Ik ga op vakantie en neem mee

Hoi allemaal,
wij gaan over een paar weekjes op vakantie, Emma is dan ruim 9 maandenn. We gaan naar zuid frankrijk, met veel mooie en goede winkels in de buurt.
Wat nemen jullie mee? hebben jullie nog goudentips wat ik niet moet vergeten?
Nemen jullie melkpoeder mee? verkopen ze daar wel, maar stel dat het anders is/smaakt? Ik twijfel heel erg en ben bang dat ik belangrijke dingen zal vergeten…

Groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb al jaren checklists van wat ik mee moet nemen (checklist voor de kinderen, checklist voor ons en checklist wat er aan huishoudelijk spul mee naar het vakantiehuisje moet). Heb nu 2 kleuters dus het is in de loop der tijd wel veranderd op hun checklist, maar met zulke lijsten vergeet je niks! Gewoon nu al beginnen met een lijst aanmaken. Opschrijven wat je door de dag heen allemaal gebruikt voor die kleine mop.

Zie Google op checklist vakantie baby, dan krijg je vast bruikbare resultaten.

Groetekes, Sje

Wow da’s een aardige lijst, ging je met de vrachtwagen daar heb ik zeker wel wat aan!
dank je

Wij gaan over een weekje naar Zuid Frankrijk. Normaal maak ik nooit lijstjes bij het inpakken, maar dat ga ik dit keer wel doen. Zeker met zo’n kleine moet je zoveel meenemen, dat ik anders bang ben iets te vergeten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi,

Teon wij op vakantie gingen met onze 8 maanden oude dochter. nam ik wel de melkpoeder mee en luiers voor de eerste drie dagen en potjes voor de eerste drie dag en ook zonnebrandcreme. Daarna kookte ik of zelf of ze kreeg een potje daar uit de supemarkt. Wat ze vaak niet hebben zijn zwemluiertjes.
Verder nam ik ook een paar speelgoedjes mee.
En dan alle standaard dingen die je voor je zelf ook meeneemt zeg maar en logisch zijn.

groetjes

lon106

ook even een vraagje
lekker hoor dat iedereen op vakantie gaat! wij gaan in augustus pas…
maargoed dan gaat rico voor het eerst zwemmen! eindelijk is het dan dus zover…

maar kwa zwemmen wat moet je voor een baby allemaal hebben?
zwemvleugeltjes enzo maat welke maat? en wat nog meer kwa veiligheid??

hoi
Ik doe Emma ooit vleugeltjes om, hou haar gewoon vast. Heb nu wel zo’n band met een zitje erin gekocht, voor de fun! vleugeltjes zijn ze denk ik nog wat klein voor… nog nooit geprobeerd…

Groetjes

ja ik zag ze in de winkel vanaf 12 maanden maar ik had zoiets van wat voor maat zou dat dan zijn want rico is best groot en hij is dan 10.5 maand oud, en just in case dacht ik dat het misschien wel veilig zou zijn.
je hebt ook van die blokjes die je om je buik kunt doen weet je wel, maar ik denk dat die meer voor peuters/kleuters zijn.
zo’n bandje met een zitje erin lijkt me ook wel wat, koop ik er wel 2 haha want ik ben er zo 1…bij mij gaat alles lek

Wij hebben ook een band met een zitje en zwemvleugeltjes. Just in case.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Volgens mij zijn zwemvleugeltjes niet per se in maten. Het is maar net hoe strak je ze opblaast. Bij smalle armpjes strakker opblazen dan bij dikkere armpjes en dan blijven ze vanzelf zitten.

Wij hebben de kinderen als we in onze vrije tijd gingen zwemmen altijd zwemvleugeltjes aangedaan. Tuurlijk zijn ze in principe veilig als je ze vasthoudt, maar je weet maar nooit om wat voor reden je zo’n kleintje plotseling los zou laten. Er moet maar een of andere gek vanaf de kant in je rug springen.

Ik heb daar nooit risico mee genomen: altijd vleugeltjes aan! (Behalve bij de babyzwemlessen).

Groetekes, Sje