Ik heb om 12 uur een afspraak met J's lerares

Over dat zij van 2 naar 3 dagen wil met J. Ik vind het best een beetje spannend, omdat ik mezelf weer moet gaan “verantwoorden”. Veel mensen snappen hier niet dat ze nog niet voltijd op school zit, en de lerares dus ook niet. Nou heb met goed voorbereid. Ik voel dat ze nog helemaal niet toe is aan voltijd school en dat 4,5 vroeg genoeg is om voltijds te gaan. Dit betekend dat we het nog voor meer dan 1 jaar kunnen uitstellen! Pfffff Spannend. Ik kan jullie helaas pas op maandag vertellen wat er is gebeurt! Doei doei

Succes vanmiddag enne J is jouw meisje jij weet wat goed voor haar is.

Groetjes,

Michèle

Succes met het gesprek!

Eigenlijk toch belachelijk dat je je moet verantwoorden over wat jij het best voor je dochter vind…

Lilypie First Birthday tickers

Zet 'm op! Je kan het. Ik ben benieuwd!

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Nou hier dus even een update; Ik ben er vastberaden naartoe gegaan en heb met de juf gepraat. Ze had wat overtuigen nodig, maar ze begreep me wel. Ze zei alleen dat J met werkjes achterop raakte en dat we dan aan het einde van het jaar niet zoveel dingen in haar boek hebben (dat bedoelde ze die ene keer ook dat ze zei dat J achterliep) Nou heb even gezegd dat me dat eigenlijk niet kan schelen, omdat J maar 2 dagen naar school gaat verwacht ik niet dingen van mijn kind alsof ze 5 dagen gaat. Ik heb dus ook echt gezegd dat J gaat om te socializeren en leren met andere kids om te gaan omdat ze thuis geen broertjes of zusjes heeft! En dat ze het thuis zijn ook nog echt nodig heeft, anders is ze in het weekend helemaal op! Dus overeengekomen dat ik niet veel werkse van school verwacht, en dat ze gewoon 2 dagen blijft gaan, en vanaf September gaat de bijdrage omhoog naar 7 euro per ochtend. Goed zo vind ik dat!

Nou dat hebben jullie dan goed en netjes opgelost enne die werkjes zouden mij ook minder boeien hoor

Groetjes,

Michèle

Nee, michele die werkjes kunnen me niet veel schelen, we doen best veel van die dingen thuis snappie, dus dat hoeft allemaal niet van me hoor!

ik snap je helemaal meid, of ze nou daar tekent of thuis het gaat om der gemoedstoestand en niet om hoeveel ze maakt.

Groetjes,

Michèle

Goed gedaan! En inderdaad, die hoeveelheid werkjes zou mij ook niet interesseren. Dat zegt niets over haar ontwikkeling tenslotte.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ja, jullie hebben allebei gelijk en hopelijk ziet de lerares dat ook!