Ik gek word van die vieze kriebelmieren?

Brrr, ze zitten echt all over the place! Ze komen binnen via de kleinste hoekjes. We hebben alles afgetaped, ik heb kaneel gestooid (ze schijnen de geur vies te vinden) en…ze kiezen gewoon een andere route! Ik zag een hele colonne de kast uit komen…zaten ze echt op alle donuts! Max hielp mee om ze te vertrappen, hihi, maar dat was nog niet zo makkelijk! Ik krijg echt overal jeuk van die dingen! Hoe krijg ik ze voorgoed weg? Het hele terras is vergeven van de holletjes en ze vinden altijd wel een kier! Bleeh! Verdelgtips, iemand? Krrrr, krab, krab…het jeukt serieus overal bij mij!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Kokend water… Maar dat is huis weer niet zo handig
Lokdoosjes?

Dit is wat ik zo snel even voor je van internet pluk:
Als u last van mieren heeft spuit dan een streep met citroen afwas over de plek waar ze steeds vandaan komen, ze zijn echt de volgende dag nergens meer te vinden.
Bij last van mieren kun je koperdraad voor de dorpel van de deur spannen. Mieren komen niet over koper heen.
Mieren blijven uit huis door gewone talk poeder te strooien. Bijv. langs de drempel van de buitendeur. Na regen wel herhalen. Goedkoop en milieu vriendelijk.
Met een 5 cent euro muntstuk, houdt u mieren op een afstand. Leg een muntstuk (of meerdere) bij de deuropening, en de mieren blijven liever buiten.

Ziet er geinig uit, die dingen die je bij de deuropening moet leggen… alsof die mieren allemaal via de achterdeur binnen komen… haha

Groetjes Manderijn.

Allemaal al geprobeerd Manderijn (ik heb ook gegoogeld hahaha), maar niks…ze blijven vrolijk komen!

Groetjes Rainbow

Hardnekkige mieren…!

Groetjes Manderijn.

Bayer mierenkorrels.

Dat helpt echt! Ik had ook al van alles uitgeprobeerd, maar niks hielp afdoende. En die mierenkorrels van Bayer die doen prima hun werk!
Ik kan me voorstellen dat je dat nu niet kunt halen, dus dan zou kalk ook wonderen moeten doen. Heb je stoepkrijg in huis? Over een rasp of zeef halen en strooien met dat spul.

En dan morgen of overmorgen zsm mierenkorrels van BayerGarden halen. Bij bouwmarkten of bijv. boerenbond/welkoop. Nadeel is wel dat het op roze vruchtenhagel lijkt, dus instrueer de kinderen goed!

Ik begin altijd al in het voorjaar met strooien op plekken waar ze vorig jaar zaten. Vervolgens hele zomer geen mieren te bekennen hier. Althans niet in die hoeveelheden en al helemaal niet binnen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 May 2012 20:55:43

Maar Sje, Max likte heel smerig de kaneel van de plinten af, dus ik ben als de dood hij die rose korrels op gaat eten???

Groetjes Rainbow

Ja, dat is inderdaad een flink nadeel, want die korreltjes zien er gewoon lekker uit, maar van alles wat ik ook ooit uitgeprobeerd heb, zijn die korreltjes wel de enige truc die werkt.

Groetekes, Sje

Wij hadden hier twee weken terug ook in 1 keer lats van. Geen flauw idee hoe dat o kwam, want nog nooit eerder last van gehad, maar ik kreeg ook spontaan jeuk> Het waren er zoveel!!! Ik heb toen ook van de bayer korrel gekocht (niet die biologische troep van de bayer, want de verkoper gaf zelf al eerlijk aan dat die niet helpt!!), die bij de voor en achter deur buiten gestrooid, flink ook, niet aan de gebruiksaanwijzing gehouden Binnen bij de voordeur en in de keuken een lok doosje (want ik zag ze voornamelijk bij de keuken) en ze zijn weg!! Ik kon de korrels de dag er na (na 24 uur) al opvegen, en de lokdoosjes staan er offoicieel nog, maar ik heb ze na het plaatsten niet meer weer gezien!!

liefs woezel

Ja, zie je die korreltjes zijn echt super! Fijn Woezel dat je snel van je mieren af was.

Groetekes, Sje