Pffff…ik heb het hier al eens vaker gezegd, maar ik zeg het nu weer: er is iets met Max. Ik kan er de vinger niet op leggen, maar ik voel dat er iets is. Hij is altijd humeurig, altijd ontevreden en vooral: altijd moe. Hij kan hooguit een uur op zijn en dan is hij alweer kapot. Hij kan niet alleen spelen en is alles heel snel beu. Ik leg hem met speelgoed op de mat en hij begint meteen te huilen. Hij wil dan op schoot, maar als hij daar zit, huilt hij ook binnen een paar minuten. Hij krabt aan zijn oren en haalt zich zelf helemaal open.
Op het kdv weten ze niet meer goed wat ze met hem moeten. Omdat hij dus niet goed kan/wil spelen en zich niet vermaakt. Hij wil alleen slapen en hij ligt daar dus zowat de hele dag alleen in bedje. Terwijl ze soms naar buiten gaan met de anderen. Max geeft er allemaal niks om, maar ik wil dat hij ook lekker mee kan doen. Ze zeggen ook tegen me dat ze het niet weten met hem en dat ze hem dan maar laten slapen. Maar het is toch niet normaal dat hij zo snel moe is? Hij is 10 maanden bijna! Het is ook sinds een paar werken, eerst hield hij het nog wel wat langer vol en speelde hij ook wel…
Gisteren op het CB was hij goed gegroeid, maar de verpleegkundige vond hem een beetje ‘bedeesd’. Ze zette hem neer en hij deed niet veel, begreep niet wat hij met haar blokjes moest doen en keek echt zo van: ‘Ja, wat nou?’ Hij pakte de blokjes wel, maar zat er maar een beetje mee. Ze vond ook dat hij te veel steun nodig had met zitten en ze wil zijn motoriek in de gaten houden (was wat houterig). Het was nu niet erg dat hij nog niet goed kan zitten, maar als het niet verbeterd, moeten we wéér naar de fysio. Daar komen we net vandaan… En dan zijn helm en zijn eczeem…Het is steeds iets nieuws met het mannetje. Hij zit niet goed in zijn vel, hoewel hij nooit echt ziek is.
Dat onrustig zijn, maar tegelijkertijd ook dat passief zijn (en niet echt bv volop rollen, dingen willen ontdekken) KAN zijn leeftijd zijn natuurlijk. Maar waarom wil hij niks? Is er geen land met hem te bezeilen? Waarom is hij voortdurend moe? Ik maak me wel zorgen en ga terug naar de ha. Ze moeten hem maar eens goed nakijken. Ik denk niet dat hij iets akeligs heeft, maar echt een levendig vrolijk kindje is het ook niet…Wat zou er toch aan de hand zijn? Ik heb altijd een raar gevoel als ik naar hem kijk…Alsof hij anders is ofzo?
Groetjes Rainbow, trotse mama