Ik kan wel janken!

Hallo,

Ik wil eigenlijk gewoon even mijn verhaal en frustratie kwijt.
Justin is heel druk,luisterd niet,drijft zijn zin door en drijft me tot waanzin de afgelopen week.
Djayden zat niet goed in zijn vel,meld zich elke nacht weer vroeg(vanmorgen kwart voor 4)en ik ben zo moe!
Als ik Justin op bed leg smiddags en Djayden slaapt wil ik ook even gaan slapen,maar prompt wordt Djayden dan weer wakker en zo kan ik mijn rust wel gedag zeggen want even slapen kan ik wel vergeten.
Tegen de tijd dat Djayden dan weer op bed gaat,komt Justin er weer uit.
Werkelijk waar ik kan wel janken!!!
Ik heb last van mijn schildklier en ben zowiezo mezelf niet en daar al moe van en ik heb dit er nog extra bij.
Ook ben ik bang dat ik overspannen ben want ik kan niks meer hebben,ik heb geen lontje meer!!

groetjes diana

Heej Diana,

Wat vervelend voor je meid!
Tja, het valt niet mee he kinderen?!
Justin gaat toch al naar de kleuterschool?
Maar dan gaat hij tussen de middag toch niet meer op bed?
Dit is me niet helemaal duidelijk. Mail je dat nog even.
Je hebt last van je schildklier schrijf je. Logisch dat je er dan niks
meer bij kan hebben.
Kan Justin misschien een paar daagjes logeren bij opa en oma of
iemand anders zodat jij even bij kunt tanken?
Want als jij schrijft dat je denkt dat je overspannen bent zou je wel
eens gekke dingen kunnen gaan doen.
Je zoontje wordt hier de dupe van denk ik.
Ik zou toch maar niet al te boos worden op je zoontje.
Negeren is denk ik het beste.
Kan Justin ook niet overblijven op school en na schooltijd met een vriendje
mee gaan te spelen?
Hoeft niet elke dag, maar een paar keer per week.
Djayden zal nog wel veel slapen overdag en dan kun jij ook even lekker
gaan slapen.
Je man/vriend kan niet een paar dagen vrij nemen zodat jij even kan
bijtanken.
Vindt het echt rot voor je en hoop dat je snel opknapt!
Wij hebben nu 2 zieke kindjes en Elke is behoorlijk hangerig.
Als ik zeg dat ze zelf moet spelen begint ze vreselijk te huilen.
Ik laat haar maar even lekker bij me op schoot, en als ze weer beter
is zal ze wel weer mee gaan spelen.
Ik ben nu juist extra lief voor haar!

Groetjes Heleen. mamma van elke en Anne

Jeetje wat vervelend!
Goed advies van Heleen om Justin even naar opa en oma te doen… is ook geen makkelijke leeftijd! Negeren is een hele goede optie: duurt een paar dagen, maar dan heeft ie in de gaten dat negatief gedrag geen aandacht oplevert en dat wanneer ie lief kan spelen hij weer een aai over de bol verdient. Het kost de minste energie en frustratie!
Succes zeg en blijf posistief ondanks de vermoeidheid.

Groetjes, Anne-Marie

Ben zelf ook schildklierpatient… zou je niet eens langs de internist gaan om eventueel je medicatie aan te laten passen??

Hoi Diana,

Pff kan me voorstellen en als je zelf nog niet fit bent kun je dat allemaal niet gebruiken.
Het wordt hoog tijd dat je even tijd neemt voor jezelf en even lekker bij tankt.
Lekker even bij slapen en even iets voor jezelf gaan doen.
Lekker ontspannen!!
Probeer even iemand te vinden die een dagje op kan passen zodat jij even een dagje voor jezelf hebt. Het valt ook allemaal niet mee voor je.
Wij brengen Lieke ook wel eens een dagje naar oma en gaan wij lekker even winkelen ofzo. Lekker even met zijn tweetjes en oma vindt het ook wel leuk om een dagje met haar te hebben!!!

Probeer nu even aan jezelf te denken voordat je er aan onder door gaat en het te laat is!!!
Je kindjes voelen dit ook.

Heel veel sterkte meid

groetjes Gytha

Hoi,

Justin gaat maandag en dinsdag de hele dagen naar school en blijft dan over tussen de middag,de rest van de dagen is hij s’middags vrij en thuis.
Ik heb net een gesprek gehad op school en daar is hij ook zo,
er is nog veel meer en hij vertoont dezelfde dingen als iemand die adhd heeft,hier wordt ook aan gedacht.Justin slaapt s’middags als hij thuis is even omdat hij naders nog vervelender wordt omdat hij zo druk is,hij wordt nmoe van zichzelf.
Volgende week naar de huisarts en ook voor mezelf,
ik heb bij de internist de nodige onderzoeken gehad en neem geen medicatie omdat ik bv geef en hier niet mee wil stoppen.

gr diana

werkt je schildklier te snel of te langzaam???
XXX

mijn schildklier werkt te snel,daardoor zou je normaal gesproken heel energiek moeten zijn,echter bij mij zijn de klachten gecombineerd.

Het is alsof ik mijn eigen verhaal zit te lezen.
Wij hebben echt een jaar lang lopen tobben met de jongste die is nu net een jaar geworden
de eertse maanden alleen maar huilen en niet of nauwelijks slapen, nooite tevreden.
Ook hebben wij nog een peuter van 3 rondlopen, die natuurlijk ook zijn aandacht vraagt.
mijn man en ik kennen momenten dat we 24 uur per dag bezig zijn de jongste slaapt dan gewoon helemaal niet, je staat op een gegeven moment te kijken naar je eigen kind zo van wat heb ik je misdaan dat je zo doet je verstand weet wel beter maar toch, ook kwamen wij erachter dat mijn schildklier juist te traag werkte ook iets waar je je heel naar van voeld.
Wij moetsen vorige week naar het c en daar barste bij mij de bom ik leek wel een klein kind maar de wk zag me en zei zo jij zit er helemaal doorheen zie ik nou het bleef stromen.
ik weet een beetje hoe je je moet voelen en ook ik heb geen tips voor je het enige wat wel helpt is jezelfs eens goed aankijken in de spiegel en zeggen kom op meid ze hebben je nodig en dat gaat de ene keer beter als de andere keer en inderdaad even uitbesteden en lekker even naar buiten met je man.
succes

Hoi,

ja ik zit er ook helemaal doorheen,daar komt bij dat het zeer waarschijnlijk is dat onze oudste waarschijnlijk adhd heeft,hiervoor ga ik volgende week naar de ha en dan voor een verwijzing.

zie het als een opluchting, dat justin misschien adhd heeft. Dat betekent dat er een oplossing voor is en dat hij er dus zelf niets aan kan doen! Je gaat dan toch anders naar hem kijken en niet alleen jij, maar ook de leerkrachten. Daardoor krijgt hij een nieuwe start. Wellicht krijgt hij dan medicijnen waardoor hij rustiger wordt. Misschien kan je de dag voor hem al voorspelbaar maken. Met pictogrammen aangeven hoe de dagindeling is. Dat is voor een kind vaak fijner. Alleen moet je dan wel aan die dagindeling houden! Lijkt dat je wat?

He Diaan, vind het vervelend voor je, hou je haaks ook korte lontjes groeien uiteindelijk weer… alleen zit je nu net even op je dieptepunt… Groetjes Baukesmama

Hoi,

aan een dagschema kan ik me helaas niet houden omdat ik Djayden ook nog heb te verzorgen en het leven met een baby is ook niet altijd even voorspelbaar dus kan het zo in het water vallen.
toch fijn dat jullie allemaal meedenken

gr diana

misschien een dagschema wat alleen voor justin geldt? Bijvoorbeeld opstaan, aankleden, broodje eten, tanden poetsen, school, wel/ geen overblijf, school, thuis wat drinken, spelen, tv kijken, eten, bad, tanden poetsen, naar bed.
Of alleen de dingen waar hij moeite mee heeft, of alleen in grote lijnen?
Je kan in de ochtend ook de dag doornemen met hem en savonds laten vertellen wat hij allemaal gedaan heeft.
Sterkte meid, en ik vind het echt super knap van je dat je djayden nog de borst geeft! Maar ga er niet onderdoor he!!

Hee hoi,
ik kan met adviezen komen maar je hebt zelf vast en zeker aan van alles al gedacht…ik wil je ontzettend veel sterkte wensen. komt vast en zeker allemaal goed maar je voelt je nu ontzettend moe! Best herkenbaar. Ik heb een vriendin die ook 2 kids heeft (ik 1 zoontje) en die hoor ik ook over moe moe moe moe en kort lontje…
STERKTE!! Liefs van deze kant

Anita

Hoi!
Nog even over hje schildklier, ik heb ook een te sterk werkende dchildklier, althans die had ik, maar na de geboorte van onze dochter ben ik genezen, wonderbaarlijk!
Tijdens de zwangerschap heb ik PTU geslikt en dit kan je ook gebruiken, onder begeleiding van een arts, bij BV. Mijn internist heeft alleen altijd gezegd, wanneer we je schildklier na de geboorte niet onder controle kunnen krijgen en je er klachten van ondervindt, dan gaat jouw gezondheid boven de BV. Dus wanneer er veel medicatie gegeven zou moeten worden, zodat BV geven niet meer kan, dan zou zij adviseren over te stappen naar flesvoeding.

Hebben jouw kindjes niets overgehouden aan jouw schildklierafwijking. Bij ons is Madelief een week lang geobserveerd in het ziekenhuis na de geboorte en bleek gezond. Ze gad wel wat antistoffen overgnomen van mij, maar werd er niet ziek van.

Hopelijk vind je snel een weg met je beide kindjes!
Heel veel sterkte!

Hoi,

bij mij werd het per toeval ontdekt,ik ging namelijk voor heel wat anders naar de ha.
Ik snap heel goed dat mijn gezondheid voor gaat maar ik wil nu eenmaal niet stoppen met BV en wou geen medicijnen.
Naast dat probleem wordt de moeheid niet alleen daardoor veroorzaakt.
Djayden is een heerlijk mannetje en heeft ook wel moeilijke dagen met slapen enz maar voor de rest is het een heel rustig longetje in tegenstelling tot Justin.
Hij is heel lief maar luisterd voor geen meter en is hyper gewoon.morgen naar de huisarts,ik ben benieuwd!

gr diana

quote:
Hallo,

Ik wil eigenlijk gewoon even mijn verhaal en frustratie kwijt.
Justin is heel druk,luisterd niet,drijft zijn zin door en drijft me tot waanzin de afgelopen week.
Djayden zat niet goed in zijn vel,meld zich elke nacht weer vroeg(vanmorgen kwart voor 4)en ik ben zo moe!
Als ik Justin op bed leg smiddags en Djayden slaapt wil ik ook even gaan slapen,maar prompt wordt Djayden dan weer wakker en zo kan ik mijn rust wel gedag zeggen want even slapen kan ik wel vergeten.
Tegen de tijd dat Djayden dan weer op bed gaat,komt Justin er weer uit.
Werkelijk waar ik kan wel janken!!!
Ik heb last van mijn schildklier en ben zowiezo mezelf niet en daar al moe van en ik heb dit er nog extra bij.
Ook ben ik bang dat ik overspannen ben want ik kan niks meer hebben,ik heb geen lontje meer!!

groetjes diana

hoi hoi

misschien wordt het tijd om aan de bel te trekken voordat je helemaal instort. ik kan me voorstellen dat je verschrikkelijk moe bent op deze manier. ik heb zelf het chronisch vermoeiheidssyndroom dus wat dat betreft begrijp ik je heel goed.
kun je niet aan de bel trekken bij (schoon)ouders? dat ze een keer een dagje de kids nemen (ook al zegt je gevoel misschien dat je het zelf wilt doen). ik vind dat zelf ook moeilijk hoor, maar soms moet je zelf bijkomen, want als je moe bent heb je een ongelofelijk kort lontje en kwaad worden heeft helemaal geen zin.

hou je van de sauna? misschien is dat eens wat. lekker veel relaxen tussen de saunagangen door , lekker lezen, puzzelen of wat dan ook. of lekker naar het strand? er zijn vast wel veel dingen te bedenken. of gewoon eens lekker slapen!!!

ik wens je heel veel succes, maar bedenk dat als jij je goed in je vel zit je kinderen dat ook doen en dan is misschien een goede reden om hulp te vragen. voor de kinderen!!! ik wil je niet een slecht gevoel geven hoor, maar dat kan voor jezelf heel veel schelen. dat je weet dat je doet wat goed is voor de kids.

heel veel succes.

groetjes angela