Wat kunnen mannen toch ongelofelijke zakken zijn. Begrijp me niet verkeerd: die van mij is normaal gesproken super, maar nu kan ik ´m wel aanvliegen! Ik ging vanmorgen naar een begrafenis. Het was de moeder van mijn baas. Nou kende ik zijn moeder niet, maar ik vond het wel netjes als ik voor mijn baas zou komen. En met mij meerdere collega´s.
Ik zet na de mis mijn telefoon aan en wordt meteen overspoeld met sms-jes dat ik ben gebeld. 3x. Het was mijn vriend. Hij belde me een tijdje terug al een keer op het werk omdat Max constant huilde en hij het blijkbaar niet alleen af kon en nu dus weer. Maar ja, IK zat in een kerk en het is ronduit aso als je dan gebeld wordt. Ik kom thuis en krijg me toch de wind van voren. Wat ik op die begrafenis deed, waarom ik zo lang weg was (let wel: 2 uur in totaal) en waarom ik mijn mobiel niet opnam! Daar kan ik zo kwaad om worden he! Vorige keer was hij ook kwaad op me omdat ik volgens hem te lang in de supermarkt was geweest. ’ Iedereen was allang buiten’ zei hij. Nou, ik heb daar minstens een kwartier in de rij gestaan en kon er dus niks aan doen. Ik jankte toen gewoon van woede, ik kan er echt niet tegen als ik iets goeds doe en verwijten naar mijn hoofd krijg!
En nu zit ik hier dus met het stoom uit de oren. IK kreeg Max natuurlijk meteen stil. Heb hem een pilletje gegeven. Ik denk dat zijn tandjes doorkomen en dat hij het heet had. Eva slaapt ook. En meneer Donderwolk zit boven keihard te werken om zijn schoolopdracht af te krijgen. Hij doet maar. Pffff. Mooi dat HIJ het goed mag maken.
Wij hebben eigenlijk nooit ruzie, maar hij was nu echt heel onredelijk! Dat doet hij eigenlijk alleen als hij met een lastig kind heeft gezeten. Dan weet hij niet wat hij daarmee moet. En dan gaat hij me verwijten dat ik te lang weg ben. Alsof ik te lang op een feestje ben blijven hangen. Dat je daar kwaad om wordt, als ik laveloos thuis zou komen, a la, maar ik zat in een kerk. Waar gaat dit over zeg!
Pfff, moest even stoom afblazen hoor. HIJ mag het goedmaken!
Groetjes Rainbow, trotse mama