Ik bijna neig terug te gaan naar 2 slaapjes

met pippy want dr is werkelijk geen land mee te bezeilen… 7 uur zitten we beneden en om half 10 , 10 uur word ze moe, dan zegt ze ook pippy moe … tot 12.00 uur is 1 vet drama, gepaart met gillen , driften en wat voor ongein nog meer, denk dat ik dr vanmorgen wel 10 keer op de gang heb gezet,en om 12.00 uur ben ik ook me bed ingekropen want ik was gesloopt…

heb echt zoiets kets dr morgen gewoon om 10 uur op dr bed… en dan misschien smiddags nog een keer, want dit redden we gewoon nie, zij nie en wij liggen om 7 uur savonds helemaal uitgeteld, en geirriteerd op de bank!

Pippy is geboren 17.07.2009

Ik zou het gewoon proberen, lukt het niet jammer, lukt het wel mooi meegenomen. En anders misschien iets vroeger der boterham dat ze tegen half 12 naar bed kan.

Liefs Michelle

Weet je zeker dat het vermoeidheid is? Misschien heeft ze honger, ze is tenslotte voorheen gewend om na een paar uur wakker te zijn boterhammen te eten? Misschien dat een (gezonde) snack wonderen doet.
Groetjes Nancy

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 17 Sep 2011 19:18:01

nah honger ken het echt niet zijn als ze om 7 uur beneden komt krijgt ze een papfles… daarna meestal een appel en om een uur of 8 krijgt ze nog 1 of 2 boterhammen,kind mist gewoon 2 uur slaap elke dag…
maar dat snappuh ze niet he…ze zijn zo slim maar in dat soort dingen iets minder…

ik denk dat ik het maandag gewoon ga proberen want het is echt niet te doen…ze word echt lastig,wat nie tof is voor haar en voor mij ook niet!
morgen ken het niet want dan hebben we weer een kraamfeest…en daar moeten we om 2 uur zijn …

Gewoon lekker in bed leggen idd!
Meisje hier lukt t ook nog niet zonder hoor…
Als ze naar de peuters gaat houd ze het die ochtend goed vol, maar moet ze de volgende dag wel een uurtje extra kunnen slapen.

In het weekend kan ze wel met 1 slaapje toe, omdat ze dan uitslaapt tot half 10, en 'smiddags gewoon 4 uur slaapt ofzo.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

@ suzsje, dus die van jou doet door de week ook nog 2 slaapjes…?
we zijn al zolang van die 2 slaapjes af, dus ik denk das’toch wel een beetje veel…maar zie dus dat het wel vaker zo is dus

Sylvie gaat elke ochtend rond half 11/11 uur weer slapen. Ze word ook standaard elke ochtend 7 uur wakker. Dat doet ze al heel lang. Dan slaapt ze altijd 2 uurtjes en de rest van de dag is ze gewoon wakker. En ze is de rest van de dag ook absoluut niet extra vervelend ofzo. Ze heeft dat slaapje gewoon echt op die tijd nodig en niet later.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ja, hier dus nog volop slapen overdag… of het normaal is durf ik niet te zeggen Geloof niet dat het heel veel voorkomt.
Maar blijkbaar heeft ze het gewoon nodig, dus geven we er maar aan toe.
Zou liever hebben dat ze met 1 slaapje toe kon… maar zit er gewoon niet in.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.

nou ja inderdaad als zij aangeeft dat ze het nodig heeft…
ik ga ff kijken hoe het vandaag gaat ze was nu PAS om half 8 wakker, da’s toch weer ff een half uur tot drie kwartier later… als ik het red, kijk ik of ze vanavond misschien tot half 8 op kan blijven … misschien dat dat ook een beetje scheelt…
en ga nu wa vroeger boodschappen doen, want ja we zijn toch al wakker he, dan kan ze ook rond half 12 naar bed !

Gewoon laten slapen joh, als ze moe is. Dan houd ik me echt niet aan een schema hoor. Ik vind dat kinderen op hun lichaam moeten leren vertrouwen. Als ze honger hebben eten en als ze slaap hebben slapen. Het is niet voor niets zo. Dat wil niet zeggen dat J gewoon maar kan eten wanneer ze wil, maar daar word bij ons thuis wel eens mee gesjoemeld. Soms heb ik om 7 uur zin in pap soms pas om 9 uur, dat vind ik zelf wel okay!

@MalawimamaJada, hier ook zo hoor. Op een thuisblijfdagje…
Daarom laat ik de oudste op dinsdag en donderdag overblijven, zodat de jongste als ze het nodig heeft lekker kan blijven slapen tussen de middag.

Donderdag bijvoorbeeld zijn we wezen peuterzwemmen 'smorgens. Meteen nadat we de oudste weggebracht hadden naar het zwembad, dus 9 uur lagen we er in, en om half 11 waren we weer thuis. Even plak ontbijtkoek gegeten want boterham had ze nog geen zin in. Toen heeft ze even geslapen van 11 tot 14.45… toen heb ik haar wakker gemaakt om de oudste op te halen, heb ik haar maar ff een boterhammetje in de auto gegeven. En heeft ze het dus ook met 1x slapen moeten doen omdat we daarna weer met de oudste naar zwemles moesten. (PFffff ik kom nogal eens in het zwembad hoor )
Vrijdags moest ze ook nog even bijtanken… Is om 10uur gaan slapen, en werd pas om 14.30 wakker! Maar helaas om 18uur weer te moe om te eten Daar moeten we ook nog eens wat op vinden. Denk dat ik voortaan maar voor haar een prakje van de vorige dag bewaar om dan om 17uur op te kunnen warmen. Want ze heeft nu al wekenlang vrijwel niks gegeten 'savonds omdat ze gewoon te moe is.

Ohhh heel herkenbaar hoor van dat avondeten. Ik gaf tot J 3 was wel eens haar eten eerder (als ik zag dat ze heel moe was, meestal op de dagen dat ze naar schooltje gaat) meteen nadat ik thuis kwam van werk en dan bad, tandenpoetsen en slapen, rond 5:45 lag ze er dan in, niets mis mee hoor!

ow ja schema’s heeft hier nooit gewerkt, met flesjes al niet echt… ik leg dr ook gewoon op bed als ze moe is, alleen is het naar bed brengen hier een drama…en dan met 2 slaapjes heb ik geen zin om 2 keer een over de zeik kind te hebben da’st een beetje… maar het gaat opzich allemaal prima vandaag, ze zit nu aan een broodje ei en dadelijk gaat ze ff een snurkje doen (hoopt mama hahahaa)