Ik heel erg dom ben geweest

Tim heeft erg veel opruimgenen, wat natuurlijk vaak heel fijn is…maar niet altijd. Zo heb ik dus gisteren een witte was aangezet met witte shirts van mijn man en witte rompers van Tim. Helaas had deze domme mama niet gekeken of de wasmachine leeg was. Tim wil nog wel eens in een bui zijn dat hij kleding in de wasmachine stopt en dan heel enthousiast roept opruimen!!! Toen ik de was eruit haalde waren alle shirts en rompers roze. Dit kwam doordat Tim zijn net nieuwe rode Cars trui erin zat, die pas 1 keer gewassen was.

Zou ik de shirts en rompers weer wit kunnen krijgen door ze in een emmer met chloor te zetten of werkt dit niet zo?

Groetjes,
Sandra

Oei, das zonde idd, maar kan gebeuren… Ik heb helaas geen oplossing voor je, ik heb ook al talloze lichtroze kledingstukken in de kasten van de meiden, maar ja, roze bij meisjes is ook niet zo’n ramp! Dit is echt weer een vraag voor Sje… Succes!

Haha, ik moet er stiekem wel om lachen:O

Ik heb zelf geen oplossing ervoor, maar misschien dat Sje het inderdaad weet?!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Eigenlijk had je die vochtige was meteen weer moeten wassen. Nu heeft de rode verf meer kans gekregen om in te trekken en te hechten. Kun je alsnog eerst proberen voordat je met chloor aan de slag gaat. Een wasbeurt liefst op 60 graden.

Wat betreft bleken met chloor: als de rest van de was gewoon helemaal wit was, dan kun je een poging doen te bleken met chloor. Als er prints op staan, zou ik het niet in chloor gooien want dan ben je verder van huis omdat je dan de prints kwijt bent of dat die verkleurd zijn.

Wel verdunde chloor he?!! En…voordat je dan die was weer in de machine stopt, moet je hem heel erg goed uitspoelen onder de lopende kraan. Stoffen als chloor, wasbenzine, terpentine etc. kunnen schade aan je machine en aan je wasgoed toebrengen. Plus chloorresten die in aanraking komen met je wasmiddel kunnen ook voor een vervelende chemische reactie zorgen.

Dus heel goed uitspoelen voordat je de boel weer in de machine stopt.

Mocht je niet met chloor aan de slag willen vanwege de geur of het gevaar, dan kun je bij de drogist (in het textiel-verf-schap) ook “ontkleurder” halen. Dat kan ook wonderen doen. Wel eerst even de tekst op de verpakking lezen voordat je het koopt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 01 Nov 2010 11:36:54

hahahhahaa, sorrie hoor, heel herkenbaar, doe ik ook wel eens, vorige week nog om precies te zijn… alle handoekken en mijn mans sportsokken zijn nu lichtroze…
ik wilde ze eigenlijk ook meteen opnieuw wassen want meestal helpt dat wel, maar ja er kwam weer wat tussendoor, dus nu loopt man met lichtroze sokken hahaha,
wel een keer leuk voor de afwisseling…

heb ook een keer perongeluk een wolle trui van mijn vader gewasse, nou die kan pippy nu aan, zo klein wassie geworden hahahaha

Baby geboren

Bedankt voor je reactie Sje. Ik had er wel aan zitten denken de was nog een keer te draaien, maar ik dacht dat dit geen zin zou hebben. Dus daarom heb ik dit niet gedaan.

Er stonden geen prints op de shirts en rompers, dus dat scheelt weer. Bedoel je met verdunde chloor dat ik een klein beetje chloor moet mengen met flink wat water?

Vind het zonde van met name de shirts, want die had hij nog niet zo lang. Hihi en Tim met roze rompers laten lopen vind ik ook niet echt een optie. Gelukkig waren dat er maar een paar, de rest waren shirts van mijn man.

Groetjes,
Sandra

Ja met verdunde chloor bedoelde ik inderdaad water met flinke scheut chloor. Pure chloor kan de vezels beschadigen heb ik ooit begrepen en door het gebruik van pure chloor kan de textiel ook geel uitslaan en dat is dan niet meer met chloor te bleken.

Groetekes, Sje

Ok bedankt, dan ga ik er vanavond meteen mee aan de slag.

Groetjes,
Sandra

Zie je wel… typisch een Sje-topic )

Sje weet raad! Ik heb ook weleens gehad dat een wit boord van een trui van mijn vriend helemaal rose was geworden door een sok van Eva! Vervelend! En zij heeft ooit aan de knoppen van de wasmachine gedraaid, waardoor alles werd gewassen op 60 graden! Ik moest toen een tuniek van wol weggooien, helemaal gekrompen! Hopelijk kun je de witte was nog redden, is wel zonde om alles weg te doen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Chloor vind ik zelf niet zo fijn werken als Vinisch (of hoe schrijf je dat?)… dit is in mijn ogen echt een wondermiddel. Zelfs chocomel gaat eruit… wel goed inlaten trekken!

nooit in chloor zetten
je zou denken dat het bleekt maar het bijt ook kleding stuk. ik heb dat ook ooit gedaan namelijk.
je hebt witte kledingverf.
dat kun je misschien gebruiken?

Haha, grappig, stond net bij het Kruidvat. Staat er bij de kassa een afgeprijsde (want beschadigde) verpakking van Dylon Ontkleurder voor doorgelopen kleuren! 2,50!!!

Maar ja, daar heb je niks aan, want je woont niet hier. Maar goed, het bestaat dus wel speciaal voor doorgelopen wasgoed!

Groetekes, Sje

@MamavanRico, pure chloor beschadigd inderdaad de vezels. Verdunde chloor (dus flinke scheut in emmer water) kan wel gewoon om textiel te bleken.

Groetekes, Sje

Haha dat is idd erg toevallig Sje. Jammer dat ik niet bij je in de buurt woon.

Ik heb gisterenavond voor de zekerheid de was nog een keer gedraaid, maar helaas zonder resultaat. Ga straks uit mijn werk even een ontkleurder halen.

Groetjes,
Sandra

he sandra heb je niet toevallig die cars trui er weer bij meegewassen??

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Kimmetje gnagnagna… het zou natuurlijk zomaar kunnen met die zwangerschapshormonen

Hihi Kim, je zou het bijna denken. Maar deze keer zat ie er echt niet bij.

Mini-boy vanish is idd erg goed spul. Maar meer voor vlekken en niet om een heel shirt mee in te smeren.

Ben voor ontkleurder geweest, maar bij de drogist hadden ze deze niet meer. De shirts en rompers staan nu in een emmer verdunde chloor. Misschien ben ik te ongeduldig, maar ze staan er nu een paar uur in en nog steeds roze. Maar goed ik laat ze er wel een nacht in staan en dan kijk ik morgen hoe ze eruit zien.

Groetjes,
Sandra