Ik buiten mijn principes om heb gehandeld?

Rico wilde niet eten en hij was zoooo vervelend aan het jengelen en zeuren en pfff ik werd dus bijna gillend gek. en verslikte me zelfs in mijn eten omdat ik er niet ontspannen bij zat.
Rico bleef gooien dus ik zijn bord weggezet.
hij krijste de boel vervolgens bij elkaar en ik was het ZO zat dat ik hem op zijn kamer heb gezet.
hij brullen en brullen.
maar na 1 minuut was hij stil. en na 3 minuten ging ik kijken zat hij lekker te spelen. Hij was wel een stuk rustiger dus dat was positief maar toen vroeg ik; wil je nu wel eten?
zei hij : NEE! en gooide zo de deur voor mijn neus dicht!
Nou van je kind moet je het maar hebben.

ohja later had hij trouwens wel gegeten, maar pas toen wij klaar waren…tja het zit erin denk ik dan.

Gewijzigd door - MamavanRico op 18 Jan 2011 18:17:55

Waarom heb je dan buiten je princiepes om gehandeld??? Dit is toch een prima handeling van je geweest.

Groetjes,

Michèle

ik ben niet van straffen "op zijn kamer zetten"
juist omdat mij altijd is verteld (ook op ikkeben) dat dit een veilige basis voor hem hoort te blijven.
daarnaast was ik bijna van plan hem een alternatief te bieden dan wat hij at, maar dit gelukkig niet gedaan.
persoonlijk vind ik het wel fijn hem af en toe op zijn kamer te kunnen zetten en hij er niet af kan komen, aangezien de hoek hier sinds kort niet meer werkt. dan moet je weer wat nieuws verzinnen en ik was door mijn ideeen heen.
dus daarom zo gehandeld terwijl ik dat eigenlijk niet wilde op deze manier.
het is uiteindelijk positief uitgevallen hoor en hij speelt nog steeds graag op zijn kamer en ook is hij zonder morren naar bed gegaan en er niet uitgekomen (tot nu toe) dus of het daadwerkelijk zo is dat zijn veilige basis “aangetast” is door hem daar apart te zetten als straf… daar twijfel ik nu wel aan.
ik denk dat het juist goed is. hij was aan het driften en aan het etteren en dan is zijn kamer juist een plek om tot rust te komen.
terwijl ik eerst altijd dacht omdat…nouja wat ik hierboven al schreef omdat er meerdere mensen op ikkeben daar tegen waren en ook mensen in mijn omgeving… en ik toen van mening was veranderd door te brainstormen hierover… en ook zoiets had van: ze hebben gelijk.
maar ik vind wel dat nu het tegendeel is bewezen

Soms is op zin kamer zetten juist goed omdat dat afleid van de situatie. Da maakt zijn kamer niet meteen een onveilige plek zeg maar. Ligt er aan hoe je zijn kamer gebruikt zeg maar. Snap je me nog??

Groetjes,

Michèle

Brutaaltje! De deur voor mama’s neus dichtsmijten! Rico, foei!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Goed gehandeld, maar 1 ding doe ik dus niet, hij had bij mij geen eten maar gehad. Je kunt eten als wij eten en anders maar niet

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@Michele: ik gebruik zijn kamer als slaapplek… maar nu het zijn peuterkamer is geworden (bijna af…rijco moet alleen de onderste muren (onder de behangrand) nog schilderen en de behangrand vervangen) is het ook een speelplekje, er ligt b.v. een verkeerstapijt en een 3 ladekast met blokken zodat hij wat kan spelen daar.
ik merk dat hij er heel rustig van wordt als hij daar kan spelen.
soms roept hij: OPEN! DEUR OPEN!! haha hij heeft nog niet helemaal door hoe hij de klink open krijgt (die is niet rechts…niet ommhoog maar links… dus je moet de klink omhoog duwen om hem open te krijgen en hij probeerd m dus omlaag te trekken…hopelijk houdt hij dit zo vol tot het traphekje binnen is)

@Rainbow: ja of niet!! kleine eigewijze donder

@Michelle: ik weet het… maar ik vind eigenlijk dat hij wel gewoon MOET eten. Ik moet dit gedeelte nog leren aangezien rico sinds kort weigert zijn avond eten te eten. meestal na de 2e waarschuwing dat hij wel eet maar nu was het dus dat hij het helemaal niet eet.
stel dit zou zo vaker zijn wordt ik daar vanzelf harder in maar ik ben hier nog een beginner in zeg maar dus vind het nog te zielig om hem zonder eten te bed te sturen. dadelijk wordt hij misselijk s’avonds van de honger. of wordt s’nachts wakker met een rommelmaag.
tja wie is daar dan de dupe van? ik volgens mij ook hahaha…
ik moet het dus nog wat anders gaan aanpakken maargoed. we kunnen niet alles in 1 keer goed aanpakken. je begint soft en je wordt uiteindelijk vanzelf harder… als je er maar genoeg van begint te krijgen ehm had je mijn mail gehad michelle?

Leer je indd vanzelf

Geen mail gezien Inge, Op mijn hyves of mijn hotmail? Enne ook geen krabbel van jou te vinden hoor

Liefs Michelle

ik heb via ikkeben een mail gestuurd michelle.
misschien in je ongewenste map?
en die krabbels (2 stuks haha) heb ik 1 naar dylano gestuurd en 1 naar jou. maar dat is al een paar weken geleden.

Ook niet bij me ongewenst Inge

Liefs Michelle

ja hoe kan dat nou, klopt je email adres van ikkeben wel met je hotmail?
want ik heb het via ikkeben gestuurd.
wel via mijn prive adres want ik heb mijn hotmail in ikkeben aangepast. dus dat is niet hetzelfde adres als waar ik mee msn snapje?
Ik snap er niks van! was nog een behoorlijk verhaal ook GROM!