Ik keihard heb zitten janken

ik heb de film nog niet gezien en het boek ook niet gelezen omdat het onderwerp bij mij ook nogal gevoelig ligt. Ik heb de film laatst wel opgenomen voor het geval ik de moed heb om m te kijken, maar als ik hier zo lees dat iedereen er om zat te snotteren, geloof ik dat ik toch nog even ga wachten. Ik hoor er verschillende meningen over, maar het raakt blijkbaar iedereen, positief of negatief…

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

@ sugars; hahahah stikte in mijn eigen snot! Zit te janken van het lachen
@michele; ik heb nu het tweede boek ook uit, een stuk minder depressief en eigenlijk wel mooi! (vraag me af of Kluun deze reis zelf heeft gemaakt met zijn dochter, weet jij dat?)

@ bakmama, ik wil hier ook iets over zeggen ookal ben ik michele niet; Natuurlijk is zoiets niet okay! maar dat soort dingen gebeuren toch? Kun je je kop wel in het zand steken maar daar heb je toch niets aan. Helaas is het lang niet altijd; en ze leven nog lang en gelukkig! Ieder huwelijk steekt ook anders in elkaar, daar ga ik ook niet over oordelen. Wie weet wat iemand doet als zijn/haar partner (on)geneeselijk ziek is. Wie weet zou ik wel hetzelfde hebben gedaan? Gelukkig zit ik niet in de situatie maar wil daar absoluut geen uitspraken over doen. Helaas is niet alles in de wereld rozengeur en manenschijn!

En nog iets: hij was vanaf het begin van de relatie zo en dat wist zij. Zij bleef desondanks bij hem. Dus dat hij het doorzet als zij ziek is, dat is toch alleen maar consequent van hem? Ik bedoel, dat kan haar dan toch niet verbaast hebben?

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

@ Malawimamajada ja dat is ook echt gebeurd, hij is met zijn dochter weggegaan om alles op een rijtje te zetten.

@ Bakmamma ik zeg niet dat het oke is, maar iedereen reageerd anders in zo’n situatie. Als het de aard van het beestje is, en dat is het bij stijn en Carmen weet dat dan is het bijna logisch dat hij dat doet. Ben je gevoelig om in stress te gaan drinken zul je dat gaan doen. Zo reageerd iedereen anders. En mocht het zo zijn dat ik zo ziek wordt en Mervin doet dit en kan zo mij blijven steunen dan graag alleen zou ik het niet willen weten. Liever dat ie zo tot het einde bij me kan blijven dan dat ie er vandoor gaat en mij het einde alleen laat beleven.

Groetjes,

Michèle

laten we ff duidelijk stellen, dat het niet okay is… vreemdgaan je heil ergens anders gaan zoeken, maar aangezien ik zelf van heel dichtbij die ellende van ziekenhuis in, ziekenhuis uit, bestraling chemo, kotsen, 24/7 verzorging bieden aan iemand heb meegemaakt, kan ik me er wel in verplaatsen,
want je hele leven, word opgeslokt!!! je hebt nergens anders meer tijd voor, jij bent namelijk niet ziek, maar alles maar dan ook alles staat in het teken van de zieke, en dat is prima een half jaar ofzo, dat is nog te doen, bij ons duurde het 4 jaar… en dat is slopend!!!

ondanks mijn stik aktie in mijn snot… dacht ik weet je wat, ik had die chik van hem willen ontmoeten als ik daar had gelegen, als hij na mijn dood met iemand verder zou gaan, gaat zij misschien ook de stiefmoeder worden van mijn dochter, face it ; zij gaat dood en hun moeten verder met hun leven,
het bijstaan van zo’n ziekteperiode word heel vaak onderschat…
wij hebben de verzorging van mijn vader zelf op ons genomen, maar dat heeft bij mij zeer zware gevolgen gehad… dus ik snap ergens wel dat iemand een uitlaatklep nodig heeft, en welke vorm die aanneemt… ja dat verschilt denk ik per persoon !!!

Pippy is geboren 17.07.2009

Hij ging altijd al vreemd en zei heeft dat altijd ook geweten, ook voordat ze ziek werd. Ik zou dat niet aankunnen denk ik, maar ik denk ook dat er genoeg relaties zijn waarbij dit zo gaat. Als beide er geen problemen mee hebben of er mee kunnen leven, waarom zou ik er dan een probleem mee hebben ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!