van aardappels schrapen? Ja, schrapen en niet schillen. Ik woon dus in een klein dorpje, en mijn ouders die 6 minuten rijden verder op wonen, in een gehucht, binnen een halve minuut rijd je namelijk door dat dorpje heen. een voordeel van het wonen op het platteland, met kleine dorpjes, zijn de boeren daar. Die willen nog wel eens producten verkopen, zoals o.a. nieuwe aardappels. Heerlijk, en doordat je het bij de boer zelf koopt, ook een stuk goed koper! 5 kg voor maar 2,50. Kun je niks van zeggen aangezien de aardappels bij bv de lidl al 1,89 kosten voor maar 2,5 kg. Dan heb ik het nog niet eens over de wat duurdere supermarkten.
Ik ben niet gek, dus we halen de aardappels zolang ze er zijn, dus daar. Heb je en heerlijke nieuwe, en een stuk geodkoper dan “de gewone” aardappels die je in de winkel kunt kopen.
Het evrvelende van de nieuwe aardappels is alleen wel, dat als je de smaak wilt behouden, je ze moet schrapen. en dat gaat een stuk langzamer dan bv als je de aardappels schilt. Nu weet ik dat er een trukje schijnt te zijn, dat je ze in het water zet, lekker een tijd lang laat weken, en dat je dan moet gaan roeren (hardhandig) in die emmer met water en aardappels, en dat de schillen er bij wijze van afvallen.
Helaas heb ik ze blijkbaar te kort in het water, want ik heb het nog niet ervaren, of ik doe wat verkeerd.
Het is dat de prijs zo goed koop is, en de prijs zo laag, maar echt waar, aardappels schrapen is echt niet mijn ding!!
liefs woezel