Ik krijg mijn broeken niet meer dicht!

Pas 6 weken en twee dagen zwanger en nu al niet meer in mijn broeken passen. Ik heb al een enorme buik. Volgens mij begin ik weer vocht vast te houden. Hoop niet dat ik dadelijk weer 80 kilo ga wegen dan moet ik staks weer 15 kilo eraf krijgen. Morgen maar eens mijn positiekleding eens van de zolder halen. Ik kom er niet meer onderuit. Met de eerste zwangerschap ging ik pas met 3.5 maand positiekleding dragen en nu moet ik het nu al doen. Zou ik wel rare reacties krijgen zo vroeg al als mensen mij zien. groetjes chantal

Chantal

Als je snel en veel vocht vasthoud drink dan eens brandnetel thee. Van Zonatura heb je er verscillende smaakjes van en met honing is het prima te drinken. Brandnetel drijft vocht af en zit nog bordevol ijzer ook.

Groetjes,

Michèle

Heel goed mogelijk hoor! Ik had dat bij mijn eerste zwangerschap ook dat het al snel een buikje werd, terwijl ik bij de 2e zwangerschap tot ongeveer halverwege mijn eigen kleren aan gekund heb.

Groetekes, Sje

Ik ga zeker maandag die brandnetelthee halen. Ik hoop dat ik hem lust. He Sje dan is het bij jou net omgedraaid: de meeste krijgen juist bij de tweede sneller een buik.

Chantal

Ik hoor heel vaak dat je bij de tweede veel sneller zwaarder wordt. Is eerder regel dan uitzondering…Hmmm, ze zullen wel denken: ‘Die Chantal heeft misschien te veel ijsjes gegeten?’ Hihihi, laat ze maar denken. JIJ EN WIJ weten beter! Geniet ervan en misschien vind je nog wel leuke dingen op zolder die je nog makkelijk aankunt! Leuk hoor meid, spannend!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nou dan was ik dus gewoon een eigenwijs schepsel, want ik heb de overburen stevig laten schrikken door niet-zwanger (althans voor zover zij wisten) op vakantie te gaan en na een week 20 weken zwanger terug te komen. Haha!

Ineens kwam die buik naar voren! Haha!

Groetekes, Sje

Whahaha sje. Die buren zouden wel raar gekeken hebben! Van de andere kant als ik nu een buikbandje(als ze me niet van mijn heupen afvallen, morgen proberen) ga dragen onder mijn truitje dan denken de mensen in ieder geval niet dat ik zoveel geeten heb. Denk dat vanaf maandag zowiezo de hele buurt weet dat ik zwanger ben i.v.m. de potten die ik maandag buiten moet zetten voor moeders voor moeders.

Chantal

Ook wel heerlijk toch zo’n buikje
Ik had pas na 18 weken positiekleding, en ook nog niet veel.
Ik ging met 5,5 maan dop vakantie en was ervan overtuigd dat ik een enorme buik had, maar niemand zag het nog, zelfs niet in mijn bikini, haha!
Geniet ervan hoor!
Liefs, Anne

Lilypie

Wat leuk joh dat je het al zo gauw kunt zien! Bij mij gaat dat nog wel een hele tijd duren, hoewel ik ook mijn broeken niet meer dicht krijg. Maar ik ben van mezelf al dik, nou ja, behooooorlijk dik, en dan word mijn buik wel dikker nu, maar nog niet echt een ronde zwangerschapsbuik…
Ik heb vorige week een zwangerschapsbroek gekocht, en dat zit toch wel veel lekkerder hoor! Die broeken van vorig jaar kunnen echt niet meer, die zijn tot op de draad versleten! Ik had er ook maar twee, voor als ik weg moest of werken, verder liep ik vooral in jurkjes en leggings. Met zo’n hele ronde zwangerschapsbuik vond ik dat wel staan, maar daar is het nu nog even te vroeg voor, haha!

Lilypie

Lilypie

Oh vervelend is dat inderdaad met Moeders voor Moeders. Ik kon ze hier achter de afvalcontainer zetten, dan stond het minder opvallend. En wij hebben een huis met een inrit. Dat scheelt ook. Als je een huis hebt zonder voortuin of inrit, staan die flessen nog opvallender.

Wel toppie dat je meedoet met Moeders voor Moeders! Ik heb het ook bij allebei de zwangerschappen gedaan. Ondanks dat ik zo misselijk was en ondanks dat er zo’n vreselijke lucht uit die flessen kwam van het conserveringsmiddel. Brrrrrr!

Groetekes, Sje

Ik heb tot 12 weken mervin zijn truien aangedaan om mijn buik te verbergen, met 8 weken liep ik ook al met zwangerschapsbroeken. Gelukkig deed de moeder van mijn moeders oppaskindje alles weg dus ik heb voor een tweede echt een complete garderobbe met alles erop en eraan. Ik hoop nie dat ik met de tweede nog groter wordt als die ooit komt. Ik had nu al het idee dat greenpeace en het wnf me zouden komen redden als ik op het strand ging liggen.

Groetjes,

Michèle

Ik had ‘pas’ met 25 weken zoiets positiekleding aan. Maar toen was het ook meteen echt heel erg nodig,want ik ontplofte! Ik was toen opeens echt dik. Op het eind had ik nijlpaardvoeten en ik heb een foto van mezelf, dat ik uit zee kom lopen. Een walrus is er echt NIETS bij. Wat was ik dik zeg. Vreemd genoeg toch maar 10 kilo erbij, maar ik ben klein en had vooral een enorme toeter! Ik hou mijn hart vast voor bij een tweede, want misschien word ik dan veel eerder dik en dan NOG dikker dan bij Eva! Hahahaha!

Die MvM doe ik niet. Wel een goed initiatief, maar wij hebben geen oprijlaan ofzo en dan staan die flessen wel erg in het zicht. Als ze daar iets op zouden vinden, zou ik het misschien wel overwegen…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Bij mij was Mervin thuis op de ochtend dat ze gehaald werden dus dat was wel makkelijk anders zou ik ze ook op straat zetten. Ik wilde me ook opgeven voor stamceldonatie it de navelstreng, maar ja dat liep allemaal even anders.

Groetjes,

Michèle

Nou, ik heb de knoop doorgehakt. Vandaag de eerste keer met zwangerschapskleding gelopen. Het zat erg lekker. Maar liep wel een beetje met een raar gevoel rond. Gelukkig heb ik echt een zwangere ronde buik(je)

Die flessen stinken inderdaad van moeder voor moeders. Steeds als ik er weer een open maak ga ik bijna weer over mijn nek!

Nog nooit gehoord van donatie navelstreng gehoord. groetjes chantal

Chantal

Nee dat is ook heel onbekend chantla en niet elk ziekenhuis doet het. Je moet je er ook voor opgeven en dan komt er een speciaal team de navelstreng omhalen. Met de stamcellen hierin kan heel veel onderzoek gedaan worden en ook hiermee kunnen er meer gezonde kindjes geboren worden, maar alleen als alles goed gaat met moeder en kind doen ze dit. Bij ons ging het dus niet door.

Groetjes,

Michèle

Ow bedankt voor de info. Mocht het ziekenhuis het graag hebben dan mogen ze het hebben. Ben er nog nooit over voorgelicht. gr chantal

Chantal

Mijn moeder is bloeddoner en kwam het artikel via huin onder ogen. Ik ben namelijk bang voor naalden, maar ik heb de geef bloedgroep…dus ze dacht dat ik op die manier ook kon helpen.

Groetjes,

Michèle

hier ook pas met een week of 20 dat ik zwangerschapskleding ging dragen. een vriendin van me had nog een aantal broeken die te groot waren voor d’r dus die heb ik ook nog een tijdje kunnen dragen. bij mij ging het eigenlijk pas hard op het moment dat ik met verlof ging.
ik kon/kan helaas niet meedoen met moeders voor moeders, wilde het wel graag want m’n schoonzus is ook door die medicijnen uiteindelijk zwanger geworden, maar ik heb een bloedtransfusie gehad waardoor het niet meer mogelijk is.

liefs,
Rinske