en speculaas en marsepijn en zelf taai-taai, alhoewel die echt iets te taai is geworden, De kruidennoten zijn heerlijk en ook het speculaas. Ik ga vanavond ook eens proberen of ik gevulde speculaas en misschien wel een amandelstaaf kan maken, laatste ben ik bang voor maar die gevulde speculaas, jummy jummy!
Ik lekker kruidenoten heb gemaakt
Lekker hoor,
Kan Jada lekker van de hollandse lekkernijen genieten. En jullie zelf natuurlijk ook.
groetjes ramona
Oh wat klinkt dat allemaal lekker zeg, het water loopt me in de mond! Dat je dat allemaal zelf kan maken!!! Smullen maar!!
Leuk he,
@ mriek, nee had de basis voor speculaas kruiden gehad, en kon het hier allemaal krijgen (anijs, kaneel, gember, coriander, peper, cloves? (kan niet meer op de nederlandse naam koen), nootmuskaat) Dan nog boter, basterd suiker, bloem, en wat melk, dat was het geloof ik, dus eigenlijk helemaal zo moeilijk niet!
@ yavahn; tja was er ook een beetje bang voor moet ik zeggen, maar nu dat ik het gedaan heb denk ik; het is een eitje, echt! Je zult verbaast staan, voor mij was het moeilijker sommige ingredienten te vinden, maar is toch gelukt dankzij de groep Indieers die hier woont met kleine kruiden en specerijen zaakjes! Heb alleen met de marsepijn gesmokkeld, omdat amandelen wel erg duur zijn, heb ik amandelextract gebruikt, net iets minder lekker, maar goed, het is en blijft Malawi he!
Wat goed zeg dat je die zelf gemaakt hebt. Zou volgens mij niks voor mij zijn. Maar op deze manier kun je toch nog lekker smullen van het nederlandse snoepgoed.
Groetjes,
Sandra