Hahaha! Meestal zijn we met zn allen terecht lekker kritisch op het cb, maar gister een goed ervaring gehad.
Gister mocht Noor eindelijk voor haar 2 jaar controle. Ik moets van te voren een vragenlijst invullen en dan zie je eigenlijk al dat Nora gewoon nul problemen heeft en zich hartstikke happy voelt. Gelukkig straalde ze dat daar ook helemaal uit. De dingetjes die ze moest doen gingen haar makkelijk af, niet raar als je pas een half jaar later op controle hoeft te komen!
Het was: Blokken stapelen (doet ze thuis ook graag), vormpjes in een stoof, plaatjes aanwijzen en benoemen en voetballen.
Maar goed, het zindelijk worden kwam ter sprake. Het heeft haar interesse wel en ze gaat ongeveer eens per dag op de wc en meestal komt er dan binnen tien minuten wel een plasje, soms niet. Ik wist niet precies hoe dit nou verder uit te bouwen zonder heel de dag te dweilen of de druk te ver op te voeren. Zij stelde het volgende voor:
Iedere twee uur samen met Noor de luier verschonen. Dit doen we op of bij het toilet en Nora doet zelf haar broek, onderbroek en luier uit. (oftewel: geen rompers meer, een paar hemden kopen en luiers up&go voor overdag zodat ze ze ook zelf aan kan trekken)
Als ze geplast heeft, doet ze zelf een schone luier aan. Zo niet, gaat ze max. 5 minuten op de wc. Komt er iets: fijn! Anders: geen probleem, schone luier aan.
Na twee uur hetzelfde ritueel.
Op deze manier zou ze bewuster worden voor het ritueel, meer zelf kunnen doen (wat mij ook weer ontlast, ook zo met de baby). Vrijdag ga ik er mee beginnen, dan heb ik direct tm maandag om het in haar systeem te krijgen. Dinsdag vraag ik op het KDV of ze met de plasrondes mee mag doen en wie weet! Ik laat jullie nog wel weten hoe het gegaan is.
Maar toch ook fijn: Gewoon is een tip waar je iets mee kunt kunt en geen onruststokerij!
Liefs!