Ik ga vanmorgen nog een keer bruidsjurken kijken maar nu in Den haag. Naast mijn moeder en mijn vriendin had ik mijn schoonmoeder ook meegevraagd. Ze vind dat ze overal altijd buiten gehouden wordt en zo. Dus ik had haar vorige maand al laten weten dat ik haar vandaag om 8.30 op zou komen halen. Nu moeten jullie weten dat mijn schoonmoeder een nachtmens is dat meestal pas tegen vieren gaat slapen. Maar goed ik had een auto geregeld en alles.
Belt ze gistermiddag op dat ze zo’n last heeft van der knie en zo moeilijk loopt. Dus ik zeg ja maar we gaan met de auto. Ja maar dan hield ze ons daar zo op met lopen. Ik huh? Lopen?? Je zit daar gewoon. Nee het ging allemaal niet en moeilijk en nou ja ze ging niet mee. Ik weet het niet zeker maar volgens mij hoorde ik ons neefje op de achtergrond maar dat kon ik niet vragen omdat ze haar knie als excuus aanvoerde.
Dit is nu al de 4e keer dat of wij of ik (omdat ik iets geregeld heb voor haar) dat ze op het laatste moment afbelt. Ik ben niet eens boos, ik weet nu gewoon waar haar prioriteiten liggen want de kans is groot dat ze gewoon geen zin heeft om (voor mij) zo vroeg op te moeten. Ik ben er nu dus eigenlijk klaar mee. We krijgen elke keer het verwijt dat ze nooit ergens in betrokken wordt en als je iets regelt voor haar dan belt ze weer af. Ik heb 8-12 een make-up workhop bij mij thuis en ik wil haar eigenlijk een week ervoor bellen dat het niet doorgaat omdat ik te weinig mensen heb, ook al is dat niet zo. Gewoon omdat ik er geen zin meer in heb om zo behandeld te worden. Oh ja ik heb het wel kunnen regelen dat we haar tussen kerst en oud en nieuw niet nodig hebben als oppas en Mervin wil haar ook niet zien met de feestdagen want die was er al klaar mee na de laatste logeerpartij, maar nu is hij echt pissig. We krijgen elke keer te horen dat mijn schoonzus altijd alles afzegt met haar en dat ze dat niet leuk vind en ze doet hetzelfde bij mij en er kan nooit een dank je wel vanaf. Het is weer even een heel geratel maar ik moest het even kwijt. Kijk ik heb vandaag een heel leuke dag voor de boeg, eerst jurken kijken/ passen en vanavond uit eten met Mer en naar de bios, maar soms vraag ik me wel eens af wat wij gedaan hebben om door drie stuks van de familie (schoonmoeder, schoonzus en zwager) als een stuk vreten behandeld te worden. Wat we hun ooit misdaan hebben en dat alles waar ze mijn schoonzus van beschuldigd ze zelf ook doet op sociaal vlak dan. Echt ik ben er zo klaar mee nu. Ik heb het geloof ik al een keer gezegd maar nu doe ik echt geen moeite meer voor haar. Ze heeft nog 1 bestelling bij me staan. Die stuur ik wel op want ik heb niet eens zin om langs te gaan om hem te brengen. Wat mij betreft zien we ze alleen nog maar op de moet dagen en dan als het ons uitkomt.
Groetjes,
Michèle