Ik ben zo trots op mijn kleine dame

Sanne is vandaag voor de eerste keer naar het kdv gegaan.
Spulletjes meegenomen in 2 tassen (extra kleren, pyama, sloffen, melk, knuffel etc.).
Nu dacht ik dat ik wel bestand was tegen de stress van het voor het eerst wegbrengen. Ik breng sanne al 8 maanden elke dinsdag naar haar opa en oma.
Ik kwam binnen bepakt en bezakt, Sanne op de arm. En wat waren ze lief. Ik moest echt even slikken toen een leidster Sanne oppakte en knuffelde. Wel heel lief. Sanne had me meteen niet meer nodig.
Toen ik wegging (heel snel, want Sanne is van de cold Turkey) keek ik door het raam en ik zag dat Sanne lekker met de leidster aan het babbelen was.
Nu zit ik op m’n werk en ze zijn zo stom geweest om mij te zeggen dat ik altijd mag bellen om te vragen hoe het gaat.
Dat ga ik dus niet doen, maar toch.
Zullen we het er maar op houden dat het allemaal goed gaat en natuurlijk ben ik stiekem ook wel trots. Sanne is voor het eerst op school. Toch wel een hele mijlpaal.
Ik vertel snel hoe het vandaag is gegaan.

Liefs Kristel

Gewijzigd door - Kristel Verstegen op 09 Apr 2004 08:57:24

Spannend, ik vond het ook zo spannend toen Lisa voor het eerst naar de oppas ging. Ik heb ook niet gebeld, al mocht het wel.
Ik vind het na bijna 1,5 jaar soms nog wel moeilijk om haar weg te brengen, maar ze heeft het er erg naar haar zin en de oppas is erg lief voor Lisa.

Sterkte vandaag.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02).

spannend joh kristel… tja ik vond het ook een hele stap hoor. hopelijk krijg je een goed bericht als je haar weer ophaald en dan is het weer makkelijker voor je om haar weer weg te brengen de volgende keer…

maureen

moest je niet huilen??
Dat lijkt me de eerste keer zo moeilijk?
bij vreemde mensen je kindje achterlaten.

Nee hoor, ik moest niet huilen.
Ik sta er al vanaf het begin achter om dit te doen. Maar het is misschien weer een fase van afscheidnemen. Sanne word steeds groter en mijn invloed is niet meer 100%. Eigenlijk al lang niet meer, maar die invloed word steeds minder voor mij en groter voor anderen. Ik voel me nu ook niet gestressed of zo. Alleen het moment van in de auto stappen en door het raam zien dat Sanne me aankijkt (lijkt net, zal wel niet) deed me wel even slikken.

Liefs Kristel

ja kistel het zijn steeds weer nieuwe fase, die je krijgt. gisteren is me collega geweest, om te kijken naar tanja der babaykamer. ik vondt het al weer een grote stap. me kleine meisje wordt al weer groter maar ik vondt het wel moeilijk, maar het gaat gelukkig naar me collega, dus het blijf in de buurt. ja gek he dat je daar dan over denkt .maar ik vindt het heel goed van sanne , hoe ze het doet heel knap .

groetjes marielle trotse mama van tanja

Gewijzigd door - zaan5 op 09 Apr 2004 13:29:55

sterkte vandaag hoop dat je dag snel omvlieg

Hoi Kristel,

Ik ben heeeeeel benieuwd hoe het vandaag is gegaan met Sanne op het kdv!
Ze begon in ieder geval goed!
En geloof me, dat is prettiger dan weglopen als je kind hartverscheurend huilt hoor (spreek uit ervaring ).
Ik begrijp wel wat je bedoeld met niet meer 100% invloed hebben.
Dat heb ik ook als ik Stephan 2x per week naar de psz breng.
En volgend jaar wordt dat alleen maar “erger” als hij naar de basisschool gaat.
Nou ja, dat duurt gelukkig nog ruim een jaar

Horen we van je hoe het gegaan is?

Liefs, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 09 Apr 2004 18:16:30

Sorry, was vergeten te vertellen hoe het is gegaan. Hier komt het dan:

Dat wegbrengen was heel goed gegaan (had ik al geschreven). Tot 9.15 uur heeft Sanne in de box gezeten om even aan de drukte te wennen. Volgens de leiding was dit niet nodig aangezien Sanne helemaal niet bang was en rustig bleef spelen. Dus na de fruithap om 9.15 uur is ze samen met de andere kinderen gaan spelen. Ze vond dat zo vreselijk leuk dat ze enthousiast van de ene kant naar de andere kant bleef kruipen onder luide kreten van plezier. Om 10.30 uur is ze midden in de speelstraat erbij gaan liggen en hebben ze haar naar bed gebracht. Dit zonder noemenswaardige problemen. Ze heeft toen tot ong. 12 uur geslapen en heeft daarna gezellig met de andere kindjes gespeeld. dit tot 3 uur en toen hebben ze haar weer naar bed gebracht en heeft ze geslapen tot 4 uur. Ze omschreven haar als een gemakkelijk kind, sociaal en vrolijk.
Dus ik denk dat we echt de goede keuze hebben gemaakt voor haar. Toen ik haar kwam halen heb ik nog gezellig wat met de leidsters gebabbeld en sanne zelf nog wat te drinken gegeven.
Het was voor Sanne een geweldige dag, maar voor ons een mindere nacht. Madammetje wilde niet slapen en toen ze sliep werd ze al om 3.00 wakker. Zo’n kindje heeft natuurlijk heel wat indrukken opgedaan.
Ik ben er in iedergeval geweldig blij mee dat het zo goed is gegaan en misschien kan ik haar nu wat vaker wegbrengen. De zorg bij de eerste stap is ook zo goed en ze wekken vertrouwen bij mij.

Volgende week het vervolg op deze topic.

Liefs Kristel

Hoi Kristel,

Wat fijn dat het ook de rest van de dag zo goed is gegaan!
En dat ze zo’n lol had met de andere kids
En dat ze dan ook nog tot twee keer toe gaat slapen zonder problemen…modelkind hoor!
Ik hoop dat het volgende week weer zo goed gaat.
We horen het wel van je!

Liefs, mamma van Stephan

Glim, glim

Liefs Kristel

Haha, ik dacht al, moet ik nu alweer mijn beeldscherm schoonmaken?
Maar dat was jij dus, die van het beeldscherm af straalt, haha!!
Lekker toch? Wat is er nou heerlijker dan trots zijn op je eigen ukkepuk?

Liefs, mamma van Stephan

heerlijk joh dat het zo goed is gegaan he? je ik zie je ook glimmen

maureen

Ik vandaag de schoolkrant binnen. Daarin stond dat er deze week en volgende week een fotograaf komt om schoolfoto’s te maken.
Het lijkt wel of mijn dochter al echt op school zit, als ik dat zo bekijk.
hahahahahahaha.
Je zou bijna vergeten dat ze VANDAAG pas 11 maanden is geworden.

Liefs Kristel

oh god jaaa dat is ook zo. whahaha ja ik wist ook niet dat ze dat deden, maar op de psz bij fabiano kwamen ze ook!! en het zijn hele leuke foto’s geworden… is leuk hoor… en ja 11 maanden wat is het eigenlijk nog he?

maureen