Ik ben er klaar mee

Ik ga vanmorgen nog een keer bruidsjurken kijken maar nu in Den haag. Naast mijn moeder en mijn vriendin had ik mijn schoonmoeder ook meegevraagd. Ze vind dat ze overal altijd buiten gehouden wordt en zo. Dus ik had haar vorige maand al laten weten dat ik haar vandaag om 8.30 op zou komen halen. Nu moeten jullie weten dat mijn schoonmoeder een nachtmens is dat meestal pas tegen vieren gaat slapen. Maar goed ik had een auto geregeld en alles.
Belt ze gistermiddag op dat ze zo’n last heeft van der knie en zo moeilijk loopt. Dus ik zeg ja maar we gaan met de auto. Ja maar dan hield ze ons daar zo op met lopen. Ik huh? Lopen?? Je zit daar gewoon. Nee het ging allemaal niet en moeilijk en nou ja ze ging niet mee. Ik weet het niet zeker maar volgens mij hoorde ik ons neefje op de achtergrond maar dat kon ik niet vragen omdat ze haar knie als excuus aanvoerde.
Dit is nu al de 4e keer dat of wij of ik (omdat ik iets geregeld heb voor haar) dat ze op het laatste moment afbelt. Ik ben niet eens boos, ik weet nu gewoon waar haar prioriteiten liggen want de kans is groot dat ze gewoon geen zin heeft om (voor mij) zo vroeg op te moeten. Ik ben er nu dus eigenlijk klaar mee. We krijgen elke keer het verwijt dat ze nooit ergens in betrokken wordt en als je iets regelt voor haar dan belt ze weer af. Ik heb 8-12 een make-up workhop bij mij thuis en ik wil haar eigenlijk een week ervoor bellen dat het niet doorgaat omdat ik te weinig mensen heb, ook al is dat niet zo. Gewoon omdat ik er geen zin meer in heb om zo behandeld te worden. Oh ja ik heb het wel kunnen regelen dat we haar tussen kerst en oud en nieuw niet nodig hebben als oppas en Mervin wil haar ook niet zien met de feestdagen want die was er al klaar mee na de laatste logeerpartij, maar nu is hij echt pissig. We krijgen elke keer te horen dat mijn schoonzus altijd alles afzegt met haar en dat ze dat niet leuk vind en ze doet hetzelfde bij mij en er kan nooit een dank je wel vanaf. Het is weer even een heel geratel maar ik moest het even kwijt. Kijk ik heb vandaag een heel leuke dag voor de boeg, eerst jurken kijken/ passen en vanavond uit eten met Mer en naar de bios, maar soms vraag ik me wel eens af wat wij gedaan hebben om door drie stuks van de familie (schoonmoeder, schoonzus en zwager) als een stuk vreten behandeld te worden. Wat we hun ooit misdaan hebben en dat alles waar ze mijn schoonzus van beschuldigd ze zelf ook doet op sociaal vlak dan. Echt ik ben er zo klaar mee nu. Ik heb het geloof ik al een keer gezegd maar nu doe ik echt geen moeite meer voor haar. Ze heeft nog 1 bestelling bij me staan. Die stuur ik wel op want ik heb niet eens zin om langs te gaan om hem te brengen. Wat mij betreft zien we ze alleen nog maar op de moet dagen en dan als het ons uitkomt.

Groetjes,

Michèle

Jullie hebben groot gelijk dat jullie voor jezelf kiezen. Niet leuk dat je zo met familie om moet gaan, maar als het moet dan moet het. Jullie doen je best en meer heb je niet kunnen doen. Ik hoop dat je vandaag tegen een supertoffe jurk aanloopt en dat Mervin en jij een leuke avond zullen hebben. Veel plezier!

Blijkbaar heeft je schoonmoeder een heel lekker sopje waar ze in gaar wil koken, nou…laat haar dat maar lekker doen dan

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

kan niet anders zeggen dat je 100 procent gelijk heb
probeer je dag er niet door te beinvloeden
en voel je zelf een bruidje als je straks in een mooie bruidsjurk staat
geniet van je dag en je avond
helaas is schoonfam meestal een raadsel je krijgt ze er gratis bij …

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Als het idd zo moet gaan, dan maar niet! Zou precies ook mijn mening zijn!! Je hebt groot gelijk! Gelukkig staan jullie samen achter deze beslissing… Sommige mensen kunnen toch zo raar doen!

Mijn moeder maakt mijn jurk maar we zijn eruit wat het wordt. Echt dames als ik een jurk vandaag had moeten kopen hing hij er bij, maar er waren er 3 die mijn hard sneller deden kloppen en mijn moeder kan ze combineren… jippie juig jeeeeee dus hij wordt echt GEWELDIG.

En ja Mervin staat helemaal achter mij en het is onze beslissing. Hij was al degene die besloten had dat hij ze met de feestdagen helemaal niet wilde zien dus als ik haar afzeg voor die avond en niks meer wil doen dan is hij het er helemaal mee eens.

Morgan is net met heel veel zin met mijn moeder meegegaan. Ik weet niet of ze het helemaal snapt maar ze was heel vrolijk en gezellig en vond het prima om alleen in de auto mee te gaan. Ik heb nu even tijd voor ikke ben en Mer voor de Wii en straks gaan we lekker eten. Oh en ik heb haar echt geen moment gemist vandaag, Integendeel.

Groetjes,

Michèle

hey meissie … ow wat irritant, nu vind ik mensen die dingen heel kort van te voren afzeggen zowieso al heeel irritant, en dan nog met een reden van heb ik jouw daar… pffhhhh! zoek het uit (bovendien heb ik al meer verhalen over je ‘schoonloeder’ gelezen… ) ik vind het heel knap dat je haar toch mee wilde nemen, bravo voor jouw, maar ze heeft weer bewezen dat het geen zin heeft…
(soortgelijke geintjes heb ik ook meegemaakt met een vriendinnetje van me … of ja kennis zullen we maar zeggen ) da’s bij mij 3x is scheepsrecht, tis graag of nie ! nu ist natuurlijk wat moeilijker omdat het je schoonloeder is, maar als je man achter je staat, zou ik haar mooi ff lekker links laten legge hoor, zoek het maar ff uit, jij hebt je best gedaan !!! meer dan dat zelfs

Baby geboren

Belachelijk dat ze zo laat afbelt. Natuurlijk kan het een keer gebeuren, maar het is altijd wat met je schoonmoeder. Wat knap trouwens van je dat je niet hebt aangegeven dat je je neefje hoorde. Volgens mij zou ik dat in jou situatie wel gedaan hebben. Maar goed logisch in ieder geval dat je er klaar mee bent. Het is zo jammer dat het altijd op deze manier moet en jullie de enige zijn die jullie best doen voor haar. Laat dat nu ook maar een keer afgelopen zijn.

Fijn dat je in ieder geval zo goed geslaagd bent voor je jurk en dat jullie een leuke dag/avond gehad hebben.

Groetjes,
Sandra

Tis ook altijd wat met dat mens! Goe ddat je de knoop hebt doorgehakt! En nou een superleuke dag gehad met mensen die er wel echt toedoen!

Was het uit eten ook nog geslaagd?

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Gister waren wij bij mijn schoonmoeder. Mijn jongste zwager was jarig en hij woont nog thuis. We voelde ons er helemaal niet op ons gemak. Alsof we buitenstaanders waren. Dat was zo overduidelijk. Moet zeggen mijn schoonzus deed best normaal, en de laatste keer ook al. Ze heeft een onderhoudsdosis antidepresiva en ik moet zeggen ze functioneerd er wel op. Maar mijn schoonmoeder ging nu open en bloot haar gezag ondermijnen en geloof me ze deed echt der best en werd nu gewoon gekleineerd. Nu is er tussen die twee al eeuwen een strijd hoor maar nu moest mijn schoonmoeder gecorrigeerd worden door mijn jongste zwanger dus prompt gingen die twee zitten kijven dus het was gezellig, we zijn binnen 2 uur weer vertrokken.

Oh ja ze heeft nog wel even uit beleefdheid gevraagd of het gelukt was met de jurk, maar ze had geen last meer van der knie en de kalander op het toilet waar altijd alles opstaat was ineens weg. Mervin zei al ik weet genoeg, maar het is dat we morgan der oma niet kunnen ontzeggen maar liever gaan we gewoon niet meer.

Groetjes,

Michèle

pfff schoonfam ook
ik heb er soms ook zo men buik van vol

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

vervelende situatie want familie blijf je altijd tegenkomen en als je niet oppast krijg je kampen en iedereen praat erover en blaast het nog verder op.
Ik weet ook niet wat wijs is… misschien recht op de man af vragen of je niet goed genoeg bent voor haar zoon ? wie weet kom je dan tot een kern…

Er zijn schoonouders waarbij je het nooit goed genoeg doet… helaas…

@ Miranda het is niet alleen ik waar ze zo tegen doet maar tegen ons alle 3. Op het moment dat mijn zwager als dan niet met zijn zoontje om de hoek komt kijken letterlijk dan wel figuurlijk dan doen wij er niet meer toe.

Groetjes,

Michèle

Speelt er niet iets van voor jou tijd ?
Misschien zat er al iets niet lekker naar haar zoon toe en moet jij delen in die prijs… er moet toch een verklaring zijn voor zulk vreemd gedrag…

Dit is altijd wel een beetje zo geweest, haar middelste is altijd haar lieveling geweest, maar sinds hij haar haar eerste kleinkind gegeven heeft is het hek van de dam. Wij zijn best op onszelf maar we maakte altijd tijd vrij voor haar. Maar zeg maar het laatste jaar draait alles alleen maar om hun, maar wel klagen over dat ze maar gebruikt wordt als oppas en voetveeg, dus Mer was dat een beetje moe en had gezegd dat ze daar dan mee moest stoppen. Ze past nu alleen nog maar meer op en klagen blijft en als wij vragen of ze een keer tijd heeft voor ons, of eigenlijk voor Morgan dan heeft ze dat niet. Maar als ze hoort dat morgan wel naar mijn moeder gaat klaagt ze dat morgan nooit naar haar komt. Mervin heeft al een aar keer gerobeerd om te praten maar ze gaat alleen maar schreeuwen dat dat niet zo is en dat wij haar niks gunnen en zo. Dus we zijn er maar mee gestopt. Het is jammer voor morgan maar gelukkig zijn mijn ouders met aanhang gek op haar dus ze komt niets te kort.

Groetjes,

Michèle

nu heb je de kern, denk ik.
Ze heeft een lievelingetje.
Dat hoor en zie je vaker, wat oneerlijk !

Mijn moeder heeft vier kinderen, daarbij komt dat ik niet bij haar ben opgegroeit.
Zij deed altijd zo raar tegen mijn partner en met mij had ze ook weinig tot niets.
Zoiets is heel moeilijk weer op de rails te krijgen.

Gelukkig heeft je kindje wel een leuke oma aan jouw moeder.
Want een kind zonder grootouders is niet leuk, een kind heeft opa’s en oma’s nodig.

Liefs, Miranda

@ miranda daar zit de kern ook, en het doet hem ook verdriet maar hij gaat er niet in zwelgen. Hij steekt zijn energie liever in Morgan en mij en in de dingen die wel lekker lopen dus mijn ouders.

Groetjes,

Michèle

Ik hoop voor jullie dat zijn moeder tot inkeer komt
want als je kinderen hebt, verdienen ze allemaal even veel aandacht.
ongeacht hoe ze het doen in het leven.
En de kleinkindjes moeten ook zeker allemaal dezelfde plek hebben.

liefs, Miranda

Ik hoop het ook Miranda. Zelf roept ze dat ze nooit onderscheid maakt en dat ik haar wel snap als ik zelf een kind erbij heb en zo. Maar ja helaas is de werkelijkheid anders en als ik dan kijk naar mijn moeder. Die heeft drie kleinkinderen, Morgan van ons en twee kleinzonen van mijn stiefbroer maar ze zijn allemaal gelijk voor haar. Oke tuurlijk daar was ze eerlijk is het voelde anders toen ik zwanger was dan toen de vrouw van mijn stiefbroer zwanger was (schoonzus gewoon hoor, maar even voor de uitleg) maar de kindjes zijn allemaal eender en hebben allemaal evenveel rechten en plichten zeg maar. Helaas is het niet overal zo gesteld met de denkwijze van mensen.

Groetjes,

Michèle