Bij mij zijn ook 2 verstandskiezen verwijderd (niet tegelijk). Eentje bij de kaakchirurg omdat die te diep lag voor de tandarts en eentje bij de tandarts zelf.
Mijn ervaring is: het stelt niks voor! Althans de ingreep zelf stelt niks voor, want ze verdozen goed en die kiezen kunnen er zo uit zijn.
Bij mijn tandarts ging het zo snel. Hij zei “Ik zal eens kijken hoe vast hij staat”. Dus ik dacht dat-ie alleen maar even een beetje ging wrikken om daarna met het echte werk te beginnen. Maar nee hoor, nog geen 15 seconden verder zie ik hem met die kies in zijn tangetje mijn mond weer uit komen!
Ik vond alleen de nasleep van een kies vervelender. Normaal hoeft het geen gekke toestand te worden maar bij mij was in het gat een ontsteking ontstaan dus ik heb een aantal dagen veel pijn gehad. Dus terug naar chirurg, schoongemaakt en daarna moest ik 3x daags met een speciaal spuitje (met krom puntje) dat gat zelf schoonspuiten met verdunde waterstofperoxide. Geen tof werkje!
Maar als de boel niet gaat ontsteken stelt het verwijderen van verstandskiezen dus niks voor! Die ervaring met die ontsteking was mijn eerste ervaring. Die andere kies is een aantal jaren later getrokken en daar was ik ondanks die vervelende eerste ervaring niet zenuwachtig voor.
Echte napijn heb je volgens mij alleen maar als het gaat ontsteken. Van die tweede kies die getrokken is heb ik totaal geen last gehad!
Alle sterkte volgende week!
Groetekes, Sje