Ik maak me zo druk om

de speen, of zijn dat de hormonen die nog door me lichaam gieren.
hij is nog maar 2,5 maand en ben al bang dat hij door die speen een raar gebit krijgt of gaat slissen of weet ik wat allemaal.
hij krijgt ook de speen alleen in bed, maar snachts niet…vaak laat ik hem in slaap huilen en dat duurt even 5 minuten.behalve als hij echt overstuur is maar dat is hij eigenlijk nooit. hij wordt vaak na een uurtje wakker en weet dat hij nog moe is, dan doe ik wel de speen erin.
hebben jullie dat ook, of ben ik daarin gewoon en zeur??
het is zo raar maar maak me er echt druk om naja, en hij ligt ook ingebakert en maak me nu al druk over de zomer whaaaaaa je zou er gek van worden
of zijn het echt de hormonen?!!
zo ff me verhaal kwijt.
groetjes Janneke

Ik vind het heel normaal hoor Janneke dat je over van alles nadenkt.
Je wil het als moederzijnde zo goed mogelijk doen en daar horen deze gedachtes bij. Joyce is nu bijna anderhalf jaar en is helemaal verzot op haar speentje.
Ik wil ook niet dat ze een speentje overdags heeft omdat ik voor hetzelfde bang ben als jou. ( scheef gebit ) maar weet je, alles heeft zo zijn voordelen en zijn nadelen en die hebben wij tegen elkaar afgewogen en hebben toch gekozen voor een speentje. In bed ligt ze heerlijk rustig als ze een speentje heeft en kan niet slapen zonder. Dat was al vanaf het moment dat ze geboren was. En bovendien gaat ze niet duimen omdat ze een speentje heeft en duimen leer je moeilijker af dan een speentje. Dus ja, jij kent je kindje het beste en je moet gewoon doen wat jou het beste lijkt.

En vooral niet teveel tobben of je het wel goed doet ja of nee. Want je denkt nu al na over hoe dat moet met dat inbakenen in de zomer maar misschien is dat tegen die tijd wel helemaal niet meer nodig.

Janneke,
Ik begrijp je onrust en vragen zeker heel goed. Ik heb vorige week ook een verschrikkelijke week gehad en heb mezelf helemaal niet meer in de hand gehad. Zat 's avonds te bibberen van de stress…! Verschrikkelijk. Je kan jezelf zo druk maken om elke poep en scheet, maar inderdaad moet je je gevoel volgen. En je kent de regel “9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren”. Het kunnen dus nog je hormonen zijn, maar ik zou me niet al te druk maken over het gebit, want mocht dat wat scheef gaan dan bestaan er altijd nog beugels en je moet het inderdaad maar zien als latere zorg. Als jij er een fijn gevoel bij hebt om een speen te geven, dan moet je dat doen en je later pas druk gaan maken over het gebit. Hoeveel kindjes hebben een scheef gebit door de speen ??? Komt allemaal wel goed hoor Janneke. Geniet maar van de kleine en ga jezelf niet gek zitten maken, ik weet hoe je je voelt, maar daar wil je liever vanaf dan dat je hem rijk bent.
Liefs Natasja

Niet druk maken om die speen. Onze oudste heeft tot haar 3 jaar een speentje gehad en niks mis met de tandjes. Staan heel lichtjes naar voren, maar ze is een kopie van mij en ik had vroeger zonder een speen precies hetzelfde gebit. Dus wie zegt of ze zonder speen niet dezelfde stand van de tanden had gehad.

Ik heb ooit gehoord dat een melkgebit vanzelf weer recht gaat staan zodra de speen niet meer gebruikt wordt.

Dus ik zou me niet druk maken, lekker die kleine man zijn speentje geven zodat hij zich niet in slaap hoeft te huilen.

Groetekes, Sje

Als ik jou was zou ik de kleine ook gewoon de speen geven als ze zelf aangeeft dat ze een speen wil. En ik denk dat ze dat aangeven door stil te zijn als er een speen in de mond zit.

Gelukkig heeft mijn dochter totaal geen behoeft aan een speen, beter gezegd: ze spuugt hem uit als ik hem in doe. Maar als ze maar enigzins aangaf dat ze wel een speen wilde hebben, dan kreeg ze die zeker van me. Wel zou ik aan het begin proberen of het mogelijk is dat ik de speen er na een paar uurtjes slapen er weer uit haal.

Groetjes Patricia.

Hier ook, ze wil hem niet, maar als ze hem zou willen gaf ik hem, vind het ook zo schattig
Maar ik me er niet zo druk om maken, gewoon niet de hele dag met speen laten sabbelen…

Liefs Wendy

Ik gaf zo’n speentje ook alleen maar als het nodig was. Ik heb er zo’n hekel aan als een kindje de hele dag met die speen in de mond loopt.

Soms zie je in de supermarkt kinderen van 4 jaar nog met zo’n ding rondlopen of suf in een karretje zitten kijken. Je maakt mij niet wijs dat ze op dat moment echt niet zonder speen kunnen. Ik vind het echt geen gezicht.

Dus ik wilde zo snel mogelijk invoeren dat een speentje voor in bed is. En dat is gelukt. Rond het eerste jaar hadden ze hem alleen nog in bed en kwam dat ding niet meer mee naar beneden.

Groetekes, Sje

ik ben ook niet echt voor spenen hoor
maar als het nodig is dan is het gewoon een superuitkomst
en het is helemaal niet gezegd dat ie dan altijd aan de speen vast zit hoor
mijn middelste had met 3 mnd zijn duim nou dat leer je niet af want ik vond het ideaal nooit kwijt
maar de mensen om je heen lopen altijd zo te zanikken speen kan je afleren duim niet
nou zei ik dan ikke wel hoor
maar is niet nodig geweest hij deed het alleen in bed ik denk tot zijn tweede en ineens was het over en kaars rechte tanden hoor
dus lekker troosten ze hebben zuigbehoefte nog tot ongeveer 6 maanden en daarna word het gewoonte en dan is het moeilijker af te leren
mijn dochter heeft ook een speen maar ze heeft nu ook bijna haar duim nou van mij mag ze hoor heerlijk

nancy mama van randy 10 damon 7 en chloe 3 mnd

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

bedankt dames, dat had ik ff nodig!!
ja david heeft hem ook alleen in bed, uit bed heeft hij er ook geen behoefte aan!!
maar inderdaad, na 6 maanden is de zuigbehoefte dan wordt het een gewoonte, dan kan ik gaan afbouwen.
THANKS LADIESSS!
groet Janneke

geen dank hoor
ene laat die hormonen maar lekker gieren nog hoor
maakt nie uit
ik heb drie kids nou ik kan je vertellen ben bij alledrie zo onzeker
geweest in het begin dat hou je toch hoor t zijn dan echt je hormonen
ach later lach je er om hihi

ja o dat ken ik nog van me dochter nu lach ik erom, maar me hormonen zijn me de baas…en het naatje ook nog me man is nooit thuis want die heeft een nieuw pand voor onze zaak en die moet opgekanpt worden dus ik sta er alleen voor!!!
groetjes janneke

MANNEN!!! pffff, waar zijn ze als je ze nodig hebt
Maar ja er moeten natuurlijk ook centjes binnenkomen, anders kunnen wij niet klagen via dit forum…
Hahahah…

Liefs Wendy

ja ach inderdaad het moet gebeuren, alleen jammer dat hij het hele weekend voor pampus ligt!! haha
groetjes Janneke

mijn man is ook best vaak weg
maar goed die centjes moeten inderdaad binnen komen
want ik heb nu een meid en die zijn duuuuuuuuuuuuuuur
en ze spuugt veel zeg ik dan hahahah

Mijn man is ook heel vaak weg. Wij hebben namelijk een eigen judoschool en hij moet daar vier dagen in de week lesgeven. Opzich niet zo veel uren, maar de normale tijden (de avonden) is hij eigenlijk altijd weg.

Best wel saai en ik moet haar ook altijd alleen in badje en in bed doen. Gelukkig gaat mijn man in het weekend wel eens samen met de kleine meid (half jaar) onder de douche. Dan bouwen ze toch een goede band op en ik heb even lekker voor mijzelf ook al is het een half uurtje.

Succes met de mannetjes en de kinderen. Groetjes Patricia.

Ladies,
Mijn vriend moet 1 dag 24 uur of 16 uur werken en is dan 2 dagen thuis en ik vind de nachten alleen verschrikkelijk ! Overdag gaat het allemaal prima, maar 's nachts voel ik me zo alleen ! De dagen dat hij thuis is, is geweldig en iedereen zegt dat ik het maar luxe heb, maar als je man 24 uur weg is dan is dat klote. De nachten alleen zijn niet leuk. Als hij 16 uur moet werken komt hij om half 12 thuis 's avonds en dat vind ik niet zo erg, maar ook al is hij zoveel thuis ik zou het liever zien dat hij elke dag van 9 tot 5 werkt ipv 2 dagen thuis en 24 uur weg ! De avonden en nachten samen zijn zo belangrijk. Je kan dan lekker samen op de bank hangen, de dag doornemen, samen eten, samen naar bed gaan dat mis ik !
Maar ik mag niet klagen, hij is ook veel thuis.
Liefs Natasja

dames me hormoon dippie is weer weg, hij krijgt in zijn bed gewoon zijn speen hij heeft er waarschijnlijk behoefte aan, dan maar een beugel.hahahahahaah
groetjes janneke

aja joh leuk brilletje erbij
hihihihihihihihihihi
zooooooooooo schattig

hhahahaha en hij is rood wel een moppie hoor!!
en begrijp me niet verkeerd ik vind het geweldig dat hij rood is!!!
groetjes Janneke

nou het verbaast mij dat ik geen rooie heb
mijn oma was knal rood en ik en mijn broer niet
me nichtjes niet mijn kids niet
alleen een nicht maar haar kind weer niet
gek he ik had het wel verwacht
ik heb twee jongens met steil haar (krullen in de familie)
dus toen ik zwanger was zei ik dit word een meid met rood
haar en krullen
maar helaas ze heeft wel haar maar piekjes hihi
misschien komt het nog hoop hoop hoop