Ik was vandaag bij de Prenatal, vanwege de Mamma Mazzelweken. Ik zag alweer allemaal leuke hoedjes en mutsjes hangen. Voor Max hing er een mutsje voor op de fiets, met zo’n flapje aan de achterkant. Superstoer! Ik keek dus naar de maat en legde er eentje in mijn mandje. Toen ik af wilde rekenen, dacht ik opeens: ‘Waaaah, dat kind heeft helemaal geen muts nodig, hij heeft een helm!’ Hij kán niet eens een petje op! Helemaal vergeten in mijn enthousiasme! Ik zei het tegen Max en hij lachte, zo van: ‘Muts!’
Max is trouwens zelf wél aan zijn helm gewend! En ik ook hoor. Eigenlijk kijkt niemand echt naar hem. Alleen gisteren in de V&D waren er wat mensen die keken, maar die verder niks zeiden. Vandaag in de AH keek een man ook en hij zei: ‘Hij heej un schon helmke op’. Ik legde toen uit waar het voor is en dat snapte hij. Mensen kunnen het dan beter vragen! Maar het valt me reuze mee, de meeste mensen zien alleen een knap ventje zitten en doen verder gewoon normaal. Ik had meer negatieve reacties verwacht…
Groetjes Rainbow, trotse mama