Ik gek word van

de woningstichting hier… Wij staan al ruim 2jaar weer op de lijst als woningzoekende… we willen hier heel erg graag weg, omdat we dichter bij onze familie willen wonen, en omdat wij continu rauwe eieren tegen het achterraam (boven) gesmeten krijgen, er gedeald word in het steegje hier achter, er mensen naast ons wonen waarvan de kinderen geen huilen kennen maar alleen JANKEN! en er word continu geschreeuwd… we hebben hier geen rust, en als ie kinderen achterthuis spelen, Noah helemaal niet kan slapen.

Ik word langzamerhand super gek van deze buurt… als ik bij mn ouders ben heb ik echt rust, je hoort de buren wel kletsen, maar er word geen luid muziek gedraaid zoals hier naast, er word niet gebekt op de kinderen… Er is daar gewoon RUST!

Nou goed… mijn vader heeft vanochtend gebeld met de woningstichting onder Chris zn naam… Hij vertelde dat ik bijna overspannen aan het raken ben en hier echt weg moet… die mevrouw zei vervolgens dat het nog wel 2/3 jaar kon duren en dat sommige mensen al 4/5jaar staan ingeschreven…
Mijn vader vertelde dat hij dat geduld niet had zoals ie andere mensen met alle redenen van wat ik hier boven genoemd heb, zo vertelde mn vader dus ook dat er bij hun in de wijk een alleenstaande vrouw wel een huis toegewezen heeft gekregen en waarom wij dat niet krijgen… die vrouw vertelde vervolgens dat die vrouw een gescheiden moeder is, met een kind…

Nou dus vervolgde mn vader dan is het dus makkelijk opgelost, dan zou ik moeten scheiden van mn vrouw, (naja Chris zou weg moeten gaan bij mij), dan krijg ik dus wel een huis aangeboden?

Nee meneer zo werkte het niet… nou zo werkt het dus WEL!!
Een alleenstaande moeder krijgt per direct een MOOI huis (waar ik super graag had willen wonen) toegewezen… BINNEN een half jaar!!
En wij moeten 5 jaar in deze rotzooi zitten met al het slechte volk om ons heen!!

Hier ga ik uiteraard niet mee akoord, ik ga vandaag nog de woningstichting zelf bellen om een afspraak te maken, en desnoods gaan Chris en ik voor 2 weken bij onze ouders logeren, zodat we WEL een huis in een MOOIE NETTE RUSTIGE buurt aangeboden krijgen…

Wat moet ik anders??

Nou wou even mn verhaal kwijt… ben zo boos op die stomme woningstichting!!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ja ontzettend vervelend lijkt me voor je. Het is natuurlijk niet leuk als iemand een huis krijgt en jij zit al jaren in de zooi te wachten. Alleen weet je natuurlijk de situatie van die vrouw niet, die kan wel in een blijf-van-me-lijf huis hebben gezeten omdat d’r man haar in elkaar sloeg dus tja, moeilijk! Ik hoop wel dat jullie ook snel een huisje hebben gevonden hoor, want het is natuurlijk helemaal niet leuk zo’n situatie!

Wat naar dat jullie zo tegen je zin wonen in jullie huidige huis. Dat lijkt me inderdaad helemaal niets!

Wat betreft de woningstichting, in sommige gevallen kun je urgentie krijgen. Het kan bijvoorbeeld best dat die vrouw uit een geweldadig huwelijk komt oid. Dan vind ik het persoonlijk wel terecht dat zo iemand snel een plekje voor zichzelf en haar kind krijgt.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het hartstikke balen is dat jullie maar moeten blijven wachten.

Is kopen geen optie? Tis een goede kopersmarkt nu, zeker als je zelfs niets hoeft te verkopen. Misschien het proberen waard?

Succes in elk geval.

Liefs

@ Liske: Helaas is kopen voor ons geen optie, wij zijn voor 3weken geleden bij de hypotheker geweest… Wij kunnen een huis kopen voor 98.000euro… daar hebben we hier een flatje voor met 2 slaapkamers… dat is voor ons dus niet ideaal met straks 2 kinderen.

We hebben nu 4slaapkamers en een redelijke woonkamer.
We hoeven ook absoluut geen 4slaapkamers weer, maar sowieso 3, zodat ieder kind een eigen kamer heeft.

We wouden heel graag het huis van Chris zn vader over kopen, maar dat zou betekenen dat hij ons meer dan 80.000 moet schenken, zodat wij zijn huis kunnen betalen. daar zit ie man ook niet op te wachten want hij wil toch wel iets overwaarde op zn huis hebben om zn ex vrouw ook te betalen.

Dus kopen is geen optie.

En ik snap ook wel dat wanneer er iemand mishandeld word eerder een huis krijgt hoor, maar het is gewoon niet eerlijk… iedereen word via een systeem behandeld en via een systeem word er een huis aangeboden.
Wij kunnen niet voor urgentie in aanmerking komen mits ik bij Chris weg ga en dus alleen staande moeder word van straks 2 kids… dan kan Chris weer bij me in wonen…
Het is allemaal gewoon heel erg lullig zo…

Wat vervelend voor jullie, logisch dat je zo snel mogelijk uit jullie huidige huis weg wilt. Hopelijk kan je iets bereiken met de woningstichting.

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b3.lilypie.com/oUE3p2.png" alt=“Lilypie Derde Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 24 Jun 2010 11:56:42

hebben ze bij jullie dan geen woingcorporatie waar je direct een huis kan krijgen. hier in den haag wel dat is direct wonen. ok je moet wel een maand huur voor borg betalen maar wij gingen op dinsdag kijken kregen op donderdag de sleutel en vrijdag zaten we erin. misschien ff googlen of dat bij jullie ook zit

[img]http://lb1f.lilypie.com/7nknp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

@ Mellanie: Dat is hier ook wel, maar alleen maar bejaardenhuizen…
Ik heb niet zoveel zin om in een bejaardenhuis te zitten hahaha!!

We blijven in iedergeval elke dag even bellen, worden ze vanzelf gek van ons en wijzen ze ons vast snel een huis toe… hahaha

@ Sann: Wat fijn dat jullie nu een super huis hebben…
En ja het is overal hetzelfde… Tegenwoordig moet je of 5jaar wachten op een ander huis, of je moet alleenstaande moeder zijn.
Nou heb er werkelijk alles voorover om naar een ander huis te gaan in de buurt waar ik me prettig voel.
Heb al vaker gezegt: Dit is een huis waar ik al 3jaar in woon, maar `t is niet mijn thuis!

@ Mellanie, alleen is direct wonen geen woningbouworporaratie maar een woningsbemiddelingbureau. Je huurt dan dus in de vrije sector. Dat is helaas ook niet altijd de oplossing weet ik uit eigen ervaring

Groetjes,

Michèle

Balen voor je hoop dat je gauw een huis hebt.

Maar dat een alleenstaande moeder gelijk een huis heeft is niet overal waar. Ik stond met mijn dochter gewoon op straat, kreeg nog geen urgentie. Dan ga je maar naar een opvanghuis werd er gezegd

Ik had het geluk dat ik bij mijn broer in kon trekken en ben na een paar maanden gaan samen wonen met René, al hadden we toen pas kort wat met elkaar. Hier gingen (zundert dus niet rotterdam) de asielzoekers voor.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Okeee dat is balen Michelle op straat komen te staan.
Dat is ook niet iets wat je graag wilt natuurlijk.

Wat balen zeg!!
Ik heb helaas ook geen goede ervaring met de woningbouw…

Ik was natuurlijk ook zwanger, en wij woonden allebei nog thuis en reken maar niet dat we urgentie kregen. dat krijg je echt niet snel!

Wij hebben uiteindelijk een huis gekocht (goedkoop flatje) waarbij mijn schoonvader garant staat, maar dat geluk moet je maar hebben!

Het is helaas tegenwoordig het geval dat je allebei moet werken om een huis te kunnen betalen! (meestal dan)

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ja dat is zeker het geval Anne dat je beiden moet werken… maar ik werk niet fulltime, en we willen ook niet kopen op 2lonen… Dat zit er niet in.
Afwachten maar!!

Het huis en de buurt waar jullie nu wonen klinken inderdaad verre van ideaal. Wat jammer! Wonen is zo belangrijk! En zeker met twee kindjes straks moet je toch ook rust om je heen hebben! Inderdaad is het lang niet altijd zo, dat je als alleenstaande moeder met kind een huis krijgt. Helaas. Toen ik zelf woonruimte zocht en uiteindelijk het contract ging tekenen, zat er ook een moeder te huilen daar omdat ze op straat stond. Ze hadden daar helemaal geen begrip voor. Wat de regels dan wel zijn? Miscshien moet je dan eens uitzoeken? En is het bij jullie alleen in de zomer erg, of ook in de winter? Dat scheelt al veel in sommige buurten. Jullie zitten wel in een rotsituatie zeg. Ik wou dat ik wist wat jullie hieraan kunnen doen, maar ik weet niet zoveel van woningbouw. Zelf kreeg ik heel snel een flatje (puur geluk) en ik heb daar 6 jaar zonder problemen kunnen wonen. Ik ben dus een tevreden klant. Ik ben bang dat veel bellen niet echt zin heeft, aangezien er vast allerlei wetten en regels zullen zijn waar zij zich aan houden. Tja, dat is NL he? Lang niet alles is hier goed geregeld!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Rainbow: Helaas is het altijd zo, winter, zomer maakt niet uit…
Mijn vader heeft een man gesproken die bij de woningstichting werkt, en hij vertelde dat elke dag bellen wel degelijk zin heeft, want dan worden ze gek van je en snappen ze eindelijk dat je ook echt weg wilt.
Dan krijg je eerder een huis toegewezen.

Chris gaat van de week een man bellen die voor de voetbalclub Heracles heeft gewerkt, (hij regeld nog huizen voor die spelers hier), en heeft ons ook op zijn lijst gezet omdat de spelers sowieso voorrang krijgen en zo wij dus ook).
Kijken of hij al wat meer weet… Dus we hebben al een kleine voorsprong om het zo maar te zeggen. hihihi!!