Ik boos opmezelf ben

nou ja boos is misschien een groot woord teleurgesteld is denk ik wat er meer bij past.
iemand hier in de nabije omgeving heeft een dochter gekregen de tweede eerst dacht ik bijmelf dus toch!!! want een maand of 5 zag ik dr en toen vroeg ik zie ik het goed hoever ben je? nee hoor dat klopt niet ik ben niet in verwachting!!
nou ken ik dr niet echt goed het is gewoon hoi en doei als we elkaar tegenkomen.
maar iig stond er dus nu een bord in de tuin.
mijn tweede gedachte was zij wel en ik niet… kinderachtig he ik was echt gelijk teleurgesteld in mezelf en het heeft me de hele dag bezig gehouden , de meeste hier weten wel dat het mijn droom is om nog een vierde te krijgen en het liefst dan ook een meid (natuurlijk is het gezondheid het belangrijkst maar dromen mag he)
hoe kan ik nou zo stom denken ik gun het ze echt hoor net als iedereen die ik het gun en ik heb 3 prachtige zoons waar ik volop van geniet en dan toch…

moest het even kwijt want ik momenteel niet echt met mezelf leven zo wetend dat ik zoiets kan denken.

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Nou, ten eerste: Wat raar dat ze het ontkende zeg! Dan voel jij je helemaal opgelaten en alles omdat je iemand zwanger hebt genoemd die dat helemaal niet is, maar blijkt het wel zo te zijn!

En joh, je kunt soms hele gemene dingen denken in een opwelling. Het gaat erom wat je ermee doet. Het feit dat het jou zo dwars zit dat je dat alleen maar hebt gedacht, zegt naar mijn idee genoeg. Niemand is perfect. zeker met bovenstaande anekdote en jouw wens ooit nog een dochtertje te krijgen kan zo een gedachte in je hoofd opkomen. Lijkt me geen reden om niet met jezelf te kunnen leven!

Het belangrijkste is dat je het zel wel gunt.

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Dat is inderdaad wel erg raar als je het haar eerst vraagt en ze dan zegt dat ze niet eens in verwachting is. Waarom zou je zoiets niet willen vertellen??! Dat begrijp ik niet helemaal.

Je mag je best even rot voelen, maar probeer het ook van je af te zetten. Kijk naar wat je hebt! Drie mooie jongens waar je van kan genieten. Maak er even een off-day van, jezelf even verwennen (een lekker gebakje eten ofzo) en morgen weer vrolijk op!

1 inderdaad vaag dat iemand dat onkent, als of jij dat niet mag weten.
En 2 het eerste wat ik dacht toen mijn schoonzus en een kennis van mij zwanger waren was Ah nee waarom hun wel en ik niet. Ik gunde het ze totaal niet. Bij mijn schoonzus waren wij overigens nog niet eens zelf bezig met een kleine, maar ja degene hier die mijn verhaal kennen weten dat ik het haar nog steeds niet gun maar das een andere oorzaak. En die kennis die was zwanger toen wij net bezig waren, grappig genoeg bleek ik op dat moment ook al zwanger te zijn. Oh ja mijn schoonzus was overigens ook zichtbaar balend dat ik een meisje had en zij een zoon. Maar wat ik wilde zeggen iedereen mag dromen en wensen en soms een beetje jaloers zijn op wat een ander heeft, als je je inderdaad maar realiseerd dat je gezegend bent met wat je hebt. Enne als we niks meer te wensen hadden was het leven ook saai.

Groetjes,

Michèle

ja als ze had toeggegeven dan had me me voorbereid en ik zoelde nogal voor schut staan dat ik het mis had en was bang dat ik dr beledigd had maar ik had dus wel gelijk…
tuurlijk gun ik het ze en ik heb me dr ook bij neergelegd dat er waarschijnlij geen vierde komt maar hoop hou ik natuurlijk wel
maar om me op te beuren heeft mijn man me vandaag mee naar de big city genomen en heeft me verwend met vette donuts en een nieuwe tas haha

ik ben nog niet langs geweest op kraambezoek dat zou me te ver gaan omdat ze het ten eerste ontkende ten tweede niet veel contact hebben en ten derde dan zou ik denk ik weer gaan smeken bij man lief om er toch voor te gaan en die periode heb ik met pijn en moeite afgesloten en wil die liever niet opnieuw openen daar heb ik voornamelijk mezelf mee aangezien ik weet dat mijn man daar niet aan toe is.

maar bedankt voor jullie ondersteunende berichtjes nu voel ik me wat minder slecht , gedachtes heb je niet altijd onder controle dat blijkt wel weer

waarom liegt die vrouw daarover? wel vreemd! ik denk dat het misschien te rauw op je dak viel omdat ze er eerst over loog en INEENS blijkt ze toch een kind te krijgen. Je was waarschijnlijk al onzeker en je voelde je waarschijnlijk al rot dus dat je er ineens achter kwam, was gewoon de druppel voor je…
ik snap dat je je rot voelt maar ga niet boos of teleurgesteld op/in jezelf zijn
laat het gewoon even bezinken meid meer kun je toch niet doen.
de wens voor een 4e zal hoe dan ook wel blijven dus daar moet je je niet rot om voelen. idd je hebt 3 geweldige zoons haal daar je energie in ieder geval uit en lekker genieten van die ukkies van je.
Alleen dat neemt natuurlijk niet weg dat je je rot voelt omdat je kinderwens nu nog zo groot is en zeker ook als het een meisje zou zijn. dat gevoel zit nou eenmaal in je meisie en daar moet je je niet boos over maken.

maar hoe zit dat eigenlijk? kun je niet meer zwanger worden? iets vanwege je gezondheid ik snapte hem niet zo…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

misschien wist ze het toen niet.dat komt vaker voor dan je denkt.
enne…voor wat je denkt hoef je je nooit te schamen,alleen voor wat je zegt.
denken mag.gooi het maar op je vrouwelijke hormonen of zo,hihi.

hoi

ik kan wel zwanger worden maar mijn man durft het niet aan omdat ik al ruim 2jaar aan hartritmestoornissen leid,

ja het is natuurlijk mogelijk dat ze het niet wist dat ze zwanger was maar als ik het kan zien dan kan zij dat toch ook maar goed het is natuurlijk ook haar recht om het te verzwijgen om welke reden dan ook maar neemt niet weg dat ik me behoorlijk lullig voelde

maar ik ga proberen om mezelf niet zo druk te maken om wat ik dacht ik ben ook maar een mens die toevallig die droom heeft om een dochter te krijgen misschien komt dat ooit nog maar nu iig nog niet en dat moet ik nu opnieuw een plekje gaan geven.

och meis wat heftig!
hoe oud ben jij trouwens??
en wat zeggen de artsen hierover? zwanger zijn en hartritme stoornis? want neem aan dat je daar medicatie voor krijgt?

Misschien dat ik nu iets raars zeg hoor, maar over het ontkennen van die vrouw; voor het zelfde geld liep die zwangerschap helemaal niet goed en maakte ze zich zorgen, of was er een andere, voor haar goede reden om het niet te zeggen. Is dat een probleem als je elkaar toch niet goed kent? Nogmaals mss had zij er wel een hele goede reden voor. Daar kun je als buitenstaander eigenlijk geen oordeel over vellen vind ik persoonlijk. Zij is niemand verantwoording schuldig, zeker als je elkaar enkel groet in het voorbij gaan.

Dan kun je ook wel een naar gevoel krijgen van iedere nieuwe mama achter een kinderwagen met roze dekentje. Ik vind het heel naar voor je dat je er zo onder lijdt, meid. Probeer het idd van je af te zetten want je maakt jezelf alleen maar verdrietig zo.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

hoi mama van rico,
ik heb dr mee leren leven en gebruik indien nodig medicijnen gelukkig hoef ik ze niet elke dag te gebruiken alleen als mijn hart veel ste snel gaat en dat gebeurt meestal in drukke tijden of als ik stres heb of schrik,
ik heb een tijdje een hartkast moeten dragen maar daar ben ik gelukkig vanaf wat een ondingen zijn dat haha,
oja ik ben 27
de ha zegt dat het wel zou kunnen (zwanger worden) zolang ik goed onder controle blijf maar dan zou ik geen medicatie mogen gebruiken maar de bevalling ziet mijn man niet zitten omdat de laatste ontzettend zwaar was en hij is bang dat de drukte die een vierde met zich mee brengt teveel van mij zou eisen.

we kennen elkaar zodanig dat we elkaar elke bijna morgen tegen komen
in moeilijke tijden weten we dat we bij elkaar aan kunnen kloppen maar vriendinnen zullen we niet worden en de pakjes nemen we voor elkaar aan en dat soort buren dingetjes
haar oudste dochter is twee weken jonger dan mijn jongste zoon en toen heb ik wel een kaartje door de bus gedaan
maar goed het is idd haar recht om het te verzwijgen maar het was toch duidelijk te zien dus ik dacht ben ik nou gek geworden na drie zwangerschappen weet ik toch wel hoe zo’n buik dr uit ziet hahaha.

oooo bij elke wandelwagen met zo’n ukkie smelt ik al hahaha maar dat kan ik dan ook gelijk loslaten

nog even dit , ik maak me altijd heel lang druk over eenopmerking die ik gemaakt heb of een situatie waarin ik niet tevreden ben hoe die gelopen is.
zoals een jaar geleden waren wij op vakantie bij mijn schoonfamilie en daar kwam ik erachter dat mijn schoonzus die al 14 jaar getrouwd is nog nooit met haar man uit eten is geweest dus ik zeg tegen mijn zwager waar ben je mee bezig en heb dus op alle manieren geprobeerd om ze met ze tweetjes erop uit te sturen, beide wilden graag maar durfde niet van mijn schoonmoeder en dus sinds die tijd is mijn schoonmoeder pissed op mij omdat ik ze uit eten wilden sturen zonder haar!!!
ze was al boos toen we met ze vieren stiekem uit eten zijn gegaan , we hadden gezegd dat we even gingen winkelen , maar zijn naar een prachtig buiten restourant gegaan teon ze daar achter kwam, ze belde elke 5 minuten waar blijven jullie en mijn zwager vroeg of ze niet zo vaak wilde bellen omdat we zaten te eten werd ze woest, en deed ze alsof ze ziek was geworden dus wij het hoofd gerecht weg schrokken en ik voelde me schuldig natuurlijk dus zoder nagerecht weggegaan en bij thuiskomst bleek ze heel niet ziek te zijn…

is effe heel off topic maar daar maar ik me een jaar later nog druk over en dat soort dingen gaat mijn gezondheid niet ten goede
ik weet ook niet hoe ik daar van af kom dat ik me zo lang druk maak om relatief onbelangrijke zaken miss hebben jullie daar nog tips voor??

Als ik het goed begrijp kan er niks ondernomen worden door je zwager en zijn vrouw zonder zijn moeder??? en als jullie daar zijn idem??? sorry maar das triest. Ik heb dit ook een beetje met mijn schoonmoeder. Die klaagt de godganse dag dat niemand iets met haar doet en als we zeggen waar we heen gaan reageerd ze altijd lauw en van oh leuk. Maar mijn schoonmoeder is slecht ter been en als je met haar ergesn heen gaat duurt het uren omdat ze alleen maar loopt als ze op je kan leunen letterlijk. Ze is te koppig voor een rollator dus ik heb er ook geen zin in. En mijn vriend weet dat en heeft hetzselfde. We hebben 3 keer iets met haar afgesproken en elke keer zei ze af. Wij vertellen het haar nu niet eens meer.

Groetjes,

Michèle

ja nee ik begrijp de ongerustheid van je man… lijkt me ook voor hem ontzettend moeilijk.
ik denk dat hij misschien ook denkt van: het kindje is er nog niet ook niet in je buik, en als hij dat tegen elkaar moet afwegen, of jij, of een kind waar nog over besloten moet worden of hij/zij er gaat komen of niet, dat hij voor jou kiest.
hij houdt gewoon heel veel van je en wil je niet kwijt natuurlijk…
begrijp ik ergens wel heel goed en ik weet natuurlijk dat ik je niks nieuws vertel.

ik vind dat je nog jong bent, wat rot dat je dan nu al zo’n problemen hebt met je hart… heftig hee! ik hoop dat misschien over een tijdje het toch beter met je gaat en dat de kans er misschien toch nog in zit… als dat niet is is het niet… en dat is natuurlijk heel erg maar je moet er zelf niet onder lijden

hoi michele dat is het voordeel hier in nl je hoeft het niet allemaal te vertellen maar daar wonen je schoonouders bij je in dus dat word dan wel lastig hahaha

we zien wel wat de toekomst met zich brengt ik ga eerst maar eens leren om niet zo onzeker te zijn en dingen loslaten

zie je hoe het ook kan de andere buuf kwam even langs en vertelde me dat ze in verwachting is een kleine 3 maandjes en ze wilde dat ik het wist omdat ze weet hoe moeilijk ik het had met de wetenschap dat er geen vierde kwam nou is dat even lief he dat een mens toch nog zo rekening houd met de buuf hahaha vond het erg aardig van dr maar straks zit ik dus ingebouwd met baby´s hahaha de babyboom in het dorp lijkt begonnen het is duidelijk lente hahah

Nee oke dat snap ik, en voor je zwager zal het ook niet makkelijk zijn. En ik moet eerlijk toegeven ik heb ook een apart soort relatie met mijn moeder. Ik hou van haar en ik zie haar graag, maar ik kan zonder haar. Lang verhaal zeg maar.

En fijn dat je buuf je op de hoogte kwam stellen enne jij hoeft je bed niet uit

Groetjes,

Michèle

das zeker een voordeel hahaha

ik heb heel geen relatie mer mijn moeder dus dat scheelt ook maar daarvoor in deruil heb ik een schoonmoeder die dr ook wat van kan hahah tis een schat hoor maar af en toe … ben blij dat we 2000km verderop wonen en ik snel naar boven kan gaan om een was te doen als manlief online is met schoonmama hhaha

Mijne is hetzelde alleen woont in delft. Vind ik al ver genoeg en grappig dat jij ook van die spontane was momenten hebt dan

Groetjes,

Michèle

mijn man heeft ook hartrimtestornissen maar tot nu toen hebben onze 4 kids het gelukkig er geen last van en het is ook niet bekekent als het ervelijk is.

maar hij slikt ook alleen de medicijnen als hij er last van heeft. ze hebben hem al 2x eraan geopereerd maar helaas heeft het niet geholpen.

tis nu gewoon puur zoveel mogelijk stress vermijden en gelukkig kan hij eigelijk alles doen maar dan met mate.

Maar lullig van die vrouw ik snap zulke mensen niet maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze er zelf niks vanaf wist.