Ik ben onzeker op mijn werk

Ik heb het op zich nog steeds erg naar mijn zin op mijn werk, maar sind 1-1 hebben we er nog iemand bij. Een typisch goois meisje maar dan uit Den Haag. Een onwijs streber typetje die niks anders doet (bewust of onbewust) om mij de loef af te steken. Ik probeer me er niks van aan te trekken, maar ik wordt er soms knap onzeker van. Ik heb daardoor al een paar fouten gemaakt en een gesprekje gehad. Ik wordt nog onzekerder omdat ik ook maar niks hoor over mijn contract maar ja ik wil er ook niet naar vragen zeker niet nu ik dat gesprekje gehad heb. En ik denk maar zo geen nieuws is goed nieuws. Maar met alles is het oh kom maar dat doe ik wel, en nee hoef je niet naar te kijken heb ik al gedaan. En oh zal iik dat even oppakken. Ik krijg nergens een kans toe zo. En dan wel meepraten met de rest als ik iets vraag van ja je moet wel lezen he als mijn meerdere dat ook zegt. Ik wordt er niet goed van. Ze is niet compleet onaardig maar daar kan ik slecht tegen. Maar het heeft ook geen zin om er wat van te zeggen want het is echt zo’n typetje van ja jou probleem dus…
Maar goed ik hoop maar dat ik snel een contract zie dan ben ik misschien ook weer wat zekerder van zaak.

Groetjes,

Michèle

He bah wat vervelend!! ik kan mij jouw gevoel helemaal voorstellen, want ik zou dat zeker ook hebben gehad. Misschien nog wel erg aangezien ik van nature toch wel onzeker ben aangelegd. Wanneer zou je contract verlengd moeten worden? Meid toch, wat een nare situatie. Je zou haar er op aan knnen spreken dat je het niet leuk vind dat zij alle taken op zich neemt, dat jij die graag ook wil doen. Gelukkig kun je hier gewoon je frustratie kwijt meid, en ik realisser mij n dat ik je alweer ben vergeten t emailen! Ga dat gelijk even doen!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Nou ja ik zit nog steeds in mijn uitzend fase en volgens mij was dat 855 uur of zo. Moet ik thuis even nakijken Ik zit nu 5 maanden hier, dus volgens mij zou ik binnenkort toch wat moeten horen of ze verder willen met me of niet.

Groetjes,

Michèle

je werkt toch 40 uur per week of niet? dat is gemiddeld 160 uur per maand, 160 keer 5 is 800 uur. In principe zou je dus binnen nu en 2 weken het moeten horen volgens mij.

liefs woezel

hmm wat een rare vogel! is het een mogenlijkheid om daar toch met haar over in gesprek te gaan? ik bedoel als collega’s moeten jullie samenwerken en ze moet je niet tegenwerken.
Ik snap dat je hier onzeker van wordt ik zou dat zelf ook worden. is het een beetje zovan: overdreven aardig doen waar andere bijzijn maar je wel sneren onder het mom van: maar ik bedoel het goed" ?? terwijl het eigenlijk achterbaks gebeurd?
En over je contract, heb jij uberhoudt ooit teamvergaderingen over hoe het gaat op de afdeling oid?
of 1 op 1 gesprekken met de leiding-gevende of zelfs de baas?
ik zou dat dan toch wel even aangeven dat je daar onzeker over bent hoe het zit met je contract.

Dat is heel naar, zo’n collega… Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat je er onzeker van word…
Ik hoop dat je snel iets hoort over je contract!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Ooh wat vervelend zeg… Als je er echt heel erg mee zit, zou ik toch proberen inderdaad er wat van te zeggen. Niet geschoten is altijd mis…
Ik hoop dat je snel wat zekerheid hebt of je mag blijven. Sterkte!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@ Woezel ik werk 37.75 uur en ik ben natuurlijk ook wat dagen vrij geweest en die moet je dan zeg maar inhalen dus denk een week of 3 inderdaad.

@ Inge ik heb 1op1 gesprekje gehad, ik was door mijn onzekerheid te hard gaan lopen en daardoor heb ik wat fouten gemaakt. Helaas 2 daarvan met een depot. Kan gebeuren is er al gezegd maar let er op. Maar ja dat maakt mij niet minder onzeker.

Weet je wat het is. Gewoonlijk zou ik denken van oke als het niet door gaat jammer dan zoek ik wat anders, maar ik heb een vrij grote kostenpost in augustus waar ik nog niet voor uitgespaard ben en dat geeft ook druk.

Groetjes,

Michèle

ja jee dat snap ik!
maar hoe ben jij dan in dat bedrijf binnengestapt? gewoon zonder vast contract? en is jou nooit verteld wanneer jij eventueel een vast contract zou krijgen want ik neem aan dat je proeftijd toch voorbij is? ze moeten je wel wat kunnen bieden.
ik snap dat je onzekerheid daar niet mee oplost. wat ik wel weet is… dat als je PROBEERD daar minder bij stil te staan (want hoe beter je je best wil doen hoe vaker je fouten gaat maken) dus gewoon proberen wat meer relaxed binnen te komen voor jezelf he… nouja dat je dan gaat merken dat je minder fouten gaat maken en juist door minder fouten te maken kun jij je beter presenteren + dat is de enigste manier die jouw onzekerheid op kan lossen.
want wij kunnen wel zeggen meisie je hoeft nietonzeker te zijn.
nee dat weet jij ook wel dat dat eigenlijk niet nodig is maar wat heb je dr aan? geen zak want je onzekerheid is je gevoel… het zou fijn zijn als op dit moment je verstand en je gevoel op 1 lijn liggen dna zou het makkelijker voor je zijn snapje?
daarom denk ik dat een gesprek met die meid best wel is een aandeel zou kunnen zijn dat je onzekerheid wat minder wordt… en jij dus beter gaat presteren en het uiteindelijk helemaal weg gaat.

Ik ben gebeld door een werving en selectiebureau Inge. En ik moet eerst 800 zveel uur voor hun werken en dan krijg ik ween jaarcontract en dan zou ik eventueel een vast contract krijgen. Zo is het mij toen verteld. En ik weet ook dat ik het naast me neer moet leggen, maar ja soms is dat lastig he. Komt denk door de extra druk van de bruiloft van ik moet ik moet ik moet. en ik weet dat jullie het niet op kunnen lossen, maar even tegen jullie aanzeuren is ook wel lekker hoor inge.

Groetjes,

Michèle

maar meisie je begrijpt mij denk ik verkeerd.
het is meer dat ik me juist in je verplaats door te zeggen wat ik zei mbt dat wij kunnen zeggen dat je niet onzeker hoeft te zijn.
ik bedoel je wil het gewoon kwijt en soms krijg je dat mensen om je heen zgegen: is nergens voor nodig meid.
ja dat bedoel ik dus dat weet je zelf ook wel.
ik denk echt dat je je onzekerheid kunt laten vervage door wat ik eerder schreef.
zo werkt dat vaak bij mensen.
presteer je dan zakt je onzekerheid.
maar het is vaak ook zo hoe meer je wil presteren hoe vaker het fout (kan) gaan.
je wil enorm je best doen en dat snap ik hoor! zou ik ook hebben maar ik ervaar bij mijzelf dat hoe meer ik mijn best doe en hoemeer ik probeer niet fout maar goed te doen hoe anders het dan gaat lopen.
ik bedoel het uiteraard gewoon goed he maar ik moet niet overgaan op de taak van dokter phil met mijn gepsychologiseer.
sorry aard van het beestje

Oh op die fiets Nou ja ik doe gewoon een stapje terug. Dan maar iets minder hard lopen en niet ‘zo goed zijn’ als mijn collega en meer mijn werk laten controleren en hopen dat ik die kans ook krijg. Echt op deze momenten denk ik ook was die bruiloft maar voorbij dat hadden we dat ook weer gehad. Maar ja dan hou ik me wel vast aan het feit dat ik in juni 2 dagen vrij gevraagd heb en dat ook gekregen heb. Tuurlijk zegt dat niks maar toch.

Groetjes,

Michèle

@ Bakmamma het probleem is het is een takenlijst waar we dus allemaal uit pakken. En juist doordat ik harder ging lopen ging ik fouten maken dus dat is helaas geen optie, maar zeggen dat ze taken niet mag pakken is dus eigenlijk ook not done.

Morgan ga ik trouwens de schoute schoenen aantrekken en mijn leiding gevende vragen wat ze met me willen kwa contract want volgens mijn berekeningen zit ik al over de 850 uur van het UB heen.

Groetjes,

Michèle

Dat was dus ook mijn insteek ja heb ik nee kan ik krijgen. Het ergste dat ze kan zeggen is je krijgt geen contract. Maar ik denk dat ik dan zo weg ben daar. Dan ga ik geen uren meer maken daar. Wat ook kan zat ik me te bedenken, is dat ze zich vergist hebben. Meestal moet je namelijk 1040 uur via een ub werken en dan zou het dus nog 7 weken zijn voor ik mijn contract krijg maar dan weet ik wel waar ik aan toe ben.

Groetjes,

Michèle

Jeetje wat een vervelende situatie. Kan me heel goed voorstellen dat je hier erg onzeker van wordt. Wel heel goed van je dat je morgen gaat vragen hoe het zit met je contract. Ik ga voor je duimen dat je een contract aangeboden krijgt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie First Birthday tickers

Nou ik heb mijn leidinggevende getackeld en ben nog niets wijzer. Ze was er van oo de hoogte. PZ had haar namelijk ook al aangesproken en ik zou het van de week horen. Oh wat kan ik hier slecht tegen zeg, weet je als je foutloos bent dan weet je dat je je inprinciepe geen zorgen hoeft te maken, maar nu. Waarom zeggen ze gewoon niet iets.

Waarschijnlijk wil ze wachten tot het hoofd sectretariaat er is en dan eerst met haar bespreken. Zul je zien dat ze het nog over het weekend gaan tillen.

Groetjes,

Michèle

Vervelend dat je nou nog niets weet zeg! Dat dat soort dingen altijd zolang moeten duren…
Ik hoop voor je dat je het voor weekend nog hoort!

ik hoop het ook, kijk als ik wat anders moet gaan zoeken baal ik wel, maar dan weet ik waar ik aan toe ben en dan zit ik niet voor de kat zijn viool hier zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Precies! En of je nou wil of niet, je denkt er toch steeds aan. Althans, dat heb ik altijd… En dan duurt een weekend best lang.
En ze wisten dit toch ook al eerder? Hadden ze ook wel wat eerder kunnen gaan bespreken met elkaar! Niet wanneer jij erom komt vragen…
Is van hen ook niet zo goed georganiseerd zeg maar.

Wat voor werk doe je eigenlijk?

Niu ja er is van de week iets fout gegaan, ik heb eeb depot verkeerd ingediend, dus best kans dat ze op een beslissing terug komen en het hoofd secretariaat is ma. di en vandaag vrij geweest. Dus ze kan het dan morgen pas opnemen, hoop alleen dat ze het dan ook meteen met mij op nemen en dat van de week niet volgende week betekend. Want het algemeen hoofd werkt op vrijdag altijd thuis.

Groetjes,

Michèle