Ik een bangerik ben

Bijna 31 en nog altijd voel ik me een klein kind als ik
naar de tandarts moet.
Ik moet er om twee uur zijn en ik zit gewoon te overwegen om
niet te gaan. Hahaha. Kan ik niet maken he ? zal toch maar nu gaan dan

Sterkte!!!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

Nou Miranda, aanmoedigen is niet meer nodig want als het goed is ben je op dit moment de stoel alweer uit!

Was het gewone controle of was er iets bijzonders wat moest gebeuren?

Schaam je niet dat je op je 31e nog bang bent voor de tandarts. Sommige soorten angst kennen geen leeftijdsgrens. Geeft helemaal niet!

Op een ander forum waar ik zit, ben ik een “tandartsstimuleertopic” (Er is daar ook een weegtopic voor de lijnende leden, dus waarom geen tandartstopic!) gestart. Daar peppen mensen elkaar op en steunen elkaar. Heel gek misschien want het is allemaal digitaal, maar het helpt wel want door dat topic hebben verschillende mensen eindelijk de stap durven nemen toch weer naar de tandarts te gaan. En daar zitten pittige behandelingen tussen hoor. Een persoon moet een aantal wortelkanaalbehandelingen ondergaan en daarna moeten er nog wat gaatjes gerepareerd worden. Dus best een traject nog, maar ze is wel sterk en gaat gewoon door tot heel haar gebit weer in orde is.

Een ander liep al jaren met verstandskiezen die heel de rest van haar gebit aan het kapot drukken waren. 2 verstandskiezen zijn inmiddels verwijderd, de rest moet nog. Maar ook zij gaat door tot alles in orde is.

Vind ik zo knap dat je je digitaal op laat peppen en dat het echt lukt om je over die angst heen te zetten.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is: je bent niet de enige volwassene die bang is voor de tandarts!

Zal ik je nog iets ergers vertellen? Als je mij laat kiezen tussen de tandarts en pasfoto’s laten maken dan kies ik voor de tandarts! Dus als we het dan hebben over flauwerikken dan ben ik er een van!

Groetekes, Sje

Hahaha Sje liever de tandarts dan Pasfotoos ?
Is het echt zo erg die pasfotoos van jou ? ( grapje)

Maar dat is een goede van jou, mensen aanmoedigen het op te pakken om naar de tandarts te gaan. Ik ken een heleboel mensen die niet meer gaan omdat ze bang zijn.
En dat is heel zonde van je gebit. Mijn vader is ook nooit gegaan en die heeft nu een kunstgebit. Nog erger : hij heeft er drie. En geen van allen passen ze.
Ze doen zeer zegt hij. Nou dat lijkt me verschrikkelijk. Hij slikt hele dagen pijnstillers omdat zijn mond zo’n zeer doet. Dat heeft mij over de streep getrokken wel elke halfjaar naar de tandatrs te gaan.

En Sje, Niet lachen he ! Maar ik moest alleen maar een gaatje laten
boren en vullen. Ik heb wel om een verdoving gevraagt en nou is mijn rechter wang
helemaal verdoofd dat als ik lach mijn mond scheef hang.

Maar goed dat ik nu geen pasfoto hoeft te laten maken

Gewijzigd door - Miranda 1975 op 08 Aug 2006 15:33:36

Moet je nu eens proberen om lippenbalsem op te doen en dan even met je lippen over elkaar te wrijven om de boel lekker te verdelen. Doe dat vooral voor de spiegel.

En maak daarna de spiegel schoon want die zit helemaal onder de speekselspetters omdat je zo in je lach geschoten bent. Hihi!

Met mijn pasfoto’s is verder niks mis, maar ik vind dat gewoon zoiets verschrikkelijks: foto’s laten maken. En dat geposeer enzo. Echt heel erg. Zit er nu alweer tegenaan te hikken dat ik volgend jaar april een nieuw paspoort moet. Moet ik ook weer foto’s laten maken. Bah!

Laat ik ook gewoon meteen 2 series afdrukken zodat ik voorlopig weer vooruit kan met pasfoto’s voor van alles en nog wat. De Efteling wil volgend jaar namelijk ook nieuwe hebben op het abonnement.

Knap hoor dat je doorgezet hebt en naar de tandarts geweest bent! En achteraf…valt het altijd eigenlijk wel weer mee! Zeker als je verdoving krijgt.

Dus volgende keer dat je moet, laat het me op tijd weten en dan kom ik op je schouder zitten. Doe ik in dat tandartstopic op het andere forum ook. Helpt echt hoor als ik erbij kom zitten. Kom ik er in de wachtkamer al bij zitten, dat is gezelliger.

Groetekes, Sje

Ja hahaha dan neem ik mijn laptop mee in de wachtkamen en als ik dan heel
erg bang ben en weg wil lopen kun jij me digitaal bemoedigen hihihi. Doen we !

quote:
Ik heb wel om een verdoving gevraagt en nou is mijn rechter wang helemaal verdoofd dat als ik lach mijn mond scheef hang.

Whahaha dat vraagt om een foto

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Nee nee marianne, daar ga ik geen foto van plaatsen.
No way !!!

Vraag me af hoelang het nog duurt voor die verdoving uitgewerkt is ?
Ik kan maar moeilijk drinken boehoe…

quote:
Vraag me af hoelang het nog duurt voor die verdoving uitgewerkt is ?

Och wat jammer geen foto
Maar wanneer het is uitgewerkt verschilt per persoon bij mij is het meestal na anderhalf/twee
uurtjes uitgewerkt.
terwijl Niels er na 3 uren nog steeds geen gevoel in heeft.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Ik had om twee uur een afspraak en het is nog steeds niet uitgewerkt.
Hoop toch wel dat het nu snel is uitgewerkt die verdoving want ik krijg zo visite hahaha

Kan best lang duren hoor dat uitwerken van die verdoving. Per persoon verschillend.

En Miranda, volgende keer als je zo’n verdoving krijgt en je kunt naderhand niet goed drinken, probeer het dan eens via een rietje. Dat gaat wel!

Alleen dan smaakt je koffie een stuk minder lekker. Hihi!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Aug 2006 20:41:53

Het duurde erg lang maar mijn verdoving is gelukkig uiteindelijk helemaal uitgewerkt. Enneh… wat een held voel ik me, ik had weg kunnen blijven maar ben toch gegaan !!! Een goed voorbeeld voor mijn kleine meis

Je bent een superstoer wijf! Ik ben trots op je!

Groetekes, Sje

Hihi LOL Ik voel me helemaal groeien nou !!!

Niet te hard groeien anders pas je de volgende keer niet meer in de tandartsstoel!

Groetekes, Sje

ja hoor denk het wel.
Ben al drie kilo afgevallen in drie weken

Zo wauw dat heb je leuk gemaakt die foto van je zoontje
met die winny de pooh !!

Gewijzigd door - Miranda 1975 op 09 Aug 2006 10:03:04