Ik blij ben en ook weer niet

omdat ik vandaag (alweer) een darmonderzoek heb gehad waaruit blijkt dat mijn darm nog steeds fel ontstoken is. Maar het goede nieuws is dat we nu een andere therapie gaan toepassen, waarbij ik geen medicijnen meer hoef te slikken, maar of 1x in de 2 weken een spuit moet zetten of 1x per 2 maanden een ochtend naar het ziekenhuis moet. Dat hoor ik dinsdag pas, daarvoor heb ik een aantal testen moeten doen, daar heb ik dinsdag de uitslag van en afhankelijk daarvan kijken we wat we gaan doen. Eindelijk dus vooruitzicht op beterschap. (en ik krijg het vergoed, want die spuiten kosten 600 euro per stuk!!!) Deze therapie schijnt vaak goed aan te slaan, maar niet iedereen komt er blijkbaar in aanmerking voor, dat doen ze alleen als medicijnen niet helpen. Het andere goede nieuws is dat we dan waarschijnlijk geen 2 jaar (of langer) moeten wachten met een tweede kindje, maar dat het misschien al eerder kan.
Fijn dat ik het hier even van me af kan schrijven en hopen dat dat dan wel gaat werken maar ik heb er goede hoop op.

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

Een rotuitslag, maar fijn dat de behandeling beter nieuws is. En dat je niet zo lang hoeft te wachten voor een tweede kindje

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Vervelend dat de darm nog zo ontstoken is. Maar de behandeling van deze nieuwe therapie is natuurlijk super. Helemaal als blijkt dat jullie mogelijk eerder voor een 2e kindje mogen gaan. Hoop met jullie mee dat het allemaal goed gaat met deze spuiten.

Succes!

Groetjes,
Sandra

goh meid ik snap dat het dubbel is.
rot dat je darm nog steeds zo ontstoken is maar je hebt nu een vooruitzicht op hopelijk verbetering dus daar kun je nu naar uitkijken en weer opnieuw hopen dat dit goed gaat aanslaan meid! ik denk aan je en hou je taai wijfie!

Dank je voor de lieve reacties!
Ik heb er inderdaad goede hoop op. Bij 70 % schijnt het aan te slaan, en bij 40 % gaan de klachten helemaal weg Ik ga er maar vanuit dat ik bij die 40% hoor! Ben blij dat er eindelijk weer wat goed nieuws is, want na 3 maanden sukkelen wist ik niet meer echt wat te doen… Je doet alles wat ze zeggen en de klachten worden niet minder, dat is frustrerend. Ook omdat ik hier nog een lief mannetje heb rondlopen waar ik zo graag veel mee zou willen doen, maar wat niet zo makkelijk is, vooral niet omdat papa niet vaak thuis is. Maar zoals ik al zei, we leven weer op goede hoop en gaan er weer voor!
Duimen allemaal dinsdag!!

groetjes
Ineke

Ik duim!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ineke, ik lees hoe de percentages liggen en ik zie ook dat je zegt dat je er vanuit gaat dat je bij die 40% hoort… maar hou alsjebliefd wel in je achterhoofd dat het ook anders kan zijn dan je hoopt.
waarom ik dit zeg is niet omdat ik negatief denk, maar juist zeg ik het omdat als het minder leuk uitpakt je tenminste ook op het ergste voorbereidt bent en de klap niet zo hard is.
mijn advies… blijf positief maar hou ook rekening met de andere kant.
maar ik duim heel hard mee voor je!

@inge: dat doe ik ook wel hoor, maar ik hoop gewoon zooooo dat dit gaat werken, en daarbij komt ook wel dat ik wat mensen uit mijn omgeving ken die hiermee echt geholpen zijn. Ik hou er in m’n achterhoofd natuurlijk wel rekening mee dat het voor mij ook anders kan uitdraaien, maar probeer maar zoveel mogelijk positief te denken. Want als dit niet helpt wordt t ws een operatie en daar zit ik natuurlijk helemaal niet op te wachten…

groetjes
Ineke