Ik het idee heb dat ik Max weinig zie?

Ja, eerst was het zo dat Max niet, of veel te weinig, sliep en nu…zie ik hem zo weinig! Tuurlijk, het is normaal dat een baby van zijn leeftijd zo’n 20 uur slaapt. Maar ik heb het idee dat hij altijd in bed ligt! Ik haal hem uit bed, voed en verschoon hem. Dan zit hij nog even bij mij of papa op schoot en binnen een uur gaat hij alweer naar bed toe. Natuurlijk gaat hij ook nog weleens in bad, of gaan we even in de wagen naar de winkel, maar dat is het wel! Soms denk ik: ‘Hoort dat wel, dat hij nu wéér in bed ligt?’ Tja, dat hoort zo…maar ik heb er soms moeite mee. Of moeite…ik vind het gewoon een gek idee! Ik zit uren te computeren (Ikkebennen) en het mannetje SLAAPT al die tijd. En daarna weer en daarna weer en daarna weer…Ben ik nu gek, of hadden jullie dat ook, het idee dat je je pasgeboren baby nooit ziet/zag?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ze slapen inderdaad veel. Ik had dat bij Merel ook. Dat wordt wel minder hoor Maar nu heb je wel tijd op zelf ff bij te tanken en volgens mij is dat ook wel prettig. Als je het niet fijn vind dat je Max voor je gevoel weinig ziet, zou je hem ook in de box kunnen laten slapen. Ik heb dat zelf nooit zoveel gedaan.

Groetjes Natasja

Onze jongste sliep ook van voeding naar voeding. Dat was ik ook niet gewend want de oudste was een hele wakkere baby die het heerlijk vond om ge-entertaind te worden!

Dus ik herken het wel dat je op een gegeven moment het gevoel krijgt van: ik heb wel een baby maar ik merk er zo weinig van. Nou moet ik zeggen dat onze jongste alleen tijdens het middagslaapje van de oudste en 's nachts in haar bedje lag. Verder lag ze in de box te snurken.

Dus ze was wel dichter in de buurt dan wanneer ze alleen maar in bed had liggen snurken.

Maar lieverd, heerlijk toch dat-ie nu zo heerlijk rustig is?! Hij heeft wat meer zijn draai gevonden. Het is alleen zo’n omschakeling voor jullie. Haha!

Groetekes, Sje

Ik kan het me voorstellen, ondanks het feit dat Erik nooit van voeding tot voeding sliep. Ik zou haast zeggen: lekker toch, geniet van je bijtanktijd! Maar ik snap het dubbele gevoel hoor.

Groetjes,
M

Tja, Nora was erg veel wakker, maar ik moet zeggen dat ik soms echt wel wat jaloers was op moeders waarvan de baby zoveel sliep. Die deden heel het huishouden als de baby lekker lag te slapen. Ik was heel de dag in de weer met Noor.

Dus volgens mij is het redelijk normaal, maar ik heb het nog niet mee mogen maken…

Ik zou zeggen: geniet ervan, beter dan de afgelopen weken! Wel raar kan ik me voorstellen. Was Eef ook veel wakker?

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Ik herken je gevoel heel goed. Tim heeft ook altijd erg veel geslapen. Zeker de eerste maanden sliep hij bijna altijd van voeding tot voeding. En de nacht sliep hij gewoon door. Veel mensen waren jaloers op mij, maar ik was dat juist weer op ouders met een wakkere baby. Ik vond het ook wel eens leuk als Tim wakker was. Maar goed dat was niet anders, ik kon idd doen wat ik wilde. Beide heeft zijn voor en nadelen. Maar het komt vanzelf wel dat hij vaker wakker is.

Groetjes,
Sandra

Haha, als ik het zo lees bij iedereen, dan wilde iedereen wat anders!

Seth was altijd heel wakker, en sliep heel weinig!
Ik was heel de dag bezig met hem, en kwam echt nergens aan toe, dus ik wilde graag dat hij wat meer zou slapen.

Kan me voorstellen dat je eraan moet wennen, hoor Rainbow.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@Anne: Dat zie je toch al gauw. Ik moet zeggen dat ik het heel leuk vond dat Nora zo veel wakker was en lekker aan het spelen was, maar als ze eens een uurtje sliep, ging ik als een idioot de keuken opruimen en de was doen en dan hoopte ik ook nog even te kunnen liggen, en dan was ze alweer wakker… Als je dan van andere moeders hoort dat hun baby zoveel slapat, zie je daar ook wel de voordelen van in! Allebei heeft zn up- en downsides natuurlijk!

Maar rainbow: lekker die tijd pakken om zelf bij te tanken, kun je wel gebruiken! En dan geniet je weer extra van de tijd dat hij wel wakker is. Max heeft ook een hoop slaap in te halen!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

@Liske: Ja, zo ongeveer ging het hier ook. Alleen sliep Seth ongeveer een half uur, en was ik altijd bang dat hij wakker werd, haha.
Ook wilde hij helemaal niet zelf spelen.
Als ik er nu op terug kijk, zou ik het anders aanpakken

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

SEnne sliep ook zoveel, ik vond er niets aan! Wist met mezelf geen raad als ze weereens 4 uur sliep…

Maar het is wel waar dat je nu tijd hebt om bij te tanken… en het is goed dat hij nu ook de schade van de afgelopen weken inhaalt.

Straks zal dat wel anders zijn, 2 kids wakker over de vloer

Groetjes van Sascha en Senne

Ik zag morgan ook nooit toen ze eenmaal van der kiss af was. wist in eerst niet waar ik de tijd voor mezelf vandaan moest halen, wist ik daarna niet wat ik met mijn tijd moest doen

Groetjes,

Michèle

ik ken dat gevoel jniet eigenlijk maar dat kwam denk ik dat ik ze altijd overal mee na toe sleepte in de wagen zo dat ik ze altijd zag
ook kwamen die van mij om de 3 uur netjes om een voeding dag en nacht
en waren al heel snel vaak wakker
dat ze lekker omzich heen waren aan het kijken
ik snap je wel hoor dat je dat gevoel hebt
geniet er even van voor je het weet is het slapen ook over hihi
en begint de drukke tijd

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Nou Rainbow…ben niet zo veel op ikkeben de laatste tijd maar ik lees dus dat Max het nu veel beter doet dus!
Geniet ervan!..RUST! dat kan ik nu beter zeggen dan toen hij pas geboren was.
Laat lekker slapen…als hij ouder is zal hij je zeker niet scheef aankijken hoor dat je hem nu veel laat slapen.
misschien wil hij wel de schade inhalen!

Ik zou er met Aaron zijn babytijd jaloers op zijn geweest, de onze sliep 2/3x een half uur op een dag!..was blij als ik een half uur rust had.

Gr, Danielle

ja ik had dat ook hoor ! (maar nu moet ik zeggen dat ik haar ook vaak gewoon in de box legde, dan was ze toch gezwellie beneden) …maar inderdaad ze slapen een gat in de dag, aan de andere kant denk ik nu , als pippy geen tukkie wil doen, terug aan die tijd, wat een rust… (terwijl er een wervelwind voorbij stormt…)

Baby geboren

meis geniet er van ,na alles wat jullie hebben meegemaakt

groetjes marielle mama van tanja