arne,
Ik heb geen ervaring met de door jou omschreven situatie, maar werd wel even geraakt door je verhaal, vandaar dat ik toch even reageer.
Het lijkt me vreselijk je kind niet te mogen zien! Je hebt denk ik de belangrijkste stap al genomen, een advocaat. Hij kan je ongetwijfeld vertellen wat jouw rechten als vader zijn. En als er geen bijzonderheden in je achtergrond zijn (geen geweldadig verleden of stafblad) dan kan je daar aanspraak op maken!
Je kunt een bezoekrecht afdwingen, maar dan zal je een rechtzaak moeten aanspannen. Als in het vonnis dan een bezoekrecht wordt opgenomen is je exvriendin verplicht om hier in mee te gaan. Voor elke keer dat zij zich niet aan deze plicht houdt zal zij een dwangsom moeten betalen. Maar het zal een lange weg zijn om dit allemaal te regelen. Zoals in de vorige reactie ook al omschreven zou het beter zijn als je samen met je exvriendin in gesprek met advocaten/mediator tot een compromis kan komen. Vraag je advocaat eens naar de mogelijkheden.
Wat ontzettend naar dat je exvriendin je zo buitensluit, jou je kind ontneemt, maar ook andersom jullie zoontje zijn vader ontneemt. Ik hoop dat jullie heel snel tot compromissen kunnen komen zodat je wel een rol in het leven van je kindje kan hebben.
Heel veel sterke,
Groetjes Carolien.
Gewijzigd door - Mama van Jasper op 27 Apr 2010 11:39:27
Je hebt inderdaad al een ervaren iemand erbij gehaald. Hij zal je vast het een en ander aan kunnen raden. Ik ben het wel eens met de anderen. Probeer er eerst gezamelijk als ouders eruit te komen zonder rechtbank. Want inderdaad, via een rechtbank kun je een bezoekregeling afdwingen… maar wil je dat op die manier? Het is zeker belangrijk dat de verhouding en communicatie tussen de ouders erg belangrijk is. Mijn man heeft een zoontje uit zijn vorige huwelijk. En die omgangsregeling is via de rechtbank gegaan. Tussen die 2 is er geen enkele communicatie mogelijk en dan kan een moeder behoorlijk dwars gaan zitten hoor! Het lijkt wel in deze maatschappij of moeders alle rechten hebben en de vaders geen enkele. Ook al is er een bezoekregeling, dan nog kan de moeder de omgang weigeren… Wij weten er alles van. En het is zeker nog het ergste voor het kind zelf!
Dus mijn raad is, zorg dat je alles zo goed mogelijk met ELKAAR kunt regelen. Desnoods met een derde partij erbij.
Heel veel succes en sterkte.
Groetjes Bianca
Waarom zijn er moeders die hun kindje als machtsmiddel gebruiken en het hun niet gunnen om hun vader te leren kennen en andersom. Ik ben zelf tot mijn 8 ste opgegroeid zonder vader. De omstandigheden waren er niet naar dat ik hem eerder kon leren kennen. Daarom weet ik hoe veel je je ouder mist dan en snap ik niet dat als de omstandigheden het wel toelaten dat moeder hun kroost weghouden bij hun vader.
Ik hoop dat jullie er goed uitkomen en dat ondanks dat jullie niet meer samen zijn Xem met zijn beide ouders groot groeit.
Groetjes,
Michèle

Het grijpt me aan je verhaal
Ik snap dus ook niet waarom jij je kindje niet mag zien of kan zien
Ik wil je heel veel wijsheid en kracht wensen
In deze strijd voor jou kindje
Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Wat verschrikkelijk voor je dat je je kindje niet mag zien. Het is tenslotte net zo goed jouw kind als van de moeder. Onbegrijpelijk dat de moeder dat niet inziet. Ik moet er zelf ook niet aan denken ineens Tim niet meer te mogen zien. Ik wens je dan ook ontzettend veel sterkte en kracht om voor je kind te vechten. Ik hoop dat de moeder snel tot inkeer komt en jouw ook bij het kindje laat. Je hebt er tenslotte net zoveel recht op.
Groetjes,
Sandra

Jammer dat ze zich zo opstelt, maar ja. Jij kan daar weinig aan doen. Hopelijk komt er wel snel contact met je zoontje, veel succes!
Groetjes,
M
Ja heel jammer dat het zo moet
Maar blijf vechten voor je kindje hoor
Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin