manager ooit heb? Gisteren stond ik op, ontzettend duizelig, koudzweet, erg misselijk. Ik was al een tijdje verkouden en afgelopen weekend deden mijn oren ook wel iets pijn, met name bij het slikken. Ik heb mij dus ziek moeten melden bij mijn manager gisteren. Dokter gebeld, en mocht langskomen. Wat bleek alle holtes in mijn hoofd zitten verstopt, daardoor twee oren die aan het ontsteken zijn, de buis van eustachias die verstopt zit, wat weer invloed heeft op je evenwichtorgaan, wat die duizeligheid en misselijkheid verklaarde. de binnenkant van mijn neus was ook een oorlogszone, dus ik heb een puf/spray mee gekregen die ik de komende 4 weken moet gebruiken waardoor alles weg moet gaan. De duizeligheid is nog wel lichtelijk aanwezig, maar de misselijkheid is weg, en het is “te doen” nu. Op basis daarvan vandaag mijn manager gebeld dat ik morgen weer de nachtdienst in wilde, want ik weet dat het erg moeilijk is om daar vervanging voor te krijgen. Dus ondanks dat ik nog niet helemaal fit ben, voelde ik de verantwoordelijkheid wel om te gaan werken als het ook maar even kan, want ik weet dat ze op mijn werk anders in de problemen komen omdat ze zeer moeilijk vervanging kunenn vinden, daardoor heb ik dus ook de neiging om eerder aan de slag te gaan dan wat verstandig is.
Ik belde dus mijn manager op om te zeggen dat ik het morgen weer wilde proberen, en weet je wat die zei? Hij gaf aan dat ze voor de komende 4 nachten zowiezo vervanging hebben, dat ik nog steeds niet beter klonk, en dat hij snapte dat ik die verantwoordelijkheid wel voelde, maar dat het verstandige was dat ik gewoon rustig uit ziek.!!! Dat heb ik dus echt nog nooit mee gemaakt, dat een manager zoiets zegt!! en ik ben er eerlijk gezegd zo ontzettend blij mee, want als ik logisch na denk, is dit ook het meest verstandige wat ik kan doen, want ik ben immers nog niet beter. ik ga zo vaak over mijn grenzen heen, puur omdat ik die verantwoordelijk zo zwaar voel drukken, en er is niemand ( op mijn man na, maar daar luister ik dan niet naar) die mij daar normaal op wijst, want ja, het is voor hun wel makkelijk als ik weer kan werken. is altijd al zo geweest, en stiekem hoopte ik dat er ooit iemand was die ook mijn grenzen bewaakt, beetje kinderachtig misschien, ik ben immers volwassen, maar ik heb het wel nodig omdat ik er zo vaak over heen ga, en nu eindelijk, een manager die dat herkent en dus er voor zorgt dat ik niet over mijn grens heen ga. Ik ben er zo blij mee!
liefs woezel