Ik heb een vraag


#1

Hallo,

Ik ben denise en ik ben 19 jaar. Ik ben hier nieuw sinds vandaag. Ik heb me aangemeld omdat ik hier wat heb rond gekeken en zelf ook een vraag had, misschien dat er iemand tussen zit die mij er een beetje mee kan helpen.

Ik heb 6 weken geleden sex gehad met mijn vriend, sindsdien gebeuren er allerlei vreemde dingen in mijn lichaam. 3 weken geleden merkte ik dat ik nogal vaak misselijk was en mijn borsten begonnen te groeien. Ik heb toen een test gedaan en die was heel licht positief. Ik ben toen voor de zekerheid naar de dokter gegaan en daar bleek de test negatief te zijn. Zij zei dat ik een week moest wachten omdat het hormoon misschien nog niet genoeg aangemaakt kon zijn. In die week kreeg ik meer klachen, veel last van mijn onder rug, last van mijn buik. Een week later, afgelopen donderdag heb ik nog een keer getest en toen kreeg ik weer positief maar heel wazig. De klachten bleven aanhouden en ben vandaag weer bij de dokter geweest. Daar was de test weer negatief. Ik word er nu helemaal gek van… Toen ik dat hoorde begon ik ook te huilen want ik voel de veranderingen in mijn lichaam en ben nu zo aan het slingeren met negatief positief.

Kan het zo zijn dat het hcg hormoon wel in mijn lichaam zit maar dus niet via de urine te zien is? En wat kan ik nu het beste doen… Ik ga zometeen een nieuwe test kopen en test het morgen ochtend met ochtend urine.

Groetjes denise


#2

Bloedonderzoek bij de huisarts?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#3

De een maakt sneller HCG aan dan de ander… kan dus best zijn dat t even duurt voordat je een knalpositieve test hebt.

Kan best zijn dat je dokter een minder gevoelige test gebruikt dan dat jij zelf gebruikt hebt.
Van de ervaringen die ik tot nu toe gehoord/gelezen heb, zijn de goedkope testen van de kruidvat (2 voor 5euro) het gevoeligst. En nog het goedkoopst ook dus ik zou zeggen test daar nog eens mee.

Je bent ondertussen nog niet ongesteld geweest?

Kan me voorstellen dat het even schrikken was… Ben je er uiteindelijk wel blij mee mocht je inderdaad zwanger zijn?

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#4

Heb je tot nu toe de tests wel met ochtendurine gedaan? Daarin is de concentratie zwangerschapshormoon namelijk groter dan in de andere urine door de dag heen.

Groetekes, Sje


#5
quote:
De een maakt sneller HCG aan dan de ander.... kan dus best zijn dat t even duurt voordat je een knalpositieve test hebt.

Kan best zijn dat je dokter een minder gevoelige test gebruikt dan dat jij zelf gebruikt hebt.
Van de ervaringen die ik tot nu toe gehoord/gelezen heb, zijn de goedkope testen van de kruidvat (2 voor 5euro) het gevoeligst. En nog het goedkoopst ook dus ik zou zeggen test daar nog eens mee.

Je bent ondertussen nog niet ongesteld geweest?

Kan me voorstellen dat het even schrikken was… Ben je er uiteindelijk wel blij mee mocht je inderdaad zwanger zijn?

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


ik ga dan toch maar eens een test kopen van de kruidvat. ik las dit voor aan een vriendin van mijn moeder en die zei het ook dat die tests het goed doen. toevallig was het bij haar hetzelfde verhaal… zij was zwanger maar bij iedere test had ze een negatief resultaat.

Mocht ik zwanger zijn ben ik er wel blij mee… toen mijn eigen test positief was wist ik niet zo goed wat ik er mee moest, verschillende emoties… maar omdat ik er zo van schrok dat het bij de dokter negatief was blijkt het me dus wel heel erg te raken… vind de veranderingen in mijn lichaam aan de ene kant mooi, het is toch je kindje.


#6
quote:
Heb je tot nu toe de tests wel met ochtendurine gedaan? Daarin is de concentratie zwangerschapshormoon namelijk groter dan in de andere urine door de dag heen.

Groetekes, Sje


ik ga morgen ochtend een test met ochtend urine doen. mijn vorige test heb ik
’s Avonds gedaan.

groetjes


#7

Hihi, mooi! Zo sie je maar hoe snel je kan wennen aan zo’n wondertje in je buik…
In dat geval, toch alvast een voorzichtige gefeliciteerd!
Want een zwangerschapstest, hoe licht ook, geeft écht alleen positief aan als je zwanger bent…

Toen ik zwanger was van mijn jongste had ik met die testen ook veel eerder positief dan bij de dokter… Heeel frustrerend!!!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#8
quote:
Hihi, mooi! Zo sie je maar hoe snel je kan wennen aan zo'n wondertje in je buik.... In dat geval, toch alvast een voorzichtige gefeliciteerd! Want een zwangerschapstest, hoe licht ook, geeft écht alleen positief aan als je zwanger bent....

Toen ik zwanger was van mijn jongste had ik met die testen ook veel eerder positief dan bij de dokter… Heeel frustrerend!!!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


dankjewel! haha ja inderdaad, je hecht je er echt heel snel aan…
ja dat stond dus ook in mijn bijsluiter want toen ik de test gedaan had, heb ik eerst nog 10x de bijsluiter gelezen de test een paar keer bekeken en daar stond het ook, hoe licht het streepje ook is, het is een positief resultaat! maar mijn dokter vond weer van niet…

het is inderdaad heel frustrerend, het is niet zomaar iets, het kan je kindje zijn! vind dat mijn dokter er heel gemakkelijk mee omgaat dus ga er morgen maar nog een keer langs en vraag om een bloed test en anders maar een echo, want ik voel de veranderingen in mijn lichaam en wil graag zekerheid


#9

Wat spannend zeg, logisch dat je zekerheid wilt!
Bij de zwangerschap van Jasper had ik ook maar een heel licht streepje, maar een streepje is een streepje…
Ik zou idd ook die bloedtest eisen,
succes!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers