Sorry dames, ik heb mijn verhaal even verwijderd.
Ik hoop dat jullie snappen waarom!
Liefs, Melanie
Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 24 Aug 2011 17:35:38
Sorry dames, ik heb mijn verhaal even verwijderd.
Ik hoop dat jullie snappen waarom!
Liefs, Melanie
Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 24 Aug 2011 17:35:38
Klinkt alsof je erg in een negatieve spiraal bent beland met hem. Is er nog tijd voor positieve momenten/aandacht voor Noah? Even samen een boekje lezen, knutselen, etc.? En die tik voor de billen, is dat niet vooral onmacht van jou? Dat jij het echt niet meer weet?
Als je er echt niet meer uitkomt, dan zou ik hulp gaan vragen meid. Desnoods via CB vragen of er cursussen zijn mbt opvoeding van peuters, hier worden ze in ieder geval wel gegeven. Ik zou hier niet in je eentje mee rond blijven lopen, want de kans dat je er dan uitkomt is denk ik niet heel groot. Helemaal omdat het zich ook op Joël richt, zijn gedrag.
Moeilijk joh, dikke knuffel voor jou!
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
als eerste elf ophouden met slaan, ook al is het tegen zijn billen, want jij mag wel en hij nietl??
Verder hoe hard Joel ook krijst, ga maar eens alleen met Noah op stap, denkt dat hij zijn moeder toch wel mist met 1 op 1 aandacht en hij heeft echt wel door dat dat door joel komt, dus reageert hij het ook daar op af.
probeer rustig met hem te praten als hij afgekoelt is. Als dylano boos is of aan het krijsen zet ik hem even op zijn kamer om af te koelen en dan ga ik er naderhand naar toe, en vraag of hij al even naar mama wil luisteren. dan gaan we samen even op zijn bed zitten en zeg wat hij fout deed en dat werkt meestal wel. Zorg wel dat je op dat moment zelf rustig bent.
Liefs Michelle
Om eerlijk te zijn Mriek is er bijna geen positieve aandacht meer naar hem toe.
Savonds als ie naarbed gaat, wil ik nog wel eens een boekje voorlezen, maar voor de rest gebeurt er weinig.
En die tik tegen zn billen, is aan de ene kant zeker een onmachtspunt, maar ook zeker om hem uit zn gillen/schreeuwen te halen.
Ik heb laatst ook zo`n ruzie gehad met Chris hierover… BIJ VRIENDEN nog wel… (schaamde ma kapot) maar had het helemaal gehad… met CHris, met de kids…
Bij Chris lukt t allemaal wel, alleen Joël kan hij niet altijd stil krijgen… en dan zeurt hij alleen daar over… terwijl ik de hele dag met de kids ben, en het huishouden moet doen. daar denken ze dan weer niet aan.
Ik weet niet of ze een curses hebben, maar ik denk eerder dat ik een curses zelfbeheersing nodig heb. (niet dat ik sta te flippen ofzo hoor hahahaha)
Maar kan nog wel eens uit mn slof schieten door te schreeuwen ofzo… (had beter als beroep op de markt kunnen gaan staan).
Liefs, Melanie
Misschien een tip voor je…
Ikzelf heb positieve ervaringen met video home training vanuit de ggd. Je leert dan met andere ogen naar je kind te kijken zodat je er ook de positieve dingen uit kan halen waardoor de omgang weer naar het positieve draait.
Er komt dat thuis iemand filmen en die opname wordt dan weer met jou besproken. Tis heel onnatuurlijk maar je leert er ontzettend veel van! Niet alleen wordt je geconfronteerd met je eigen houding (zowel positief als negatief), maar je leert ook anders naar je kind te kijken. Erg leerzaam! Ze kunnen dit vanuit de CB voor je regelen.
Sterkte, lijkt me een vervelende en vermoeiende situatie voor je…
Groetjs Nancy
Hoe veel slaapt Joël nog? Vaker dan Noah? Anders zou je in de slaaptijd van Joël wat samen met Noah kunnen gaan doen. Wel binnenshuis waarschijnlijk, maar dan heb je wel een één op één moment.
Ik herken het wel hoor, wat je zegt over je vriend/man dat hij alleen “zeurt” over dat hij Joël niet stil kan krijgen.
Mijn man is ook vaak druk met zijn eigen bedrijf, naast zijn gewone baan. Nu in de vakantie slokt zijn eigen bedrijf veel tijd op. Op zich niet erg, dat wisten we van tevoren, maar ALS hij dan een keer bij de oudste is (en die jengelt op het moment best veel), is het voor hem ook zwaar. Terwijl ik inderdaad beide kids (waarvan de jongste veel heeft gehuild en nu gelukkig ingebakerd ligt) zo ongeveer altijd verzorg. Nou ja, dat is ook niet helemaal waar, maar de verzorging komt wel meer op mij neer.
Misschien kan je er met je man/vriend over praten en anders inderdaad het CB of de huisarts wellicht. Of een andere persoon waar je goed mee kan praten (moeder, schoonmoeder, vriendin of buurvrouw of zo).
Succes en vooral heel veel sterkte!
Klinkt alsof JIJ niet lekker in je vel zit, dat je zoon dat aanvoelt, en dat het daarom uit de hand loopt!
Wij hebben soms ook van die dagen dat het me echt niet lukt met mijn peuterdochter, maar als ik dan eerlijk ben. ligt het eerder aan mij dan aan mijn dochter! Ja ze is misschien vervelend, en gilt, raast en tiert, maar het is aan mezelf dat ik dat niet ‘aankan’ en dan andere uitwegen zoek! Zoals de tik tegen de billen in jou geval!
Enne, is het ook uitproberen? Wat bij pappa wel kan en bij mama niet?
Hier gelukkig geen problemen met de kinderen samen! Lijkt me ook heel vervelend als dat wel zo is. Consequent ‘straffen’ lijkt me dan heel goed om te doen. 1 keer duidelijk uitleggen dat hij straf krijgt als hij zijn broertje onderuithaalt, en elke keer als je het ziet, deze straf toe passen!
Ik las laatst in de ouders van nu dat de ‘ouders van nu’ (wij dus) te royaal zijn met straffen. 1 keer een duidelijke uitleg over de straf, en met elke keer dat ik het probleem zie, krijgt ze hier de straf zonder verdere waarschuwing! Paar dagen werken met korte metten, en dan gaat het weer een poos goed! (hier altans )
Succes ermee, lijkt me lastig allemaal!
Manderijn
Meisje, we balen er allemaal wel eens van hoor, ook ik heb wel eens weken met J dat ik d’r helemaal zat ben, en denk; als jij maar even weg kon zijn! hahahahah erg he! Nee hoor, ik snap je goed, ik zou zelf proberen niet een tik te geven, maar dat is soms ook makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zet J op d’r kamer als ik er echt niet meer tegen kan. Ook kun je kijken of een sticker systeem helpt dat is best positief. Dus als je vandaag goed geluisterd hebt krijg je een sticker, dan kun je waarschuwen met Noah als ik dat nog een keer zie krijg je straks geen sticker! En ik zou wel weggaan met Noah een op een, dan gaat Joel maar even huilen, die moet er ook aan wennen dat hij niet alleen op de wereld is! Moeilijk hoor, verder denk ik dat je misschien ook wat kan plannen voor jou en Noah waar hij ontzettend naaruit kijkt, zo van; op dinsdag gaan we; taartjes bakken (en dat mag Joel nog niet) dus dat is alleen voor grote jongens! Zoiets werkt hier eigenlijk ook altijd wel! Ik hoop dat het helpt!
@Zwelgje: Thnx voor je tip.
maar ik zou echt niet gefilmt willen worden om mezelf vervolgens te zien opvoeden.
Ik weet van mezelf dat zodra ik visite heb, ik veel meer kan hebben dan wanneer ik alleen ben.
Ik zou ook nooit zo snel een tik tegen de billen geven als ik mensen hier heb.
Of snel boos worden.
Tuurlijk word ik dan ook wel boos, maar dan kan ik het makkelijker voor me houden door er direct over te praten met diegene die er op dat moment is.
Ik praat nu veel met de buurvrouw, en jullie tips zal ik ook zeker opvolgen.
Ik ga vanavond even met Chris praten hierover.
Zal me dan zeker wat ZEKERDER voelen, en misschien heb ik ook wel even tijd voor MEZELF nodig.
Zaterdag ga ik lekker naar de bios met een vriendin, (de mannen kijken voetbal), dus dat zal me ook wel goed doen.
@Mooiezoon2010: Joël slaapt helaas nog 1keer, en dat is tegelijk met Noah. En vaak rond een uur of 4, voor 20/30minuutjes… maar dan ligt ie bij me.
Dus echt 1 op 1 moment met Noah heb ik niet.
Eerder had ik dat wel, dan ging ik er op Zaterdag optijd uit, om vervolgens als Joël in bed lag, met Noah te gaan tanken, boodschapjes doen etc.
Vondt ie Ge-wel-dig.
@Mandarijn: Tuurlijk is het ook uitproberen bij zowel papa als mama, alleen bij mama is de grens sneller bereikt en gaat hij nog net even een stapje verder.
En ja misschien zit ik wel niet lekker in mn vel, maar zou eerlijk gezegt niet weten waar dat aan ligt… ik voel me verders goed, doe genoeg…
Liefs, Melanie
@malawimamaJada: Thnx voor je tip… heeel makkelijk, maar misschien kan ik idd eens heel simpel een taartje bakken, koekjes bakken met hem.
Hij vindt het heerlijk om me te helpen in het huishouden waaronder koken.
maar zou een slaapkamer echt werken om straf te geven?
Ik vindt dat meer om lekker tot rust te komen en om te slapen…
Maar zal het eens proberen.
Moet wel eerlijk zeggen, dat de kids nu heerlijk tv aan t kijken zijn voor eventjes, met een klein bakje ships!
Liefs, Melanie
Persoonlijk ben ik erg voor de slaapkamer zodat ze daar tot rust kan komen en ik even tijd heb om mezelf bij elkaar te rapen en te voorkomen dat ik d’r een tik geef! Dus daarom doe ik dat! (het is niet voor iedereen, en ik geloof ook dat niet iedereen op het forum het met mij eens is, maar voor ons werkt het juist ontzettend goed) Ik zou Noah echt soms gewoon meenemen terwijl Joel nog baby dingen doet (in de box) dan het speciaal maken voor Noah, zo van; jij mag dit doen omdat je o’n ontzettend grote, lieve, stoere of whatever jongen bent! Dit kan met koken, maar ook met helpen afwassen, of stofzuigen, en wat ik doe als ze dat dan “goed” gedaan heeft. Lekker de nadruk op leggen; high five, kus en knuffel of een dansje! hihihih Succes
Oei… volgens mij zit je er echt even goed doorheen he…?
Is idd een negatieve spiraal… die door jullie beiden niet echt omhoog gehaald wordt.
Dat video hometraining is hier ook verschillende keren geopperd, maar net als jou, wil ik er écht niet aan beginnen. Ik zou me dan toch anders voordoen als anders. En dan zou het echt wel goed gaan. Weet dus best hoe het moet
Maar zodra ze weg zijn ben ik óp van het mezelf inhouden, rustig blijven en de kids positieve aandacht geven… en loopt het alsnog mis.
Doen we dus niet.
Denk dat je eerst eens lekker zelf eruit moet, om even tot rust te komen. Bijv. 'savonds als de kids op bed liggen, Chris thuis en jij samen met een vriendin even gezellig weg? Jezelf laten verwennen?
Of samen… maar das vaak (hier tenminste) weer zo’n geregel met oppas dat je nog niet echt tot rust komt
En idd toch proberen dingen alleen met Noah te doen. Kan me voorstellen dat Joël je aandacht opslokt… maar hij zal ook moeten leren dat ie soms even moet wachten. En zal er ook aan moeten wennen dat ie af en toe even alleen met papa is. Mama kan er nou eenmaal niet altijd zijn.
Denk idd dat hij er enorm van zal genieten even alleen mama-Noah-tijd!
Maar ik kan me je gevoel ontzettend goed voorstellen… Hier komt dat toch helaas ook regelmatig terug
Digi knuffel van ons hier!
Joel zal maar even een keer ana papa moeten wenne zodat jij ff tijd hebt met Noah.
ook al is het maar 20 minuten ( zoals mama van jade zegt) voor koekjes te bakken (doe ik ook wel eens met aaron) en meer neemt het niet in beslag maar voor Noah super leuk om met mama te mogen doen.
Probeer in ieder geval 1 moment per dag echt wel alleen met hem wat te doen!
Billen patsen is denk ik wel uit jou onmacht en dat je denkt: nou heb je er maar eens 1 verdient.
Noah zal Joel onderuit halen omdat ie merkt dat de aandacht veel naar dat kleintje uitgaat en hij daar problemen meer heeft.
Voor mijn part zet je joel in de loopstoel en pak je noah op de bank en knuffel je hem helemaal ondersteboven,hij zal het fantastsich vinden dat Joel aan de kant wordt gezet om even door zijn mama gekust en geknuffeld te worden.
Wat ik bijna dagelijks met Aaron doe is eten klaarmaken.
Hij zit op het aanrecht en mag met het botste mes wat we hebben bijvoorbeeld paprika snijden en champignons…vind ie geweldig…en wat maakt jou het uit hoe het etuit komt te zien een grote champignon en een kleine…nou en…HIJ mag ze snijden en DAT vind ie super HIJ heeft mee mogen helpen met koken!
Probeer toch weer positieve aandacht te gaan geven en denk niet “vervenlend jong” want dan zal de negatieve spiraal alleen maar verder gaan.
Denk gewoon “wat een lekker jong ben de toch”…en zeg tegen hem : Noah…wil jij mama helpen? (maakt niet uit met wat…bedden opdekken etc…alles zal ie leuk vinden!
Succes , Danielle
Ik wil even de video - hometraining toelichten want volgens mij hebben de meeste hier niet een goed beeld van.
Bij ons was het zo dat de oudste gefilmd werd en niet ik. Er zit wel af en toe een interactie moment bij maar het ging om het gedrag van de oudste. Deze training ging erom om haar gedrag beter te begrijpen en om de positieve dingen eruit te halen. Vandaar uit heb ik handvaten gekregen hoe ik het beste met haar om kon gaan. Ik heb hier echt enorm veel aan gehad!
Er was ook een mogelijkheid om als ouder gefilmd te worden, dit was bij ons niet nodig (en ook ik dacht daar hetzelfde als jullie over want het voelt ook heel ongemakkelijk om gefilmd te worden).
Overigens niet om het iemand “op te dringen” hoor, maar het is niet altijd zo dat je als ouders ook gefilmd moet worden!
Gewijzigd door - Zwelgje74 op 24 Aug 2011 15:05:51
Gewijzigd door - Zwelgje74 op 24 Aug 2011 15:07:34
Wij hebben ook videohome training gehad voor het niet eten van de oudste. Hij is er helaas niet beter van gaan eten, maar we hebben er wel heel veel aan gehad. Het kan heel verfrissend zijn om te zien hoe de interactie met je kinderen is.
Goede, concrete tips allemaal zeg! Vooral die videohometraining en de praktische dingen waarbij Noah je kan helpen. Ik zeg: doen!
En jij zou dus een uitstekend iemand zijn voor de groentekraam op de markt?
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
@ALLEMAAL: Heeeeeeeeeel erg bedankt voor jullie tips! Kan er ook zeker wat mee.
Ik ben vanmiddag met de kids wezen fietsen (voor de 2e keer sinds Joël er is), en heb continu met Noah gepraat en gelachen! Hij vond t geweldig.
Ook hebben we voor morgen een cake gekocht, met een busje waar allemaal versiersels inzitten om die vervolgens op de cake te maken dmv glazuur.
Hij heeft alles zelf uitgezocht.
Daarna heb ik hem weg gebracht naar mn ouders, en hij komt vanavond weer.
Ik heb het er ook met Chris over gehad, en ik ga inderdaad wat tijd voor mezelf nemen, en tijd voor Noah alleen.
Ik moet wel mn eerste verhaal even weghalen, omdat dit een openbaar forum is, en mensen je graag een oor aan willen naaien!
U Never Know Right!
Ik zal zeker nog even een update houden, maar ga eerst lekker even tijd voor Noah nemen, om zo toch even uit die negatieve spiraal te komen!
thnxx allemaal!
Liefs, Melanie
Melanie, vind het zowieso erg dapper van je om toe te geven dat het ff allemaal niet meer lukt… Hoop dat je wat kan met alle tips hier en dat het snel weer wat makkelijker gaat…
Groetjes Nancy
Soms helpt het gewoon al om even te spuien en het aan jezelf toe te geven!
Hopelijk hebben Noah en jij het snel weer heel gezellig samen
Liefs, Anne