Ik heb lopen

…Brullen… Noah gaat op woensdag middag naar de Peuterspeelzaal… hij verheugde zich er helemaal op, maar de laatste 2x heeft ie ook even gehuild toen ik weg ging… maar nu!!! oohhhh hij liet me niet meer los, en maar huilen…

Mn kleintjeeeeee dacht ik… toen 1 van de leidsters hem pakte ben ik dus maar snel weg gegaan, maar oohhh wat voel ik me schuldig, mama die zn kindje in de steek laat… zo`n gevoel had en heb ik nu… Dus ik heb vanaf het moment dat ik de peuterspeelzaal uit liep lopen brullen Pfffff, zal wel aan mn hormomen liggen want ik kan om niks nog huilen!

Ben maar even boodschappen wezen doen, voor afleiding en ga zo ff snel langs mn ouders… en om kwart over 3 kan ik mn kleine ventje weer ophalen…

Noh…Kan nu wel weer huilen, en dat terwijl hij al veel vaker is geweest…
Zelfs als ik op woensdag avond ga werken kan hij mama niet los laten terwijl papa dan ook thuis is… weer een fase? Mama niet meer loslaten ofzo… gohh, sneu voor die kleintjes hoor…

maar goed… ik ga maar weer eens… Moest even mn verhaal kwijt!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Jurian is er nu net weer vanaf … maar had deze fase ook op deze leeftijd. Denk dat ze dan weer meer besef hebben van verlaten te worden. Waarschijnlijk is hij nu heel lief aan het spelen … en denkt hij bijna niet meer aan mama

Lilypie In verwachting Ticker

ik ben ook huilend naar huis gegaan toen ik mijn zoon voor het eerst naar school bracht. maar als je kleintje aan je gaat trekken en hangen ja dat maakt het dan nog moeilijker
waarschijnlijk is het wel gewoon een mama fase en als je je onprettig blijft voelen kun je altijd even een belletje geven naar de speelzaal om te vragen hoe die het nu doet en dan krijg je meestal het antwoord dat hij allang lekker aan het spelen is en je je dus eigelijk de hele dag druk maakt terwijl hij waarschijnlijk volop plezier heeft.

toen ik nog stage liep bij de speelzaal was het ook vaak zo brullen bij het afscheid maar nog geen 5 min later spelen alsof er niks is gebeurd en dan vaak brullen als mama ze weer komen ophalen omdat ze het zo leuk vinden

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Bo heeft het nu ook. HIj is dan wel wat jonger, maaar met 18 maanden schijnen ze ook een dergelijke periode te hebben. HIj heeft hier eerder eigenlijk nooit echt last van gehad. Wel af toe, een beetje eenkennig, maar ook niet echt tot huilens toe. Meer dat hij een beetje verlegen was enzo. Maar sinds vorige week is het echt huilen en krijzen, en dikke tranen wanneer hij naar het kdv gebracht wordt op het moment dat wij dan weg gaan. Eerst bij papa, en van de week toen mama hem weg bracht was het helemaal drama!! Ik voelde mij ook zo ontzettend rot. KOn ook wel janken, maar moest werken, en had dus teveel afleiding, maar het bleef wel in mijn hoofd hangen.
Ik weet dat het goed is dat ze een dergelijke fase hebben. Ze zeggen dat het een teken is (kan zijn) dat de hechting goed is verlopen. Maar goed, dat maakt het gevoel van hem in de steek laten, er niet minder om!!!

liefs woezel

Lilypie Second Birthday tickers

Nou ik heb hem opgehaald stond te popelen haha, maar alles was goed gegaan gelukkig… ze hebben een verjaardag gehad van een ander kindje die jarig was, dus volop gezongen en plezier gemaakt… en vooral lekker cakejes eten…

@ mama van 3 jongens: dit was niet de eerste keer peuterspeelzaal, was het maar zo dan snapte ik het nog… toen zei Noah dagggg papa daaggg mama!
En moesten we weg gaan…

Maar net wat Woezel zegt: zal wel een fase zijn… hoop echt dat het Vrijdag niet gebeurt… dan gaat papa altijd mee dan blijf ik wel in de auto zitten haha

Wat zielig hè? Fijn dat het wel goed is gegaan verder. Hier is het nog steeds brullen hoor bij het afscheid, terwijl Erik ook al bijna 2 jaar is. Ik moet zeggen: het raakt me nog wel, maar ik raak er ook aan gewend. Snap je? Wat moeder van 3 jongens ook zegt, bij het ophalen vindt 'ie het weer zó leuk dat 'ie niet mee naar huis wil. Het is ook noooooit goed…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hai dames,

Ik werk op een kinderdagverblijf. Het gebeurd heel vaak dat kindjes even moeten huilen als ze gebracht worden. Het ergste is dat jij de hele dag met een rot gevoel loopt en je kleintje is na 5 minuten meestal al weer lekker aan het spelen.

Maar…ook ik heb even lekker gebruld toen ik mn dochter weg bracht en ze heel verdrietig was. Terwijl ze naar collega´s van me gaat…
Tja…mama zijn is niet makkelijk

XxX Mamsje Didi

Ik heb zelf op een kinderdagverblijf gewerkt, en ja net wat je zegt Mamsje Didi, ze zijn het zo weer vergeten terwijl wij er de hele dag een rot gevoel aan over houden… hahaha!

Noah heeft de laatste tijd ook last van heel hard huilen zodra er een trein voorbij komt, die hoort ie niet zo goed, alleen in de verte IETS! en wanneer er een toeter gaat… zoals vanavond… Nederland is nu aan t voetballen en bij een Doelpunt word er hier achter ergens een hoorn afgeblazen… nou dan ligt meneer stijf in bed te huilen… kan er niets aan doen… alleen zeggen dat het nu weer weg is, en dat het hem niks kan doen… word er nu langzamerhand wel een beetje gaar van hoor… elke keer huilen bij een piep!

Wat vervelend, zeg. dat rot voetbal moeten ze ook gewoon afschaffen
Snap dat je er een beetje gek van word. Soms wil je ook gewoon even rustig zitten, toch. En die kleintjes moeten toch hun rust pakken denk ik altijd.

Mara is nu ook heel erg op mij gericht. Ik moet 'r naar bed brengen, in bad doen, aan mijn hand wandelen…papa krijgt geen kusje (neejneejneej).
Dus op het kdv is het de laatste 2 weken ook drama. Als ik 'r dan nog vast heb houd ze me heel stevig vast en lacht ze nog lief naar de leidsters, maar als die haar over nemen gaat het luchtalarm af. Ze kijkt dan zo zielig…zucht.
Maar net zoals op mijn groep, het komt altijd goed met de kindjes…toch…?

XxX Mamsje Didi

Jaa het komt allemaal wel goed… En inderdaad ook wij willen wel eens even rustig op de bank zitten…

Nou voetbal hoeft voor mij niet afgeschaft te worden… als het om Nederland gaat ben ik super fanatiek… heb gister ook gekeken… helaas maar ner 2-1 gewonnen maar t hadden er makkelijk meer kunnen zijn…

oooooooooh nee ik voel helemaal mee, krijg meteen een brok in mijn keel jakkes! ik wil ook niet dat ie gaat maar het moet! ooh ik snap je zo helemaal!!
ik heb echt geen tips, gewoon lekker uitjanken
ik denk dat ik de eerste paar keer zoiezo ook brullend wegga (zonder dat rico het ziet hoop ik!)

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Nou… Op vrijdag gaat Chris ook altijd mee Noah weg brengen…Noah moet dan eerder op de Peuterspeelzaal zijn dan C hris moet werken…

Hij liet papa niet meer los, toen de juf hem had over genomen, was ik de gang al uit… kan het niet aanhoren, maar toen Chris 1maal weg was, Liep de juf naar ons toe met de mededeling dat zij mij wel zou bellen in de loop van de ochtend…

Nou toen we de gang weer uit waren hebben we noah al niet meer gehoort… Wat was ik opgelucht zeg!! De juf heeft me inderdaad gebeld en verteld dat alles goed ging en hij lekker aan t puzzelen was… Dat scheeld weer…

ooh wat fijn dat het uiteindelijk toch goed ging! ik snap dat je echt een rot gevoel hebt als je weggaat op zo’n moment, denk dat het en voor Noah wennen is maar ook voor jou!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Oh uiteraard is het wennen, ik ben op woensdag middag opeens 2uurtjes vrij om het zo maar te zeggen en op vrijdag ochtend 2.5 uur… meestal ga ik dan even de grote boodschappen doen voor t weekend of even op de koffie bij mn ouders… maar verveel me ook vaak genoeg omdat ik meestal t werk hier in huis al sochtends doe of wanneer Noah in bed ligt… moet die tijd voor mezelf nog even goed plannen… maar kan er nog niet zo aan wennen…