Wat was het vandaag toch heerlijk weer he? Ik werd er helemaal blij van! Omdat ze vandaag de trap gingen bekleden, konden we in het huis niet veel doen. Toen zijn we met z’n drietjes gaan lunchen. Eva had alleen geen trek en haalde zelfs haar neusje op voor een plakje kaas! Daarna heeft ze heerlijk geslapen en kon ik tijdschriften lezen in de zon, op het balkon. Mouwen opgestroopt! Papa was even in het nieuwe huis en hij dronk koffie in de tuin. Hij sms-te dat hij alleen vogels hoorde en het kabbelende water van een fontijntje ergens bij de buren. Zaaaaaalig toch, die rust?
We moesten naar een trouwerij in het gemeentehuis. We zijn er 's middags op de fiets heen gegaan. Eva zat voorop bij mij en genoot! Wel zakte het windschermpje steeds tegen haar hoofdje, maar dat duwde ze zelf steeds heel stoer weg! In het stadhuis praatte ze tijdens de ‘ceremonie’, d.w.z. het praatje van de ambtenaar, de he-le tijd! Hele verhalen! Ik ben toen maar even op de gang gaan staan met haar, want het is wel handig als het bruidspaar de ambtenaar kan verstaan. Eva mocht daarna weer mee op de fiets. Mama kocht nieuwe open schoentjes (altijd fijn, vooral met van die spierwitte benen erboven haha) en daarna gingen we een ijsje eten. Het eerste dit jaar, van de ijssalon in de stad. Eva lustte alleen papa’s bosvruchten. Ik gaf haar mijn sinaasappel en toen trok haar mondje helemaal krom. Ik blij, want zo kon ik mijn eigen ijsje helemaal alléén opeten!
Thuis hebben we lekker gegeten en nu ligt ze prinsheerlijk in haar nestje. Het was zo’n fijne dag, helemaal met die zon. Het kon niet beter! Dat er nog maar veel zon mag komen!
Groetjes Rainbow, trotse mama