Ik helemaal gestoord word van mijn epilepsie?!

Ik heb in juni 2011 twee aanvallen gehad, medicatie is toen wat aangepast, maar nog steeds is het niet wat het wezen moet. Heb geen aanvallen meer gehad, maar de onrust in mijn hoofd blijft.
Ben even benieuwd, zijn er onder jullie meer mensen met epilepsie?

Groetjes, Esther

ps. Had m eerst als topic ‘epilepsie’ geplaatst maar nu kan iedereen denk ik beter zien waar t over gaat. Pff ik moet nog steeds ff kijken hoe t allemaal werkt hier

Je had alleen de titel van je andere topic hoeven wijzigen via de editknop in het knoppenbalkje boven dat eerste topicbericht. Of anders iemand van de redactie vragen het te wijzigen.

Vervelend dat je maar geen goede balans kunt vinden wat betreft je epilepsie en de medicatie die je hebt. Heb je er al contact over gehad met je behandelend arts dat het nog steeds niet lekker zit?

Groetekes, Sje

okee thanks, dan weet ik dat voor de volgende keer

Ja heb pas nog met haar gebeld, maar t probleem is, qua bloedspiegel moet de medicatie goed zijn, dus we weten niet waar het probleem ligt. Ik heb aanvallen gehad bij te weinig medicatie, ik heb aanvallen gehad door te veel medicatie, dus t is allemaal helaas niet helder

En andere medicatie, zou dat een oplossing kunnen zijn? Ik neem aan dat er niet maar 1 medicijn is wat gebruikt kan worden bij epilepsie.

Groetekes, Sje

Klopt. vanaf mijn 7de gebruik ik medicatie, maar toen we gingen trouwen wilden we wel heel graag een kindje. maar met de medicatie die ik toen had was dat een groot risico… dus dat was wel erg lastig. We wilden eerst trouwen en dan pas een kindje, als dat kon, maar mijn neuroloog was zo niet meedenkend, hij zei pas toen we al getrouwd waren, ooo maar dr zijn ook andere medicijnen hoor, waar je veel minder kans heb op aangeboren afwijkingen. Ik ben toen over gegaan op dat medicijn, dat gebruik ik nu ook nog. Maar… ik heb 2!!! jaar gedaan over het omschakelen van het 1 op het andere medicijn, dus om dat nu weer te gaan proberen, met een ander medicijn, dat willen we eigenlijk het liefste niet dus!! Maar ja, als dat niet anders kan, dan moet dat misschien toch maar, maar ja, niet alle medicijnen kon je blijven slikken tijdens de zwangerschap, ik kan ook zeker niet zonder, en met sommige medicijnen heb je te grote kans op een aangeboren afwijking, dus das allemaal erg lastig

Vervelend dat de onrust in je hoofd blijft.

Sterkte ermee, ik heb er zelf geen ervaring mee.

Groetjes,
Sandra

Da’s niet handig inderdaad dat de omschakeling naar een ander medicijn zoveel tijd en gedoe in beslag neemt.

Groetekes, Sje

Mijn schoonzus heeft haar hele leven al epilepsie, en heeft dat nu een flink aantal jaren onder controle, maar dat heeft echt lang geduurd! Ze was 22 toen ze echt aanvalsvrij was. Door de zwangerschappen heen is het goed onder controle gebleven. Maar wat voor medicijnen ze hier voor heeft, en hoe dat allemaal in zijn werk gaat, weet ik niet!
Ik kan me voorstellen dat onrust in je hoofd wel heel vervelend is!