Ik maak me druk om de voeding

Ben ik weer…

Zoals jullie weten, was Julia de afgelopen dagen niet te genieten. Ze bleek ook gewoon honger te hebben, want ze brulde als de fles op was. Ze kreeg 5x165 en dat was echt te weinig. Ik belde het cb vandaag en ze mocht nu 180 cc + 6 schepjes en dan één fles Nutrix. Bij die fles moest ik twee lepels Nutrix doen op de 6 schepjes Nutrilon. Ik kreeg bijna een rolberoerte. En Nutrilon de volle mep én dan ook nog Nutrix, dat lijkt me erg veel?

Mijn vriend vindt het belangrijk dat Julia krijgt wat ze nodig heeft en dat vind ik natuurlijk ook. Maar ik ben bang dat ze veel te dik wordt als ze zoveel eet. Nu kun je zeggen: wat zeur je, het is een baby en die hoeft niet op dieet? Nee, klopt. Maar Julia is geen klein kindje (heel gemiddeld, ook zeker niet te zwaar) en ik wil van haar niet zo’n boedah maken met allemaal rollen. Ik weet dat 1000cc per dag de max is en dat vind ik voor Julia echt wel veel (ze drinkt dus 5x200 eigenlijk) en dan die Nutrix er ook nog bij…

Ik gaf haar eerst 180 water met 6 schepjes en dan haalde ik er 20 cc uit, zodat ze puur 180 cc dronk, maar eigenlijk maakt het niks uit als ze gewoon 200 drinkt toch. Het gaat immers om de schepjes en die blijven op zes staan…Maar die Nutrix, dat vind ik erg veel bovenop haar normale voeding.

Ik vind het eigenlijk erg vervelend dat ik me zo druk maak om Julia’s gewicht. Ik had dat al toen ik zwanger was en ik wist dat ze 8 pond zou worden (en ook uiteindelijk was). Ik ben zelf helemaal niet dik en ook nooit geweest, maar het is een soort schrikbeeld van me. Ik snoep zelf heel veel en hou helemaal geen maat, dat is dan weer het rare…Als ik nou zelf zo’n fitnessfreak was, dan kon ik het begrijpen…

De hoeveelheid die ze volgens het cb mag, zit me dus niet lekker…Ik hoop dat jullie me geen zeur vinden, maar ik maak me druk! Wat raden jullie aan? Ik wil niet dat mijn kindje honger heeft en ik wil ook best Nutrix geven, maar moet dat allemaal meteen zo veel zijn?

Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Rainbow op 02 Jan 2009 23:45:14

Hallo Rainbow,
Mijn mening is dat je kindje meer eten nodig heeft als het daarom vraagt en de voeding die CB voorschrijft is niet schrikbarend, maar als je dat zelf wel vind dan voer je het langzaam op elke keer wat meer totdat je aan die 200cc zit en die nutrix. Ik snap dat je geen hele dikke baby wilt, maar voor mij is dat niet zo;n probleem. Demi was heel dik (echt heel flink), maar sinds haar eerste verjaardag en met lopen is dat er allemaal afgegaan. Wat wil je liever: je kindje honger laten hebben en slank zijn of lekker eten en gewoon een beetje zwaarder… hoeft niet eens, want ze hebben het nodig. Vind je geen zeur, maar snap niet zo goed waarom je nu al zo met haar gewicht bezig bent als ze het verder gewoon goed doet en op de normale lijnen ligt en de voeding mag die voorgeschreven wordt.
Gr. Natasja

[/url]

Hoihoi,

Ja, je hebt gelijk hoor. Ik snap mezelf wat dat betreft ook helemaal niet! Ik kreeg alleen heel veel opmerkingen toen ik zwanger was, dat ik zo dik was en dat soort dingen. Maanden heb ik het aan moeten horen. Toen Julia was geboren hoorde ik ook, zelfs van een (hele stomme) verloskundige, dat ze zo zwaar was. In het ziekenhuis feliciteerden ze me ook met ‘mijn flinke dochter’. Een verpleegster verzuchtte: ‘Ooooo, wat een dikkerd he!’ En als ik haar geboortegewicht (4015 gram) ergens moet noemen, zoals laatst bij de fysio, dan is het altijd weer: ‘Pffff, sooooo!’. Alsof ze niet normaal is! Ik vond dat heel vervelend, terwijl ik zelf meteen supertrots was op mijn baby! Ik wil niet dat mensen iets gemeens over Julia zeggen, dat is het meer, dat ik haar wil beschermen…

Het is meer dat ik bang ben dat ze straks steeds meer eten nodig heeft en dat ze straks ook niet genoeg heeft aan die 1000cc…Vannacht werd ze bv ook alweer heel snel hongerig wakker, terwijl we haar toch lekker pap hadden gegeven. Ze werd sowieso heel vaak wakker. Of het honger was? Geen idee, want als we het speentje gaven was ze weer stil en dat is ze nooit als ze echt honger heeft.

Net heeft ze gewoon rustig haar fles op, gewoon 180+6 en die lustte ze ook. Nu ligt ze vrolijk kraaiend in haar stoeltje te kletsen en dat heb ik natuurlijk ook liever dan dat ze zich niet goed voelt door de honger. Dat is voor ons ook niet goed, want dan huilt ze heeeeeel veel! Ze is nu lekker vrolijk!

Je hebt gelijk hoor, ik moet me niet zo druk maken en al helemaal niet om stomme opmerkingen van anderen! Daar hebben we het hier al vaak over gehad, dat mensen zich met je bemoeien en dat wij dat heeeeeeel irritant vinden! Ik laat Julia gewoon lekker drinken, al dacht ik eerst dat het veel te veel zou zijn…Maar ze lust het allemaal wel, dusse…van mij krijgt ze het! Gelukkig is mijn vriend iemand die zich NIKS aantrekt van anderen en dat zou mama ook meer moeten doen!

Bedankt!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Lieve Rainbow, maak je niet druk! Hier spreekt een mama van een nog “dikkere” baby. Erik was bij de geboorte ruim 4300 gram en is nog steeds flink. Hij is nu bijna zeven maanden en tegen de 11 kilo bij ongeveer 75 cm. Keurig in de curve, maar wel bovenin met lengte en gewicht. Hoe vaak ik niet hoor: “Hij ziet er gezond uit” is niet meer te tellen.

Julia eet echt niet veel hoor, met 5 keer 180. Erik at dat op die leeftijd ook. Een flesje met Nutrix verdikken zal het 'm ook echt niet doen hoor. Weet je hoe je het moet zien? Als ze het nodig heeft, zal ze het ook weer verbranden om te groeien etc. Dus dik zal ze er echt niet van worden. En het is wat Natasje ook zegt, als ze straks gaat kruipen/lopen dan zal ze misschien wel weer een tijdje op gewicht blijven steken of zelfs afvallen.

Nog één keer: het is echt een prima advies van het CB en probeer er niet zo mee te zitten.

Succes!
Groetjes!

Hoi Rainbow…

Sow…jij moet je eigen niet zo druk maken over wat andere over jouw kind zeggen!!!
Interesseerst jou dat wat!
Ze is kerngezond…doet het goed, dus what ever!!!
Als ze echt honger heeft vind ik het wel raadzaam haar voedingen te verhogen…ze word immers met de dag ouder en krjigt gewoonmeer trek!
Enne…die Nutrix bovenop die 1000cc is heel normaal hoor…kijk in het rond en vraag vrienden met kinderen ernaar…ze zullen allemaal zeggen dat zij dat ook hebben gedaan.
Ze word er echt niet “zo dik” van hoor!
Ik zal je zeggen…ik was zelf ook heel bang voor een dik kindje…woog uiteindelijk zelf 115 kilo toen Aaron kwam, en was 11 dagen overtijd maar Aaron woog uiteindelijk 3775 gram.
En toch…ik dacht…als het maar gezond is.
Eerlijk waar Rainbow…ook al was het een tienponder geweest…hij zou van mij krijgen naargelag zijn behoefte.
Als ze straks ouder zijn en meer in beweging komen gaat het er allemaal vanaf!
Toen ik op het kinderdagverblijf werkte hadden we hele mollige babys op de groep.
Toen ze overgingen naar de peuters waren het gewoon “standaard” kindjes…heel normaal!
Maak jezelf niet druk om het gewicht en geef haar wat ze nodig heeft…OOK de Nutrix!

Groetjes…Danielle

Rainbow,
Ik hoop dat alle berichtjes je gerust gesteld hebben. Wij kregen ook vaak te horen “zo dat is een goeie eterd”. Ja idd en als ze het nodig heeft dan krijgt ze het. Heel irri als mensen je daarop aanvallen, maar geen schrik het komt allemaal goed.
Hetgeen waar ik nog ff op wil reageren is waarom je de pap in de avond geeft ??? Ik snap het wel want je denkt dan is ze goed verzadigd en slaapt lekker door, maar wij hebben dat ook zo een tijd gedacht totdat iemand vertelde dat ze door pap juist actief worden en daarom wakker zijn 's nachts. Dus wij hebben het vanaf toen in de ochtend gegeven (kunnen ze het ook beter verwerken) en niet meer in de laatste fles en mevrouwtje sliep heerlijk door. Dus als je er wat aan hebt bij deze.
Verder je niet druk maken hoor. Hier de tweede ook een flinke jongen en als hij wil eten dan krijgt hij het.
Liefs en succes
Natasja

[/url]

Hi Rainbow.

Even een late reactie. Morgan was ook best stevig toen ze geboren werd 3038 gram, lijkt weinig maar ze was maar 44 cm. Dus dna is het best wat. Maar wij zitten al een tijdje op 180+6. Ik moest wel, zo hongerde bijna uit zeg maar. Ik had ook zoiets van is het niet te veel, maar niet omdat ik bang was dat ze te dik werd, maar omdat ik bang was dat ze weer ging spugen. Het bleek niet zo te zijn. Ze at wat ze moest hebben en meer niet. Morgan eet pas sinds een week echt 1000cc per dag. En zij krijgt 2 nutrixflessen per dag. Maar ze heeft het nodig. Ze zit in een mega groeispurt en het eten is anders niet aan te slepen. Geef haar lekker die 200 enne ja Morgan heeft (eindelijk) spekbeentjes gekregen. Maar dat loopt ze er straks weer af. Reken zo, alles wat ze niet nodig hebben eten ze niet op. Maar ze moeten wel de kans krijgen. En ik blijf er op hameren vergeet niet dat deze kou ook energie vreet en die kleintjes kost het heel veel energie om warm te blijven dus goed eten en veel slapen.

Groetjes,

Michèle

hoi hoi…

leek wel of ik een spiegeltje voor me kreeg toen ik jouw berichtje las… ben er zelf nl ook huiverig van én ben zelf altijd bezig met gewicht. Was bang dat ik mijn zwangerschapsgewicht niet meer zou verliezen etc…

ben zelf bevallen van een flinke jonge die 7,5 pond woog én als er nu iemand in de wagen kijkt is het altijd de opmerking van ‘Zo meid wat geef jij je zoontje’… ik kan dan wel janken want … hij krijgt niks als 4 flessen van 200! gewoon het minimale wat hij mag hebben…! dus ik heb er wel mee geleerd dat voeding veel of weinig echt niks zegt. Het gaat erom dat je niet overal suiker bij doet zodat ze geen zoetigheid alleen leren te eten/drinken… zoals beter water dan roosvicee… kinderen weten toch nog niet beter. en beter gewone nutrix dan die vanille…

verder weet ik uit ervaring dat het in het begin snel naar de 180 +6 schepjes voeding gaat … maar dat het dan voldoende is want zodra ze dan toch nog meer honger gaan krijgen mogen ze meestal al over naar fruit en groentehapjes dus kan je daar mee gaan starten…

wat heb je nu gedaan? of durf je het nog steeds niet aan? kinderen krijgen allemaal babyvet… tegen die tijd dat hij gaat lopen gaat het er weer af! gezondheid is veel belangrijker dan dat stomme gewicht! maar snap je volkomen…!!

ik zou willen dat onze meid zoveel at hahaha
Ik heb me er niet druk om gemaakt hoor!
Nu geef je fv maar als je bv gaf wist je toch ook niet hoeveel ze dronk!
Al was dit 1500cc. Ik zou zeggen gewoon geven waar ze om vraagt en komen ook echt periodes dat ze minder groeien en ook dat ze minder eten.
Misschien zit ze in een groeispurtje en hebben ze ook meer honger!

Groetjes Gytha

Hoi mama’s,

He, alle berichtjes hebben me echt goed gedaan! Ik was best bang dat jullie zouden denken dat ik een vervelend mens ben dat wil dat haar baby een magere lat is omdat ze er trofeeën mee wil winnen zoals in Amerika! Dat ik helemaal geobsedeerd ben door gewicht enzo. Gelukkig snapten jullie waar ik heen wil en dat het er mij niet om gaat dat ons meisje dun moet blijven.

Vandaag zijn we gaan winkelen, papa, Julia en ik en ze was weer zo lief in de wagen. Ze heeft veel geslapen en ik heb haar in een cafeetje de fles gegeven, die ze met smaak opdronk. Ze had nu ook genoeg aan de 180 volgens mij. Een mevrouw zat de hele tijd naar haar te kijken en kwam uiteindelijk toen we weggingen naar papa toe om te zeggen hoe mooi ze Julia vond. En Julia bedankte haar met een stralende ‘wijd open mondjes’ lach! Ik was helemaal trots toen ik het hoorde!

Julia heeft een lang lijfje en mollige armpjes en beentjes. Maar dat hoort ook bij een baby vind ik, dat maakt ze juist ook weer zo knuffelbaar. Waarmee ik niet zeg dat dunne tengere kindjes niet knuffelbaar zijn! Maar die kromme hoepelbeentjes zijn ook heel lief. Julia is zo grappig als ze op schoot zit en haar handjes op haar knietjes legt. Zo zit ze nu de laatste tijd heel eigenwijs.

Het is maar net hoe iemand naar kindjes kijkt. Mijn zus heeft er al een van 4 en een van 6 en voor haar is Julia nog heel klein! Ik moet me ook echt niet zo op laten naaien door opmerkingen van andere mensen. De zus van mijn vriend kreeg een 9, een 10 en een 10,5 ponder en bij haar kwam nog net niet SBS6 in het ziekenhuis. Terwijl toch bekend is dat Hollandse babies steeds zwaarder worden…Waarschijnlijk krijg ik volgende keer, mochten wij nog een kindje krijgen, weer een grotere baby, zit dat gewoon in de genen. Hoewel ik zelf niet dik ben en mijn vriend ook niet. Ik geniet in elk geval volop van mijn elastiekjes-kindje en ik ben benieuwd of ze nu de 6 kilo haalt…ik denk het wel en dat zou prima zijn!

Oh ja Natasja…ik kreeg van het cb te horen dat ze het beste 's avonds de papfles kan krijgen, om een bodem te leggen voor het slapen gaan. Vandaar. Ik hoor dat meestal, al zei Sje hier ook dat het niet echt goed is…Morgan krijgt ook 's avonds de fles en volgens mij slaapt die nu als een os (Michele?)…Gisteren hadden we maar 90 cc gegeven met één schepje, om te kijken hoe Julia erop reageerde. Vanavond gaat ze voor de volle mep. Ik test het gewoon even. Bevalt het niet, dan doe ik de papfles gewoon bv bij de 18.00 uur. Goed dat je het even zegt…

Julia ligt nu in haar blote bips op het waskussen allerlei turnoefeningen te doen. Ze kan al met haar handje bij haar voetje, joehoe! Nog een paar papflesjes en ze leert steeds meer! Ze heeft het ook gewoon nodig. Enne…de kinderen van de zus van mijn vriend (die 9, 10 en 10,5 ponders) zijn nu nog steeds lang, maar alles behalve dik. Het zegt allemaal niets en al zou Julia wel een klein bolletje worden, nou én, dan is het ONS bolletje!

Nogmaals bedankt voor jullie fijne en begripvolle reacties. Daar heb ik wat aan!

Klopt Rainbow, Morgan slaapt nu veel rustiger. Ze krijgt 2 schepjes door 180+6. Ze slaapt zo goed als elke keer door tot 7 uur daarna. Tuurlijk soms wil ze een speen om 5 uur, maar daarvoor was het van tot opstaan tijd bal. En 's morgens krijgt ze ook 180+6+2. Zo komt ze ook de dag rustig en normaal door. Het was niet te doen anders, ze wilde het liefste om de 2 uur eten als je haar de kans gaf. Enne ze kan het allemaal hebben want ze is echt niet dik. Ze krijgt nu eindelijk wat spek op haar benen…

Leuk he rainbow dat gefitnes. Morgan vind niks mooier dan optrekken tot zit en dan gaat ze in een vloeiende beweging staan. Dat mag ze nu eindelijk.
En die complimenten zijn ook leuk. en wat je zegt het is jullie moppie en jullie zijn gek op haar. Ik was als baby brood en broodmager, dat was ook geen lolletje voor mijn moeder, nee hoor dan maar wat om lekker te knuffelen.

Groetjes,

Michèle

Net heeft Julia voor het eerst haar fles op plus twee schepjes Nutrix. In het begin had ik de 1-2-3 speen die bij de papfles hoorde, maar daar stikte ze zowat in. Toen maar een M, maar dat ging veel te snel. Maar door de S komt de pap niet…Uiteindelijk liet ze zo’n 20 cc staan. Ik ben benieuwd hoe lang ze nu door gaat slapen…Hopelijk niet tot slechts half 3 ofzo, maar zeker tot een uur of vijf…Kan ze voeding 2 mooi om 09.00 uur krijgen en komen we mooi uit…Ik laat het morgen weten!

Doeidoei!

Wilde Julia net inbakeren, wat denk je…door die dikke papbuik paste ze de lap niet meer! Ik kreeg hem niet meer over haar buikje heen, om hem onder haar arm te kunnen stoppen! Lachen! Nou, het zal toch wel weer even duren voor ze weer een plat buikje heeft hoop ik! Slaapt ze lekker door

Ha ha ha ja das een papbuikje… maar die gaat er ook weer vanaf hoor Rainbow. Morgan heeft ook altijd een papbuikje dan. Alleen die spookt weer sinds twee nachten… niet van de honger maar iets anders. Ze huilt ook niet echt, ze ligt te jammeren en als ik haar speen geef vallen meteen haar ogen dicht om zo’n 15 min later weer haar speen te willen. Soms een uur maar meestal tussen de 15 en 30 min. Ik dacht vanmorgen laten gaan maar even maar dat heeft geen zin, ze valt niet terug in slaap. Lijkt wel hoe moe ze ook is, ze haar slaap niet pakken kan. En zoveel had ze gister niet geslapen op de dag.

Groetjes,

Michèle

Herkenbaar! Julia spookt ook sinds twee nachten! Dan MOET ze haar speen (met de stofzuiger) en dan valt ze weer in slaap. Wel iets langer, bijvoorbeeld 45 minuten en dan gaat ze weer roepen: ej- eeeeeeej! Dan is de speen uitgevallen. Ze is ook moe, maar dan kan ze toch niet slapen. Hoewel ze nu, een uur na het wakker worden, alweer in dromenland is! Ik snap die kindjes toch niet hoor. Als ik moe ben, val ik als een blok in slaap, dat is toch juist fijn? Ik ben er dus vannacht ook een paar keer uitgeweest!

Hier idem alleen zonder de stofzuiger. Snap er niks van. Ja zou ook sprongetje kunnen zijn. Dan willen ze ook wel eens gaan spoken. En ik kan die fles wel omgooien, maar wie weet of dat helpt. Dat ze hem om 20.00 krijgt en dan naar bed en 's nachts een gewone.

Groetjes,

Michèle

Ik vind dat wel een idee Michele. Tenslotte is die van 20.00 uur toch de laatste fles die ze overdag krijgt zeg maar. Dus dat een papfles maken en dan 's nachts een lichtere. Dat ik daar zelf niet op gekomen ben!

Denk dat ik dat maar ga proberen ja. Misschien slaapt ze zelfs door dan

Groetjes,

Michèle