...ik helemaal gek word van mijn moeder!

Ze belt elke dag of de weeën al zijn begonnen. Ze durft nergens meer naartoe te gaan zonder gebeld te hebben.
Ik heb aan haar en mijn schoonmoeder gevraagd of de bij de bevalling willen zijn, maar ik heb er wat betreft mijn moeder nu toch wel spijt van.
Ik kan mijn kont niet keren of mijn moeder staat in mijn nek te hijgen; komt het al, komt het al!!!
Ik word er GEK van. Mijn vader geloof ik ook want hij moet het elke keer aanhoren.
Als ik de telefoon niet opneem (of gewoon niet thuis ben) is ze al in paniek, dan belt ze mijn mobiel en als ik die niet opneem dan is het huis te klein.
Ik heb haar al gegarandeerd dat ik zal bellen zodra ik ook maar iets van weeën voel, maar het stelt haar niet echt gerust.
Hopelijk kan ze bij de bevalling wel een beetje normaal doen, anders schop ik haar eigenhandig tussen de persweeën door mijn kamer uit!!

Sorrie hoor maar ik moet het even kwijt!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Ow jeeeeeee. Tsja, dat lijkt me toch wel errug irritant, zo’n super-overbezorgde-moeder. Wel lief natuurlijk, maar in dit geval is het toch wel een beetje teveel van het goede.
Had ze dat met Lisa net zo erg destijds?
Ik zou er zelf wel de zenuwen van krijgen.
Heb je haar dat al eens uitgelegd?
Wie weet begrijpt ze het (???)
Ik denk toch dat je het haar heel erg duidelijk moet maken hoor.
Anders zit jij straks inderdaad met die weeen en loop je je rot te ergeren. Dat is nou juist het LAATSTE dat je moet hebben tijdens een bevalling!

Heel veel succes!!!

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 07 Nov 2004 13:45:39

O jee, wat een zenuwachtige moeder heb jij. Wordt het de eerste keer dat ze bij de bevalling van een dochter is? Het is te hopen dat je niet ‘overloop’, want dan duurt deze situatie nog wel een week of 5!

Is tijdelijk een mobieltje niet iets voor d’r? En afspreken dat jij haar elke dag even belt, wanneer het jou uitkomt?

Succes en doe die laatste weekjes rustig aan en laat je niet gek maken door je moeder!

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Met Lisa was ze niet zo erg als nu, maar toen mocht ze ook niet bij de bevalling zijn.
Ik heb er al over geprobeerd te praten met haar, zelfs met mijn vader erbij. Want hij wordt er ook gek van. Maar op 1 of andere manier wil ze het niet aannemen.
Wel was ze heel erg toen Lisa net geboren was, ze kwam elke dag langs. Zelfs toen we hadden gezegd dat we geen bezoek wilde, stond ze voor de deur.
Ik heb me toen aardig in weten te houden maar ik ben bang dat de maat nu echt vol is.
Ik kan haar ook wel begrijpen want ze heeft zelf nooit een goede relatie met haar moeder gehad, en die overleed toen ze 6 maanden zwanger was van mij. Ik ben enigst kind dus helaas geen broer of zus waar ze zich even op kan richten.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

moeilijk hoor, maar ik geloof dat ik toch eerlijk wat zou zeggen: zo van: je kunt nu kiezen, of afwachten tot ik bel, of je mag er helemaal niet meer bij zijn, je maakt me veel te nerveus!
dat ze heel goed beseft wat ze aan het doen is.
wel jammer, maak je je druk om zoiets, en dat was toch niet de bedoeling toen je vroeg of ze bij de bevalling wilde zijn kan ik me zo voorstellen.
hopelijk gaat het goed.
groet, Mo

Ik heb net met Denn afgesproken dat ik de telefoon niet meer opneem als mijn moeder belt.
Blijft ze zo irritant dan gaan we samen met haar en mijn vader praten, want zo kan het niet langer door.

Nee, dat lijkt me ook.
Ik zou er helemaal knetter van worden en hartstikke “opgefokt” de bevalling in gaan op die manier.
Overal waar TE voor staat is niet goed, dat blijkt uit dit verhaal ook weer eens.

Succes!

Dit kan je nu al helemaal niet gebruiken, die stres zo voor de bevalling. Het moet juist nog even een lekkere tijd voor je zijn. qua advies heb je weinig aan mij, aangezien het met mijn moeder en mij toch al nooit zo boterd. Lijkt me inderdaad eens tijd voor een serieus gesprek. Succes meid !!!

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Sttt maar ze heeft gisteren niet gebeld, was lekker rustig joh!!!
Nu vandaag maar weer afwachten.

misschien leest ze het forum mee? en is de boodschap duidelijk

Oh heerlijk joh, misschien dat het nu duidelijk is. Ik hoop dat het rustiger blijft in ieder geval en dat ze zo nu en dan nog eens belt om te kijken hoe het met je is.

ik weet hoe jij je voeld maar bij mij was het mijn schoonmoeder die zo zenuwachtig was maar dat komt mischien dat zij maar een kind heeft maar van mijn moeder had ik geen last wand ik heb nog twee zussen en een broer die ook al kinderen hebben
bij de eerste bevalling was mijn moeder er bij ik vond dat erg prettig
en bij de tweede was mijn zus en mijn schoonmoeder er bij mijn zus zat naast mij en mijn schoonmoeder paste op de oudste dat vond ik ook erg prettig
ik hoop dat je moeder wel rustig is als je aan het bevallen ben sterkte er mee

Mijn moeder belde dus net, dus ik zei tegen Denn neem jij maar op. Wij afgesproken dat ik onder de douche zou staan.
Belde mijn moeder om te zeggen dat een vriendin van haar gisteren is overleden, ja dan sta ik toch niet onder de douche.
Ik vind het sneu voor haar, de dood van die vriendin zat er al een tijdje aan te komen maar komt toch hard aan.
Mijn ouders waren erbij.
Komende weken dan toch maar een beetje begrip voor haar opbrengen.

Jee, ja…dan sta je inderdaad niet onder de douche.
Wat ontzettend vervelend voor je moeder. Dat is toch niet niks, een vriendin die overlijdt.
Ik snap dat je inderdaad daarvoor begrip moet opbrengen, lijkt me logisch!
Maarre…verlies niet jezelf daardoor uit het oog hè.
Jij bent nog steeds hoogzwanger en je kan nog steeds niet tegen dat ontzettend nerveuse gedoe van je moeder. Enne…je moet nog steeds bevallen enzo.
Ik bedoel maar…(jee hoe leg ik dit nou weer uit? )
Nou ja, ik bedoel min of meer dat je uiteraard begrip voor het verdriet van je moeder moet opbrengen. Het is tenslotte heel moeilijk voor haar dat haar vriendin overleden is.
Maar dat wil niet zeggen dat je nu opeens maar wel tegen het nerveuse gedrag van je moeder moet kunnen. Zo ongeveer bedoelde ik het.
Haha!
Nou, laat maar hoor.
Pfffffff…
Weet ff niet goed hoe ik het moet uitleggen (maar dat was wel duidelijk geloof ik )

Sterkte en succes!

Ik snap je helemaal.
We hebben mijn moeder dus verteld dat ze een kleinzoon krijgt (Lisa had haar mond voorbij gepraat tegen mijn schoonouders, dus dan mogen mijn ouders het ook weten), alleen mijn vader wil het echt niet weten. Dus mijn moeder heeft plechtig beloofd dat ze het niet zou vertellen. Wat doet ze, ze is met mij aan de telefoon het weekend en dan zegt ze; hoe gaat het met ons knulletje?
En ja hoor mijn vader is daar dus bij. Ik dacht dat hij er niet bij was omdat ze had beloofd om haar mond te houden. Dus ze verteld net doodleuk dat mijn vader ook in de kamer was. Zegt ze nog; ik geloof niet dat hij het door had. Nee mijn vader is gek!!!
Maar ja ik zal mezelf ook niet uit het oog verliezen, bedankt voor je medeleven.

Ik sluit me helemaal aan bij ieb ( hahaha hoe wazig ook ) Nee grapje natuurlijk. Maar zorg goed voor jezelf, je moet dadelijk nog een hoop werk verzetten hoor en daarom relaxed en uitgerust zijn!!! Sterkte.