Ik een amandelonsteking heb

Hey meiden,

Moet even verhaal aan jullie kwijt hoor & aangezien praten erg pijn doet op dit moment ben ik erg blij met digi vriendinnen!! )
Wat kan een mens zich toch ellendig voelen als je ziekig bent zeg…bah
Heb sinds afgelopen maandag al de griep. Alles deed pijn, van mijn hoofdhuid tot aan mijn tenen. Daarnaast erg veel hoofdpijn en keelpijn. Vooral die keelpijn vind ik echt verschrikkelijk. Elke keer als ik slik gaat er een pijnscheut door me heen. Gevolg…kan amper eten en kan nauwelijks slapen (echt maximaal 1,5 uur per nacht!)

Vanochtend bij de HA geweest en het blijkt dat ik een amandelonsteking (infectie) heb. Behoorlijk vervelend, want tegen de pijn valt weinig te doen. Behalve dan Advil en paracetamol, maar die werken helaas maar kort.
Heb nu een antibiotica gehad. Als het om een bacterie gaat op mijn amandelen, dan moet het binnen een paar dagen weer beter worden. Krijg ik uitslag van de antibiotica dan gaat het om een virus en dan heb ik de ziekte van Pfeiffer of een variant daarop. Maar goed daar ga ik nog maar even niet vanuit…

Ik ben echt al jaren niet meer ziek geweest & hoop ook dat het snel weer over is.
Verder hoop ik ook echt dat mijn kleine mannetje het niet krijgt want dat zou ik echt heel erg naar vinden.

Heeft iemand die weleens gehad en wellicht tips om toch pijn wat te verzachten. De reguliere spullen van de apotheek helpen niet. Bn vannacht in de vriezer helemaal op zoek gegaan naar een waterijsje…gelukkig nog 1 gevonden.

Ik heb vorig jaar een zware keelonsteking gehad, twee grote witte ballen met scheermesjes erin. Ik heb veel gedronken en dan warm water met honing en thee met honing en gesabbeld op honing dropjes. Gelukkig sloeg de ab hier wel heel snel aan want ik was helemaal op. Mijn ha vond dat ik het maar rustig aan moest doen, maar ja met een kind van toen 6 maanden ging dat niet

Groetjes,

Michèle

Ik doe dan de hele dag ijsblokjes in een glas en die opsabbelen en drinken.

Heel veel beterschap

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Meid, ik heb het nooit gehad en dus geen tips. Maar ik wens je wel beterschap!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik heb het nog nooit gehad, dus helaas heb ik ook geen tips voor je.

Wel wil ik je heel veel beterschap toewensen en hoop ik voor je dat Dani het niet krijgt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Bij keelpijn drink ik de hele dag thee met honing.
En kan me voorstellen dat iets kouds zoals een waterijsje ook verdooft.

Heel veel beterschap in ieder geval!
Liefs, Anne

quote:
Ik doe dan de hele dag ijsblokjes in een glas en die opsabbelen en drinken.

Heel veel beterschap

Liefs Michelle

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbyf.lilypie.com/djrzp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Kids Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/Un3ap1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Super tip Michelle, ben de hele middag al ijsklontjes aan het “drinken”. Mijn schoonmoeder heeft zojuist ook nog eens ijsjes gebracht. Eten doe ik bijna niet, maar ben verzot nu op ijsklontjes en ijsjes

Ik weet wat het is en dat verzacht goed

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ik heb het nooit gehad (gelukkig, als ik jouw verhaal zo lees). Desondanks heel veel sterkte en beterschap, Saro!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

aaahhh klinkt heel pijnlijk… gelukkig geen ervaring mee… maar alsnog beterschap… hoop dat de kuur snel aanslaat!!

Ik hoop ook dat de kuur snel aanslaat, want ik word langzamerhand gestoord van die pijn. Weet soms van gekkigheid niet wat ik moet doen…
Die nachten vind ik ook zo erg…mijn vriend slaapt al op een andere kamer zodat ik een beetje kan aanklooien…maar dit is al nacht 4 dat ik bijna niet slaap…
Nou ja morgen overdag zal ik wel weer wat positiever zijn denk ik, maar nu zit ik er echt even doorheen

Niet kunnen slapen is wel zo vervelend, helemaal als het door pijn komt. Hoe gaat het nu dan?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Heb gelukkig vanochtend nog een uur slaap kunnen pakken, maar die pijn in mijn keel blijft maar aanhouden.
Weet ook eigenlijk niet wanneer de kuur moet gaan werken. Zit natuurlijk pas op de 2de dag, dus moet ook gewoon geduld hebben, maar die raakt een beetje op.
Kan wel huilen als ik denk aan vanavond en vannacht (want dan is de pijn erger). Ik zie er zo tegenop…

Wil nog wel even zeggen dat er natuurlijk veel ergere dingen in de wereld zijn en dat ik niet een potje wil zeuren hoor. Maar dat snappen jullie wel toch?

Pijn is pijn. Punt. Dus ja, daar mag je best over klagen. Je hoeft niet alles weg te relativeren, omdat er misschien nog wel ergere dingen zijn, vind ik.

Het moet morgen met die AB toch wel een stuk beter gaan, anders misschien toch weer even je ha bellen.

Sterkte vanavond en vannacht!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb vorige week keelontsteking gehad en had allemaal witte piten op m’n amandelen. Leef dus erg met je mee Wat deed dat zeer!! Dacht echt dat het nooit over zou gaan. Na 2 en halve dag AB voelde ik me geukkig beter. En heb ook veel ijsjes gegeten.

Liefs

Dat geeft iig hoop dan
Begin van de avond heeft mijn vriend nog de huisartsenpost gebeld, ik verging van de pijn en was eigenlijk een beetje in paniek…
maar ze geven aan…je moet er gewoon echt doorheen. Niets aan te doen. Morgen dag 3 van de AB, dus dat moet de dag zijn dat het beter wordt…hopelijk

Kikie dus jij hebt ook recent veel last van je keel gehad. Werd de pijn minder na 2,5 dag? Dat het dik is oke en dat ik wat minder kan eten (dat haal ik straks allemaal wel in), maar ik wil gewoon slapen en geen pijn meer voelen.
Op dit moment slik ik gewoon veel advils (dit is het enige wat helpt).
Ik ga straks de opening van de Olympische spelen maar uitgebreid kijken, ha ha

Meiden bedankt voor jullie steun he. Ik hou jullie op de hoogte!

Hoe ging het vannacht, Saro?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Vorige week zondag begon het en ben echt 4 dagen goed ziek geweest.
Ja de pijn werd minder en kon ook weer wat eten toen de AB ging werken. Had ook steken van de koorts en idd alles deed zeer. Ik had een infectie door bacteriën. Die moet inprincipe over gaan met AB. Als je een infectie door een virus hebt moet je hem helaas zelf uitzieken en helpt AB
niet. Heel veel beterschap nog en het komt wel goed.

liefs

De eerste helft van de nacht ging goed, maar helaas later weer minder. Kon amper nog praten etc.
Ben toch maar naar de huisartsenpost gegaan. Zeker omdat ik het gevoel had dat de zwelling erger werd.
Zij heeft het nogmaals nagekeken en het was idd nog behoorlijk ontstoken (zal de details voor me houden). Kon 2 dingen doen:

• oude AB houden en afwachten
  • nieuwe AB krijgen en kijken of die aanslaat. Die AB zou meer bacteriesoorten kunnen verwijderen zeg maar.
    Heb voor de nieuwe AB gekozen. Heb gelijk ook zwaardere pijnstillers gevraagd. En die helpen trouwens!! Echt super. Heb vanmiddag even heerlijk kunnen slapen en ik voel me keel nauwelijks op dit moment. Weet dat dit door de pijnstillers komt, maar is wel een heel prettig idee. Zie nu ook niet meer zo op tegen de nacht!!

Vraag me alleen net af, hoe slecht zal AB eigenlijk voor je zijn. Je hebt het natuurlijk nodig om van de infectie af te komen, maar zou het een aanslag op je lichaam zijn???

als je het af en te slikt zijn er niet zoveel gevolgen. En dan bedoel ik niet nu deze twee keer maar ik slik het misschien 1 keer in de 10 jaar en dan werkt het gewoon maar slik je 3 kuren per jaar ja dan is het noet zo goed natuurlijk.

Groetjes,

Michèle