Ik ga op vliegvakantie en neem mee?

Hallo

wie heeft er een lijstje waarop belangrijke dingen staan die mee moeten op een vakantie van 8 dagen naar Zuid-Spanje met vliegtuig en waar moet ik bij het vliegen rekening mee houden? Bijvoorbeeld: hoeveel kilo bagage mag ik meenemen voor een baby van 11 maanden.

Ik heb zelf wel een lijstje klaar maar wil ff checken of ik niets vergeten ben.
Ik moet sowieso rekening houden met zijn voedingsallergie. HIj heeft koemelkallergie en eet nog steeds niet echt boterhammen of brood dat ook geen melk mag bevatten.

Wie heeft er tips en een lijstje natuurlijk…

groetjes Joyce

joyce Kurstjens-huber

Je mag flesvoeding mee aan boord nemen dus dat kun je meenemen. Ook mag een kind 10 kilo meenemen en een volwassene 25 kilo dus daar kun je heel wat in kwijt. Ik raad je aan geen pakken luiers te kopen die hebben ze in spanje ook. Verder koop een neusspray en spray zijn neus net voor je aan boord gaat. Zo houd je zijn holtes open en heeft ie minder last met opstijgen. Heeft ie een speen? Geef deze met opstijgen door het zuigen klappen zijn oren niet. Neem verder zijn knuffel mee, wat luiers en een verschoning in je hand bagage. In zijn eigen koffer neem je gewoon mee wat je altijd mee neemt alleen meer. Hou in je achterhoofd dat veel dingen ook te koop zijn in spanje dus als je iets vergeet geen drama.

Fijne vakantie overigens.

Groetjes,

Michèle

Check op de site bij de maatschappij waarmee je vliegt want dat verschilt enorm.
Mijn dochter mocht maar 20 kilo meenemen en 7 handbagage dus dat is 5 minder als bij Michèle.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Denk ook aan:

thermometer en zetpillen

Hai Joyce,

idd kijken met welke maatschappij je vliegt hoeveel kilo bagage!
Maar je mag in ieder geval een aparte tas voor je kleintje inpakken en meenemen als handbagage daar zou ik ook zeker wat speeltjes indoen.
Ookal is de vliegreis naar Spanje niet zo lang de baby moet een tijdje bij jouw op schoot met een kindergordel en dan kunnen ze zich snel gaan vervelen, een tussendoortje wat jouw kindje (wel) mag hebben in handbagage om ‘zoet’ te houden tijdens vliegen.
Niet te vergeten voordat je het vliegtuig in gaat een flesje water halen want uit eigen ervating duurt het een eeuwigheid voordat je bij de stewardessen wat te drinken hebt gekregen.

En tijdens opstijgen en dalen proberen te laten drinken is denk ik ook wel een goede tip i.v.m pijn aan de oortjes, door het slikken blijven de oortjes open!

Ik zou als het kan en je gaat niet op een ‘speciale’ kindervakantie waar ze aankleedkussens hebben, een aankleedkussen meenemen die heb ik zo gemist op vakantie…

Fijne reis en vakantie alvast! Groetjes, Ghislaine.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Aankleedkussen mee op vakantie?
Hm, dat zou toch het laatste zijn waar ik aan zou denken.

Een badhanddoek of je bed werkt ook prima als aankleedplek.

M.

MarselenDiana, nou bij ons niet hoor. Dan moet je met 2 man sterk verschonen/aankleden want dan draait ons meneertje alle kanten op!
Volgensmij doen meerdere kindjes van deze leeftijd dat, en dan is een aankleedkussen bijna onmisbaar!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers