Ik heb een kerstliedje van J geleerd!

Vandaag kwam ze thuis van school en vertelde me dat ze een kerstliedje had geleerd van een klein ezeltje op eem stoffige weg (in het engels dan he , little donkey on a dusty road ) Dus ik zeg; Ik ken geen kerstliedjes over een klein ezeltje! Hihihi kom ik net op mijn werk en denk ik, toch even googlen; Christmas carrol; little donkey on a dusty road, en ja hoor, d’r is dus een liedje over een ezeltje op een stoffige weg, nou ik heb weer wat geleerd vandaag! Waar J’s school allemaal niet goed voor is!

Hihi leuk is dat he, dat je nog liedjes van die kleintjes leert. Tim is sinds een maandje ofzo heel veel zelf aan het zingen. Soms ook liedjes die ik helemaal niet ken en dan vraag ik op de creche of zij dat zingen. En dan is dat idd zo.

Groetjes,
Sandra

Ja Sandra, leuk he, maar wel ook frustrerend voor haar merk ik als ik een liedje niet ken, gewoon omdat ik natuurlijk niet in het Engels ben opgevoed, dus kan wel veel liedjes, maar niet degene die ze op school leert! Vind het wel leuk hoor, Ze hebben op 10 December een opvoering op school van het kerstverhaal! hihihihih zo schattig, ga d’r toch maar voor vrij vragem!

Oh ja, dat is natuurlijk weer lastig. Hihi hier heeft Tim geen frustraties, maar mama soms. Nou ja frustratie is dan een groot woord. Maar soms zingt hij van een liedje alleen de 1e 2 regels. En dan wil ik graag weten hoe het liedje dan verder gaat. Zo zingt hij telkens olifantje in het bos, laat je mama nu niet los. Maar ja verder ken ik dat hele liedje niet en verder dan die 2 regels zingt hij niet. Veel liedjes kent hij helemaal, maar onder andere deze niet.

Leuk dat ze een kerstverhaal gaan doen. Idd wel erg leuk om hier vrij voor te vragen.

Groetjes,
Sandra

Leuk malawimama, dat is herkenbaar! Erik zingt ook af en toe liedjes die ik niet ken en bij navraag op het kdv blijkt het dan idd een liedje te zijn dat ze daar zingen.

@Sandra: “Olifantje in het bos, laat je mama toch niet los. Anders raak je je mama kwijt en dan heb je heel veel spijt. Olifantje in het bos, laat je mama toch niet los.”

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Speciaal voor jou @Sandra

Olifantje in het bos
laat je mama toch niet los
anders raak je de weg nog kwijt
en dan krijg je heel veel spijt
olifantje in het bos
laat je mama toch niet los
( op deuntje van kortjakje)
Minke zingt dit nl ook HEEEEEL vaak haha!

Ohh Mriek@ we zetten het tegelijk erop !!

Haha, Linette. Ik zie het! Maar wel met iets andere tekst. Dan kan Sandra kiezen, aardig van ons!

Groetjes,
M

Hihi bedankt Mriek en Linette.

Kan ik eindelijk ook eens meezingen, zodat hij wellicht ook het hele liedje gaat zingen. Ipv tig keer achter elkaar de eerste regels te zingen

Groetjes,
Sandra

Bedankt voor de tip bakmama. Ik kijk nooit op youtube, maar ga het onthouden voor de volgende keer

Groetjes,
Sandra

Als we bij ons de wijk uitrijden komen we langs de chinees en die heeft twee beelden van olifantjes voor de deur staan. Elke keer als we erlangs rijden zingt Nora Olifantje in het bos. Heel hard ook! Hahaha! Alleen de zin “anders raak je de weg nog kwijt en dan heb je later spijt” komt er nog niet helemaal vlekkeloos uit!

Populair liedje dus bij onze kleine popstars!

@Malawimama: logisch dat je veel engelse kinderliedjes niet kent als je niet zelf bent opgevoed in die taal. Leuk dat Jada nu op een leeftijd komt dat je op deze manier van haar kunt leren!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

@ Liske, ja heel leuk, maar ze begint ook al in de lokale taal, soms word ik er beetje gek van om 3 talen gelijk in mijn hoofd te hebben!

hahaha… ja jij bent al uit je taalgevoelige periode. Jada zit er middenin!

Ach, je bent nooit te oud om te leren! Succes met je talenwondertje!

Liefs!

[img]http://lb3m.lilypie.com/jDhSp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

[img]http://lbdm.lilypie.com/dqucp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />