Weet je wat ook leuk is “Ik ga op vakantie en ik neem mee”. En nou niet allemaal aan die suffe versie denken waarbij je na een half uur 40 dingen op moet kunnen noemen die meegaan op vakantie.
Het is het leukst als de anderen niet weten wat de bedoeling is. Je moet namelijk iets meenemen dat begint met de eerste letter van je voornaam. Ik neem dus altijd Emmers, Egels, Eieren en van alles aan Electrisch spul mee. (Mogelijk jouw kindjes toch nog te jong Tries, maar het is te proberen).
Zolang de anderen niet door hebben wat de bedoeling is, krijg je soms hilarische situaties want waarom mag ik wel een Emmer meenemen en iemand anders niet. Vooral als er iemand met dezelfde voorletter in het groepje zit krijg je onduidelijkheid. Want waarom mag die dan ook een Emmer meenemen en de rest niet.
Steeds meer mensen krijgen het gedurende het spelletje door, maar er blijft er altijd een over die echt niet weet wat nou de clou is.
Dit doet het trouwens ook altijd goed op verjaardagen (vooral als de feeststemming er al een tijdje goed in zit).
Groetekes, Sje