Ik had het nooit moeten zeggen

Zeg ik laatst nog dat alles zo goed gaat… is weer iets… mijn verstandskies is afgebroken en moet er volgende weeg vrijdag (kon gelukkig heel snel terecht) uitgesneden worden. Ze doen gelijk de onderste aan dezelfde kant… Gelukkig ben ik niet bang voor de tandarts/kaakchirurg, maar wel voor de napijn… Ik hoop dat die goed te stillen is met pijnstillers… Iemand ervaring? Negatieve mag je ook vertellen

Bij mij zijn ook 2 verstandskiezen verwijderd (niet tegelijk). Eentje bij de kaakchirurg omdat die te diep lag voor de tandarts en eentje bij de tandarts zelf.

Mijn ervaring is: het stelt niks voor! Althans de ingreep zelf stelt niks voor, want ze verdozen goed en die kiezen kunnen er zo uit zijn.

Bij mijn tandarts ging het zo snel. Hij zei “Ik zal eens kijken hoe vast hij staat”. Dus ik dacht dat-ie alleen maar even een beetje ging wrikken om daarna met het echte werk te beginnen. Maar nee hoor, nog geen 15 seconden verder zie ik hem met die kies in zijn tangetje mijn mond weer uit komen!

Ik vond alleen de nasleep van een kies vervelender. Normaal hoeft het geen gekke toestand te worden maar bij mij was in het gat een ontsteking ontstaan dus ik heb een aantal dagen veel pijn gehad. Dus terug naar chirurg, schoongemaakt en daarna moest ik 3x daags met een speciaal spuitje (met krom puntje) dat gat zelf schoonspuiten met verdunde waterstofperoxide. Geen tof werkje!

Maar als de boel niet gaat ontsteken stelt het verwijderen van verstandskiezen dus niks voor! Die ervaring met die ontsteking was mijn eerste ervaring. Die andere kies is een aantal jaren later getrokken en daar was ik ondanks die vervelende eerste ervaring niet zenuwachtig voor.

Echte napijn heb je volgens mij alleen maar als het gaat ontsteken. Van die tweede kies die getrokken is heb ik totaal geen last gehad!

Alle sterkte volgende week!

Groetekes, Sje

Hier ook alle 4 weg. Boven met trekken, zo gedaan. Die beneden lagen helemaal overdwars en onder het bot. Ze duwden alles scheef. Die moesten eruit worden gesneden en het bot dus ook weg gesneden. Niet alletwee tegenlijk.
Bij de eerste dacht ik, ik ben een bikkel, dat doe ik wel ff, zonder pijnstillers achteraf. Nou, dat heb ik geweten. Bot wegsnijden is geen pretje.
ik kreeg bij de volgende de tip om elke 4 uur 2 paracetamol te slikken. Dit nog vóór je de pijn voelt. Want als je al pijn hebt is het te laat.
En idd, ik heb erg weinig last gehad.
Die pcm heb ik ongeveer 2 dagen geslikt. Niet zo goed, maar ik ben niet weg van welke pillen dan ook, dus slik ik bijna nooit iets slik. Dit kon ook wel een keertje. Ik raad het je echt aan.
Succes!!

Lilypie First Birthday tickers

Ik heb helemaal geen verstandskiezen en zo te horen hoef ik dat niet erg te vinden

Groetjes,

Michèle

Jaren geleden is een verstandskies van mij bij de tandarts getrokken. Ik vond de verdovingsspuit een beetje vervelend, maar van het trekken heb ik niets gevoeld. Wat Sje ook al schrijft, voor ik het wist was die tand eruit. Nadien moeten spoelen met een anti-ontstekingsmiddeltje en indien nodig pcm geslikt. Nergens last van gehad verder. Het gat is vanzelf dichtgegroeid. Succes!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

quote:
Ik heb helemaal geen verstandskiezen en zo te horen hoef ik dat niet erg te vinden

Groetjes,

Michèle

Realiseer je je dat dat voor ons wel lastig is dat jij geen verstandskiezen hebt?!

Groetekes, Sje

Bij mij zijn ze nog steeds aan het doorkomen, maar heb er helemaal geen last van.

Hoop ook niet dat ik er echt last van ga krijgen… want ben wel bang voor de tandarts en dus ook voor een kaakchirurg…

Maar goed… even offtopic… mijn zwager heeft vorige maand ook een verstandskies laten trekken… er zat dus een behoorlijk gat, en hem werd niet verteld dat ie na het eten moest spoelen met zoutwater… hij had al zo`n idee dat ie stonk uit zn mond, maar goed pepermuntje en het is weg… Dacht ie!!
Savonds ging hij stappen, komt een leuk meisje tegen en wil haar zoenen… na nog geen 3 sec. trekt zij zich terug en loopt snel weg… conclusie?? Hij stonk vreselijk uit zn mond, want alle etensresten bleek in het gat te zitten en was ontstoken geraakt…!! hahahahha
Sneu voor dat meisje hè…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)