Ik het best spannend vind alleen met pip

nu het wat dichterbij komt, manlief gaat een paar dagen zeilen, zeg een kleine week, en nu is mama hier eigenlijk nog nooit echt alleen geweest met pippy, zeg maar echt een paar dagen achter mekaar en ik vind het toch best spannend, zo alles alleen doen totdat zij in bed ligt…
als ik twee dagen thuis ben ben ik altijd blij dat hij thuiskomt zo tegen 5 uur…maar ja nu dus niet, en moet ik het dan tot bedtijd ook nog alleen doen …
zie er aan de ene kant wel een beetje tegenop omdat pippy ook vollop in haar peuterpuberteit zit, dus ik kan dr af en toe na een dag wel lichterlijk achter het behang plakken…

nu moet ik zeggen dat mama lief haarzelf wel een beetje heeft ingedekt, want dinsdag komt een dinnetje en die blijft ook eten…woensdagmorgen gaat ze naar het kdv, want mama moet werken, haalt mijn moeder haar op en die blijft dan ook mee-eten, en donderdag en vrijdag ben ik ook werken, en zij naar het kdv, en papa komt dan vrijdagavond weer thuis (mama is dan wel gesloopt) …maar goed ik weet nu al dat ik savonds 80 x ga kijken of het gas wel uit is hahahahhaa…

en de buurman is natuurlijk ook thuis, en die is nogal van de oplettende, dus 1 keer gillen en die springt door het raam naar binenn als het moet, dus het zal wel loslopen maar vind het wel spannend…

iemand nog tips !!

Pippy is geboren 17.07.2009

komt goed meid. gewoon over je heen laten komen. de tijden dat je tijd met haar hebt lekker naar buiten als het goed weer is. enne 80 keer het gas controleren haha herkenbaar alleen hier is het andersom…ben ik even weg bel ik op: heb je het gas uitgezet??
wel toevallig overigens, ik ben wel eens 2 dagen alleen met rico geweest omdat manlief een Hiketocht ging houden met een paar vrienden. dan zie ik daar in’t begin even tegenop van; gaat me dit wel helemaal alleen lukken?
maar dan denk ik weer aan die alleenstaande mama’s en dan denk ik weer: als zij het altijd kunnen moet ik het ook voor die paar dagen kunnen. wat dus toevallig was wat ik wilde zeggen.
hier gaat mijn vriend over een paar weken toevallig OOK weg, en ook een week. pff lang!!! maarja so be it…nu denk ik dus: als ik 2 dagen kan kan ik ook een hele week

ja ik ga dr ook wel vanuit dat het lukt hoor moet ik zeggen, maar voor die alleenstaande mama’s heb ik ook vet veel respect wat gemakkelijk ist nie …en nu moet ik zeggen dat ik ook nog een lichtelijke tik heb, van ‘alleen zijn’ zeg maar, voor pippy echt heel veel problemen mee gehad ook echt een half jaar therapie voor gehad, intensieve tijd,dus ik ben altijd bang om terug te vallen in die tijd, speelt ook mee,

maar ik ga het inderdaad gewoon over me heen laten komen !!! kom maar op !

ik weet niet wat er is gebeurd waardoor je niet alleen durfde/wilde zijn maar ik herken het wel en ook ik heb daar therapie voor gehad.
als je wil weten hoe of wat of zelf wil vertellen hoe of wat om ervaring uit te wisselen als je daar behoefte aan hebt, moet je maar even mailen oke?
enne ja jij kunt dit echt! laat je niet gek maken door gedachten over vroeger, jij bent een stoer wijf en dit gaat helemaal goedkomen!

Tips? Niets wat je al niet zelf had bedacht Weet niet wat je hebt meegemaakt, maar ik vind alleen zijn juist soms ook wel prettig. In ieder geval succes, komt goed!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik ben gewoon een beetje jaloers op je…dat je “nooit” pippy alleen hebt. Ik sta er eigenlijk altijd alleen voor. Mijn vriend heeft een eigen zaak en is dus “altijd” aan het werk. Ik doe de kinderen altijd in bad en op bed. Heel heel soms brengt hij de oudste op bed.

Vind het “lief” dat je er “tegen” op ziet.

Succes en geniet lekker van Pippy!! Gaat helemaal goed komen. En wie weet, misschien is ze die dagen wel het meest “perfecte kind” dat je je maar kunt wensen

ej Pjukje, nou super knap van jou hoor! bedoel dat je dat altijd in je uppie doet ik vind dat wel moeilijk hoor… zeker als ik zelf heel de dag al thuis geweest ben met haar!
en ik moet zeggen manlief was vandaag ook laat thuis dus heb ik samen met haar gegeten en dat ging helemaal super!
ik zal dr ook weer aan moeten wennen want manlief gaat hier ook weer voor zijn eigen werken,dus dan zal het wel vaker voor gaan komen !!! dus moet ik maar ff oefenen…maar manlief kan dan wel zijn werkuren bepalen dus hij kan altijd tussendoor ff thuiskomen dat scheelt ook weer!!

Oohhh jeetje sugars wat ben jij verwend! hahahah, je kent mijn verhaal toch wel? Mijn man ging vorig jaar bijna 4 maanden naar Zuid Afrika, ik was helemaal alleen en alhoewel ik het in het begin erg beangstigend vond, vond ik het juist moeilijker toen hij terug was, hihihih erg he!

Misschien dat het nog wel eens heel erg kan meevallen. Als je je er op instelt dat je het alleen moet doen, gaat het eigenlijk vaak goed. Je weet dat je niet zo snel op je man terug kunt vallen op dat moment.

Tenminste zo werkt dat bij mij wel hoor. Het gaat dan ook allemaal een stuk relaxer merk ik. Wil niet zeggen dat het niet vermoeiend is, maar ik kan het doen zoals ik het wil en de kinderen gaan daar heel goed in mee. Alsof ze ook een stuk liever zijn dan .
Dit geldt voor de avond en als ik in het weekend alleen ben.
Ik ben op woensdag en vrijdag altijd vrij en dan kunnen ze overdag wel echt stieren hoor, maar dat is ook de leeftijd ben ik bang. De heertjes zijn nu 4,5 en 3 en hebben elkaar helemaal gevonden in het pesten…hahaha.

Als je maar alleen bent, hebben ze niemand om tegen elkaar uit te spelen!
Hier gaat het idd ook meestal veel relaxter als ik maar alleen ben.
Alleen gaat manlief hier niet zo vaak weg. Dus komt eigenlijk vrij weinig voor.

Hier een papa die om de zoveel tijd naar Amerika moet voor zijn werk. Ik zie er altijd erg tegenop als hij weg moet, maar uiteindelijk gaat het me altijd goed af. Zelfs met twee! Ok, ze gaan tussendoor ook wel naar het kdv en ik spreek weleens af om bv naar opa en oma te gaan, maar meestal ben je toch alleen met ze. Alles gaat gemoedelijk en inderdaad, niemand om mama tegen uit te spelen. Ik valt me altijd 100% mee en je weet dat Eef ook niet altijd een engel is he? Ze is dan meestal juist heel makkelijk en lief! Ik vind het wel altijd fijn als het mannetje weer terug is, maar wij mama’s redden het echt wel alleen met de kid(s) en jij ook hoor! Succes!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik ga zelf binnenkort trouwens een weekend weg met een vriendin. Is papa voor het eerst een weekend alleen met Max én Eva! Ziet 'ie volgens mij nu al tegenop…zo druk en alles wat je dan moet regelen! Hahahaha, ik zal aan 'm denken als ik lekker met een Sambucaatje aan zee zit! Of met deze zomer: aan een warme choco met slagroom, met een dekentje over me heen! Hahahaha!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

hahaha nou zo te horen komt het dus wel goed … inderdaad zijn ze meestal wel braver als ze maar naar 1 iemand moeten luisteren hhiihi

ow ja hier voor de zomer ben ik een dikke week weggeweest naar london,nou dat ging prima met papa, en ook het huis stond er nog hahaha

ja dat klopt wel, het gaat allemaal relaxter als je alleen bent met je kind een dag of wat. niet altijd dat niet natuurlijk. Maar een dag of 2, gek genoeg ga je dan leukere dingen doen en je kind iets meer verwennen, en het huishouden blijft vaak een beetje voor wat het is, en ik merk dat als rico dan gaat slapen ik snel de was doe, de afwas en het poettswerk en dan ben ik wel voldaan die dag

ik begrijp dat je er tegen op zag! Lees namenlijk net in je andere topic dat het goed is gegaan vandaag

Zelf ben ik een enorme schijterd met alleen thuis zijn… pff… manlief heeft om de drie weken 1hele week nachtdienst en dan slaap ik echt niet, de hele nacht bonst me haar me keel uit als ik maar 1 tikje hoor, en inderdaad ook het gas 10x nakijken en de lampen en de verwarming (in de winter) en eht water en dit en dat…

Eliza alleen hebben overdag vind ik een makkie, ze luisterd echt 1000x beter als ze alleen is met mij en is ze echt een schatje, als papa erbij, uitdagen en uittasten pff…

Leuk dat je dingen regeled hebt met vriendin en moeders, dan gaat de tijd veel sneller En als papa weer thuis komt heb je ook weer wat in te halen grinnik grinnik!!

Liefs Shirley

Fijn dat het zo goed gegaan is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

hahahaa nou shirley voel me helemaal blij dat ik niet alleen zo’n bangepoepert ben ! nou inderdaad pip luisterd ook veel beter hoor, no problemo’s zeg maar… gaat echt zeer gemoedelijk hahahaha…

en nu moet ik morgen en overmorgen ook gewoon werken, dus da scheelt ook weer, normaal ritme zeg maar… dus da’s allemaal chil…
pfffhh maar da’s dan ook wel zuur dat jou man nachtdienst heeft, ben superblij dat mijn vent gewoon overdag werkt, zeker na deze dagen zal ik maar zeggen hahahahahaa…
volgende keer regel ik gezellig een logeerpartij denk ik, als manlief nog een keer pleitos gaat hahahahaa!