Ik een beetje moedeloos ben

Dylano is alweer ziek de vierde of vijfde keer sinds hij naar de psz gaat, Heb een dejavu van 20 jaar geleden toen had Madelon dat ook.

Vanmiddag weer naar de ha geweest, want hing als een dood vogeltje in de bank. Had eerst geen koorts. vanochtend 37 dus netjes. Had wel voor een afspraak gebeld want zijn oortjes deden au. Moest er om 10 over half 3 zijn en om kwart voor 2 schone luier gegeven en ff getempt 39.6 dus zetpil gegeven. Weet niet of hij toen gezakt is want heb niet meer opgenomen. Aaan allebei de oren een ontsteking en zijn longen ging ze niet eens luisteren want ik weet zeker dat ik wat hoor. Nu dus aan de antibiotica en puf (was hij net een week van af) en zoutoplossing. half 4 antibiotica gegeven en om half 6 ovegegeven Maar volgens de ha post was dat wel opgenomen in 2 uur. Maar zijn temp was alweer 40,2 en de zetpil was pas 4 uur. Denk ff bellen en moest er toch 1 geven en kijken of hij zijn kin op de borst kon doen en vlekjes had. Het eerste kon hij nog gelukkig en het tweede heeft hij niet ook gelukkig

Hij ligt nu met 40.2 koorts in bed en moet over een half uurtje opnieuw temperaturen en dan moet hij wat gezakt zijn zoniet dan opnieuw ha post bellen.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Oh michelle, gadverdarrie wat vervelend voor dylano en jullie zeg.
Hij flinke hoge temp zeg, hopelijk is hij zo wat naar beneden weer. Ben benieuwd, laat je dat nog ff weten?
Kan het me zeer zeker ook nog wel herinneren van luna, die bleef ook zo aan de gang. Niks is vervelender als je kind ziek is, kan er nog steeds zo onzeker van worden.
Beterschap voor dylano en ik ga duimen.

Gr Patries

Ach arme dylano. Beroerd dat hij alweer zo ziek is. Hoop dat de koorts snel zakt. En ook sterkte voor jou, het is best een heel gedoe een ziek kind.

groetjes Ramona

Net getemperatuurd en was terug gezakt naar 38.8 gelukkig, voor hoe lang geen idee. Nu moet ik hem tegen 10 uur weer wakker maken voor zijn antibiotica

Liefs Michelle

Beterschap met de kleine men. hopelijk krijgt mama dadelijk even wat rust als hij lekker gaat slapen en de koorts iets zakt.

Sterkte

Danielle is geboren op 7-1-2010

he bah meid, wat vervelend dat dylano zo ziek is!! Ze pakken idd elk virus op zodra ze naar een kdv gaan of psz. Heel vervelend, maar ze zeggen dat het na een jaar beter word. maar goed, ondertussen zit je er wel mee!!
Wat ij oorontseking ook wil helpen (of tervoorkoming daarvan) is neusspray gebruiken met die werkzame stof (weet de naam effe niet meer). Geen zoutoplossing in ieder geval. Ze hebben die van de otrivon voor kindjes vanaf 2 jaar. Dat was een tip van onze KNO arts. Maar goed, die tip werkt alleen natuurlijk als je kindje ook verkouden erbij is, want dan komt hoogstwaarschijnlijk door ophoping van troep wat niet weg kan door die verkoudheid. Door die spray slinkt het slijmvlies, waardoor de troep ook beter weg kan. Dit voorkomt in sommige gevallen oorontsteking, en het verbetert hierdoor. Zoutoplossing zorgt er namelijk niet vor dat het slijmvlies slinkt.
Oh, en normaal moet er ongeveer 6 tot 8 uur tussen elke AB dosis zitten, maar ik heb toen navraag gedaan omdat ik bo ook moest wakker maken daarvoor, en zij zeiden dat het gewoon verdeeld kon worden in de uren dat hij wakker was. Dus bv 700 - 1230 - 1900 , op die manier hoef je ze er niet wakker voor te maken. Maar goed, misschien is dat bij dylano wel anders.

Heel veel beterschap met de kleine man!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Gelukkig is de temp naar beneden, ga je toch wat geruster de nacht in.
Sterkte meid, en nog maals betershap voor dylano.

Gr Patries

Woezel , die neusspray heb ik ook die jij bedoeld maar moest nu gewone zoutoplossing geven omdat het anders dubbelop was, want daar was ik al wel mee bezig. Hij is ook snotverkouden erbij en hoest zijn longen uit zijn lijf. Moet eigenlijk minimaal 6 uur tussen de antibiotica zitten maar moet nog ff kijken hoe ik dat morgen weer op ga lossen. Nu mak ik hem wakker om er vandaag nog 2 keer in te krijgen De eerste keer was pas half 4

Liefs Michelle

heh verdorie michelle wat onwijs rot!
Ik heb echt met hem en jou te doen
ik hoop dat hij snel opknapt maar wat je zegt… ik hoorde dat van de juffen van rico ook dat hij wel sneller ziek kon worden nu hij daar zat.
Rico was net 2 keer geweest en hij had al een oorontsteking te pakken. 3 dagen later ineens 2 acute middenoorontstekingen (beide kanten dus he)
terwijl hij al niet meer ziek was geweest na zijn neusamandel operatie.
ik hou mijn hartje dus ook vast…
hoe gaat het verder met hem? wil hij wel wat eten en drinken?
krijg je die zoutoplossing er goed in trouwens? Rico wordt er INEENS hysterisch van. arme ziel. ook trok hij gekke gezichten constant.
en ook ons werd gevraagd of hij vlekjes had en of hij zn kin op zn borst kon krijgen (toevallig of niet?)
waarom vragen ze dat nu ineens aan elke ouder waarvan het kind ziek is? want ik heb het deze week al van 6 ouders gehoord…
ik vond dat wel erg bizar… en het lijkt me niet dat wij de enigste 8 mensen zijn wara het aan gevraagd is met deze klachten.
ook rico heeft trouwens antibiotica… morgen laatste dag amoxiciline oid… 3 x daags 3ml per keer.

Gewijzigd door - MamavanRico op 28 Feb 2011 21:06:43

Die antibiotica heeft Dylano ook

Denk dat het bij hoge koorts een normale vraag is Dylano had 40.2. en ze willen geen risico’s nemen denk ik.
Eten is bagger,maar dat maakt me niet zoveel uit alleen houd ik zo geen mannetje meer over
Drinken gaat af en toe goed als ik het hem geef.

Liefs Michelle

ach arme ziel,
maar als het niet wil lukken met drinken (kan nog komen he dat ie dat niet wil) zou ik een grote spuit bij de apotheek halen en die vullen met water
ja sorry maar als het om vocht gaat dan dwing ik rico te drinken als hij niks pakt.
en ook als hij slaapt druppel ik bij. (het had toendertijd uiteindelijk ook niks geholpen want hij was toch uitgedroogd maar ik heb gewoon gedaan wat ik kon)
maar rico had toen helemaal geen koorts michelle toen ze dat zeiden. ik zei dat h8ij moord en brand schreeuwde en dat hij onwijze pijn had bij zn gezichtsveld…

Bah, dat is zwaar kl*te. Heel veel sterkte met je lieve ventje. Ik hoop dat hij snel weer beter is!

Groetjes,
M

Thnxx

Net een spuit antibiotica gegegeven, spuugt hij hem uit De tweede nam hij gelukkig wel.
Wou het tegen 10 uur doen maar hij was wakker en begon te huilen, ligt alleen in zijn romper in bed, en dan weet ik eigenlijk al dat hij aan zijn luier gaat friemelen zucht hij had het gelukkig nog aan alleen losgemaakt maar was wel nat zijn romper dus maar ff omgekleed en spuit gegeven

Morgen de ha maar ff bellen dat ik nu een shotje mis weet niet of het kwaad kan.

Liefs Michelle

Jeetje kan me heel goed voorstellen dat je hier moedeloos van wordt. Is niet niks als je kleine telkens maar ziek is. Heel veel beterschap en ik hoop dat hij snel weer opgeknapt is.

Groetjes,
Sandra

@Inge, bij hoge koorts vragen ze altijd of de kleine nog de kin op de borst kan doen, en of er geen rare vlekjes zijn. Bij een oorontsteking erbij, is het helemaal belangrijk om dit te controleren. Zoals je weet, kan oorontsteking leiden tot hersenvlies ontsteking, en dan zijn de bovengnoemde symptomen, de klachten die ze dan hebben, en natuurlijk zaak om er dan zo snel mogelijk bij te zijn.

liefs woezel

Jeetje wat rot voor jullie, ik hoop dat Dylano snel weer beter is!!!

Hoi michelle, hoe is het vannacht met dylano gegaan?
Hoe is het nu met hem?

Gr Patries

vannacht is het prima gegaan Om kwart voor 5 was hij even klaar wakker volgens mij want hij lag volop te kletsen in zijn bed Toen werd hij om 7 uur wakker en hij ligt er nu net in aleluja pffffffffffffffffff. Ben kapot.

Geen koorts meer gaat dat toch snel met die kleintjes, maar vervelend!!! en overal om brullen. Mag hopen dat hij morgen een wat beter humeur heeft. Kan dat van de antibiotica komen???

Liefs Michelle

rico had dat ook heel erg michelle maar dat komt omdat door antibiotica de koorts en/of de klachten even erger kunnen worden waar ze dus weer jengeliger vanworden.
dat is om het evven aan te wakkeren om het vervolgens te "vernietigen"
maar rico was na 2 dagen een stuk vrolijker! komt goed echt!
al heel fijn dat de koorts iig weg is!
beterschap nog he meis rico heeft vandaag de laatste keer antibiotica gehad.
en hij is nog wel het mannetje hoor nu! maar ik wil wel even afwachten (een week) hoe hijhet doet want zn oren zijn sinds vandaag weer rood…hij is niet extra vervelend ofzo maar daarom wil ik het even afzien wat dat weer betekend

Fijn dat de koorts weg is, dat kan inderdaad snel gaan. Nu hopen dat hij snel minder jengelig is!

Groetjes,
M