Dames, ben een tijdje weg geweest, lag ziek op bed met Malaria maar ben weer helemaal beter!
Ik ben weer terug
Dat klinkt ernstig…alles nu weer goed met je? Is dat niet heel besmettelijk voor de kids?
Fijn dat je weer beter bent!
Jeetje, maar daar kan je beroerd van zijn!
Fijn dat je weer goed opgeknapt bent!
Hoe lang ben je ziek geweest?
Liefs
Wat heftig dat je malaria hebt gehad. Ik zat me toevallig laatst te bedenken dat we al een tijdje niks van je gehoord hebben. Fijn in ieder geval dat je weer helemaal hersteld bent.
En natuurlijk welkom terug
Groetjes,
Sandra
Nee, malaria is niet besmettelijk, het word overgedragen door een muggenbijt! Ik ben weer 95% fit. Nog een beetje moe, maar weer lekker aan het werk. Ik ben al met al goed 3 weken ziek geweest, maar alleen maar omdat ik dacht dat het de griep was en d’r geen malaria gevonden was in mijn bloed, toen ik na 2 antibioticum kuren nog niet herstelt was hebben ze nog eens bloed geprikt en toen hebben ze het gevonden. Toen 3 dagen Malaria tabletten geslikt en heel veel geslapen in die drie weken en viola! Beter!
Ik had je ook al gemist! Malaria klinkt heftig! Gelukkig ben je weer beter en BACK! Welkom terug!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Zoo Malaria… daar hebben wij alleen maar van gehoort op TV…
Welkom terug meid, en gelukkig ben je weer helemaal beter!!
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
Wel raar datze in het begin geen malaria hebben kunnen vinden in je bloed. Kan me voorstellen dat je daar erg ziek van kunt zijn. Een familielid van mij heeft het ook een keertje gehad en was er ook erg ziek van.
Is er in Malawi goede gezondheidszorg?
Niet gek hoor dat ze het niet in je bloed kunnen vinden, omdat bij malaria in het begin stadium de parasieten zich nog in je lever bevinden! Ik ben zelf verpleegkundige en weet wel waar ik wel en niet moet zijn, dat helpt!
Klopt het dat je het nu kan blijven krijgen??? Wel heftig hoor, al denk ik dat waar jij zit het wel vaker voorkomt.
Groetjes,
Michèle
OOOHHH NEE er bestaan veel misverstanden over malaria, als je het niet behandeld kan het chronisch worden, maar hier hoort het gewoon bij het leven, iedereen krijgt wel eens malaria, min welke maate hangt af van je opgebouwde immuniteit, bij kinderen en mensen uit niet malaria landen is het vaak ernstig, maar bij mensen die hier hun hele leven wonen is het zoiets als een zware griep, alleen moet je wel op tijd medicatie nemen anders kun je er aan overlijden. Hier is het dus niet zoals in NL, oohhh heb een griepje ga wel een dag of 2 op bed liggen. Hier is het, ik voel een griep aankomen, laat ik me maar op malaria testen.
Maar eh misschien een hele botte vraag hoor, maar als malaria zo bij het leven hoort was de 3FM actie van afgelopen jaar dan nodig of hadden ze beter een andeer doel kunnen kiezen??
Groetjes,
Michèle
oohh das geen botte vraag hoor. Het probleem hier is dat bij kids het heel snel kan opzetten en als je niet voor een behandeling gaat je er aan kan overlijden, dit komt vooral voor in de gebieden en bij mensen die geen vervoer hebben en moeilijk te berijken zijn.
Wij wonen in de stad kliniekjes genoeg en ik kan het betalen. Veel mensen kunnen hier het vervoer en die bezokjes niet betalen en hopen daarom maar dat het geen malaria is. Dan wachten ze zo lang tot het kind zo ziek is dat er soms heel weinig aan te doen is vooral in de achteraf kliniekjes in de dorpjes. Je kan daar geen mensen aan de beademing leggen en bloed geven etc.
Wat je moet begrijpen is dat een normale moeder in Malawi bijna altijd 1 of meer kinderen heeft verloren, daarom hoort het bij het leven, het is bijna normaal, maar als je daar eens over na gaat denken is het eigenlijk wel heel, heel erg. Dat bedoel ik met bij het leven horen.
Ik moet er niet aan denken mijn kind te verliezen, dan kun je me voor de rest van mijn leven opsluiten in een psychiatrische kliniek denk ik. pffff!
Jeetje Malaria als wij zoiets horen schrikken we natuurlijk wel erg want voor ons is het niet zo gewoon als daar bij jullie. Gelukkig ben je weer zo goed als de oude. Fijn dat je weer terug bent.